Beantwoord

DNS voor gamen

  • 13 January 2019
  • 7 reacties
  • 1808 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties
Hallo,
Ik heb een vraag op welke dns server zou ik het best kunnen gamen ik heb oogezocht maar begreep er niet heel van ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
M.V.G,
Ahmet
icon

Beste antwoord door Brian 17 January 2019, 11:30

Bekijk origineel

7 reacties

Hi @ahm63 De DNS server is wel van invloed op je verbinding maar is vaak niet de "bottleneck". Een goede bekabelde verbinding via een netwerkkabel doet al wonderen en in sommige gevallen moet je nog even handmatig wat poorten open zetten. Dit speelt voornamelijk bij consoles (Playstation 4) en online only games. Daarnaast heb je op ons Glasvezel netwerk een erg lage latency dus dat gaat helemaal lukken! ;)
En over poorten open zetten die heb heb ik al maar geen idee of het goed is
Reputatie 7
Hi @ahm63 Hmm dat zou toch voldoende moeten zijn. Heb je dit altijd of alleen op bepaalde momenten? En speel je op PC of op console? Je bent zo te zien trouwens niet de enige, het lijkt vooral te spelen bij Europeaanse spelers die verbinden met de Noord Amerikaanse servers en lijkt aan Epic's servers te liggen.
Hi @ahm63 Hmm dat zou toch voldoende moeten zijn. Heb je dit altijd of alleen op bepaalde momenten? En speel je op PC of op console? Je bent zo te zien trouwens niet de enige, het lijkt vooral te spelen bij Europeaanse spelers die verbinden met de Noord Amerikaanse servers en lijkt aan Epic's servers te liggen.
Ja inderdaad dat klopt ik speel console maar mij download snelheid is eigenlijk best wel laag(43.8) en ik heb 100mps
Reputatie 7
Badge +5
Hoi ahm63, honderd - nee, duizendmaal sorry voor mijn late reactie. Jouw bericht is er vanwege een fout systeem tussendoor geglipt, vandaar dat je niets meer van ons hebt vernomen. Is er ondertussen nog vooruitgang geweest, ook wat betreft jouw bekabelde snelheid? Het is wel al een poos geleden, dus ik hoop stiekem dat het ondertussen netjes is opgelost. Mocht je mijn hulp toch nog nodig hebben, stuur mij dan een privébericht met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Ook ontvang ik graag een screenshot van een bekabelde speedtest, waarop duidelijk te zien is dat je bekabeld verbonden bent. Ik ga dan voor je aan de slag! 😄
Reputatie 7
Badge +3
Hoi Ahmet,

DNS is niet het enige wat belangrijk is maar Cloudflare staat bekend als de snelste DNS. Zie https://www.cloudflare.com/learning/dns/what-is-1.1.1.1

Zorg ook voor een bekabelde netwerk verbinding direct naar je router.

Groet, Folkert
Reputatie 7
Hi @ahm63 De DNS server is wel van invloed op je verbinding maar is vaak niet de "bottleneck". Een goede bekabelde verbinding via een netwerkkabel doet al wonderen en in sommige gevallen moet je nog even handmatig wat poorten open zetten. Dit speelt voornamelijk bij consoles (Playstation 4) en online only games. Daarnaast heb je op ons Glasvezel netwerk een erg lage latency dus dat gaat helemaal lukken! 😉
In mijn wijk heb je helaas geen glasvezel en ik speel op bekabeld internet met 80mbps download en 22mbps upload maar toch heb ik tijdens een fortnite potje hoge ping

Reageer