Beantwoord

DNS server reageert niet

  • 8 June 2019
  • 4 reacties
  • 2541 Bekeken

Ik heb thuis 3 laptops, 2 smartphone’s en 1 tablet. Allemaal maken ze via wifi probleemloos contact met het modem. Regelmatig is er echter vervolgens bij 1 of meerdere apparaten geen verbinding met internet. Het is volstrekt willekeurig welk apparaat geen verbinding krijgt met internet. Soms 1 van de laptops, een andere keer 1 van de smartphones of het tablet. Een netwerkcontrole geeft als resultaat dat de DNS server niet bereikbaar is. Dat is natuurlijk wel raar als op datzelfde moment de andere apparaten in huis wel verbinding maken met internet. Wifi zelf is dus in orde, instellingen op het apparaat ook. Blijkbaar is er iets niet in orde met het modem.
icon

Beste antwoord door Piotr 19 June 2019, 15:20

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hey @alweereennieuwegebruikersnaam,

Daar gaan we iets aan doen! Welke stappen heb je al uitgeprobeerd? En heb je ook al een reset van je modem overwogen? Ook ben ik benieuwd of dit op regelmatige tijdstippen voorkomt.
Zachte en harde reset, teruggezet naar fabrieksinstellingen. Een bepaald tijdstip is me niet opgevallen.

Het gekke is dat alle apparaten wel verbinding maken met de modem maar niet altijd met internet. Op datzelfde moment maken dan andere apparaten weer wel verbinding met internet. Het wisselt welk apparaat geen verbinding met internet kan maken.
Je zou zeggen dat het modem onvoldoende IP adressen uit kan geven maar in dat geval zou er geen verbinding met het modem gemaakt kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +3
@alweereennieuwegebruikersnaam

Te weining IP adressen in een pool, denk niet dat dat de oorzaak zou kunnen zijn.
Mocht je toch willen kijken of dat zo zou kunnen zijn, zou je de leastime lager kunnen zetten.
Default staat de lease meestal op 86400 (24h x 60 min x 60 sec), Zet hem bijv eens op 6 uur (6h x 60 min x 60 sec = 21600).

Stel een een alternatieve DNS in als dat lukt, bijv 8.8.8.8 of 1.1.1.1.

Hoe is het gesteld met je verbinding, hoge of lage ping tijden of sterk wisselende ping tijden.
De lease had ik al aangepast. Alternatieve DNS server ga ik nog proberen, is de laatste keer niet gelukt. Overigens zijn er op elk moment ook apparaten die via de standaard DNS wel verbinding maken.

Ik heb 10 dagen geleden aan de klantenservice gevraagd (en 6 dagen geleden, en 4 dagen geleden) om van hun kant naar het probleem te kijken. Enkel wat onzin van waarschijnlijk een bot, verder niets. Gezien de vele klachten over T mobile verwacht ik hier ook weinig van.

Ik weet intussen meer van een modem dan mij lief is,. Ik heb hier eigenlijk ook helemaal geen tijd voor. Voorlopig maak ik verbinding via de hotspot van mijn telefoon, dat gaat dan weer wel 😅. Na mijn vakantie maar eens naar een andere provider kijken.

Reageer