Beantwoord

Download traag. Thuiswerken bijna onmogelijk!


Reputatie 1

Beste lezer(s)…

Sinds gisteren is mijn download snelheid ingestort.

Ik heb een glasvezelverbinding en bekabeld haal ik opeen nog maar:

Upload: 900 Mb/s

Download: 12 Mb/s

Router is gereset, nieuwe kabels geprobeerd, andere PC. Niets helpt!

Ik werk vanuit huis voor het RIVM, maar dat is zo goed als onmogelijk. Ik heb een storing gemeld, maar daar wordt pas na 6 dagen naar gekeken volgens de automatische reactie.

Een beetje meedenken zou fijn zijn. Alvast bedankt!

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 June 2020, 12:13

Bekijk origineel

83 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Jimmy Huijgens

Klinkt alsof er iets is met de hardware/software van het apparaat waarmee je de snelheid meet.

Sluit een laptop bekabeld aan op de modem met minimaal een CAT5e kabel en test je snelheid met de Ookla speedtest app. Test ook eens in veilige modus.

Reputatie 1

Lees nou eens….. :wink:

Router is gereset, nieuwe kabels geprobeerd, andere PC. Niets helpt!

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jimmy Huijgens 

Had het al aangepast 😉

Test altijd via de Ookla speedtest app en niet via het internet. Bekijk het resultaat ook eens in veilige modus om andere processen die invloed hebben op de snelheid te minimaliseren.

Reputatie 1

Ik snap het, maar ik test juist via de specifieke custom speedtest van T-Mobile. Op hun verzoek.

Ik heb dit in veilige modus gedaan. Op 4 verschillende apparaten en met nieuwe kabels. Ik heb een laptop 2 meter van het modem gezet met een kort kabeltje en het probleem blijft.

Kijk ook even naar het verschil in up en download snelheid.

Reputatie 7
Badge +15

@Jimmy Huijgens

Met router is gereset bedoel je gewoon herstart? Het kan ook helpen om de zwarte mediaconverter even een minuut van het stroom halen.

Of misschien de router eens terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Reputatie 1

Hi Waqqas,

Ik heb hem al teruggezet naar fabrieksinstellingen samen met iemand van T-Mobile aan de telefoon, dat heeft helaas ook niet geholpen. Een zwarte mediaconverter heb ik niet. Er gaat bij mij gewoon een glaskabeltje het modem in voor zover ik weet.

Tnx voor het meedenken :grinning:

Reputatie 7
Badge +15

Ah oké, een Draytek dus.

Reputatie 1

Dat is correct. Een DrayTek Vigor 2132F om precies te zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Jimmy Huijgens, goed dat je het aangeeft en dat je ook al de klantenservice op de hoogte hebt gebracht! Je geeft aan dat je het al op vier apparaten hebt geprobeerd. Zouden we de screenshots van al die speedtests mogen hebben? Het is wellicht veel werk, sorry voor het ongemak, maar zo kunnen onze techneuten achterhalen waar het misgaat. 

Wat me opvalt wanneer ik een lijnmeting uitvoer, is dat allebei de TV Boxen sinds afgelopen weekend een zeer matige streamkwaliteit tonen. Dit kan natuurlijk door de lage downloadsnelheid komen, maar ik wil even gekruist testen of het niet andersom zo is. Zou je alle apparaten behalve één laptop/PC los willen koppelen en dan een speedtest willen doen? Mocht het resultaat hetzelfde zijn, dan hebben we nagenoeg alles uitgesloten in ieder geval. 

We komen er samen uit! 💪😎

Reputatie 1

Goedemorgen @Jason ,

Die matige streamkwaliteit klopt wel. Alle zenders vanaf RTL4 zijn niet meer te bekijken. Alleen NED 1,2 en 3 lijken het te doen, de rest is blokkerig. Ik heb alles losgekoppeld (ook TV) behalve 1 PC met dit resultaat.

 

De PC heeft een Gigabit Netwerkkaart. Zoals je kan zien wordt deze volledig gebruikt tijdens de upload test.

Het vervelende is dat ik op dit moment mijn werkzaamheden voor het RIVM bijna niet kan uitvoeren.

Alvast bedankt voor het zoeken naar een oplossing

 

Vanochtend, woensdag 24 juni nog steeds in Barendrecht langzame internet, lees 1 mb…

Thuis werken gaat niet.

Tv kijken...wat is dat ook al weer, sinds vrijdag bijna onmogelijk.

5 x gebeld...geen oplossing……

Info geleverd….aan technische dienst...na 5 dagen contact?

Oplossing?

Reputatie 1

@RuudZuid . Is jouw upload dan wel snel net als bij mij?

Upload snelheid is normale snelheid...onveranderd.

Ned 1 bevroren, rest blokkerig.

Tv kijken alleen mogelijk als alles uit cq afgesloten is.

Reputatie 1

@RuudZuid@Jason Het lijkt dat dit probleem niet alleen bij mij speelt.

Dit is sinds vrijdag aan de gang.

En weinig respons van T-mobile

 

Reputatie 1

Ik heb dit vanaf maandag lijkt het. Ik wilde thuiswerken, maar dat valt niet mee op deze manier.

Het lijkt alsof de bandbreedte geknepen wordt. Teveel gedownload? :wink:

En ik ben het er inderdaad mee eens dat er niet veel actie genomen lijkt te worden.

@Jason Dit zijn overigens de screenshots van de andere pc's. De eerste is een mini pc met wat mindere hardware. De ander zijn I7 Gen 8 processoren, SSD disken en 16Gb geheugen.

getest met Windows 10 en Window7. Verschillende browsers waaronder Edge en Chrome

Domoticz PC 2
Mediacenter PC
Domotica PC 1

 

 

 

 

 

 

Reputatie 1

Ik heb nu van alles aangeleverd. Zowel via mail aan de klantenservice als via dit forum. Nu is het alleen al een tijd stil en zie ik geen voortgang. Ook op mijn vraag of dit nu in behandeling is krijg ik geen reactie.

Ik weet dat ik "maar” consument ben, maar dat wil niet zeggen dat je iemand dagen kan laten zitten zonder hem op de hoogte te houden.

Ik zou graag een status update willen!

Ik sluit mij aan bij Jimmy, u wordt terug gebeld…….mn T-mobile foon doet het….maar geen T-Mobile .

Tis slordig om zo met je klanten om te gaan.

 

Dus: wordt er aangewerkt?

 

@Jimmy Huijgens, Misschien al geprobeerd, maar wissel de kabel eens uit tussen poort 1 en 2, zit die in 1 naar 2 of andersom, dit om te kijken of er een poort stuk is.

3 en 4 zijn voor TV, dus die werken niet.

En ook voor @RuudZuid , Weten jullie misschien of er een firmware update uitgerold is voor het modem.

Reputatie 7

Hallo @Jimmy Huijgens 

 

Welke update wil je hebben ? 

Gister melde je dat het tot 6 dagen kan duren voor je een reactie krijgt.

@Jason heeft het ticket aangevuld zodat ze een beter overzicht hebben

ik verwacht dat je binnen 5 dagen een reactie krijgt van de techneuten

 

Vanwege de onwerkbaarheid van je verbinding zou je wel een onbeperkt internet voucher kunnen krijgen op een T-Mobile sim

Reputatie 1

@Hidden.nldWat je nu doet is al een update. De melder (mij in dit geval) op de hoogte houden is toch niet heel moeilijk? Door niet meer te reageren lijkt het alsof de melding niet meer serieus genomen wordt. Ik zeg niet dat dat echt zo is natuurlijk, maar zo voelt het.

Wat moet ik met een voucher? Kan ik daarmee mijn pc's aan het internet koppelen en weer vanuit huis werken? Vanaf nu 5 dagen wachten  is echt niet acceptabel. Dan ben ik ruim 1,5 week verder en dan heb ik nog geen oplossing, maar een reactie….

Stuur gewoon een nieuw modem op ofzo…..

 

 

Reputatie 1

@Doornekamp33

Al geprobeerd om poort 1 en 2 te wisselen, dat maakt niks uit. Geen idee of er een firmware update geweest is. Als dat zo is dan is het geen hele goeie :grinning:

Overigens is het TV signaal ook slecht. Alleen Ned 1 en 3 doen het soms… de rest is bagger

@Hidden.nldWat je nu doet is al een update. De melder (mij in dit geval) op de hoogte houden is toch niet heel moeilijk? Door niet meer te reageren lijkt het alsof de melding niet meer serieus genomen wordt. Ik zeg niet dat dat echt zo is natuurlijk, maar zo voelt het.

Wat moet ik met een voucher? Kan ik daarmee mijn pc's aan het internet koppelen en weer vanuit huis werken? Vanaf nu 5 dagen wachten  is echt niet acceptabel. Dan ben ik ruim 1,5 week verder en dan heb ik nog geen oplossing, maar een reactie….

Stuur gewoon een nieuw modem op ofzo…..

 

 

Een monteur(kpn) met nieuwe modem sturen lijk mij wel aardig...

Nou KPN zal niet komen met een nieuw modem voor de concurent.

P.S. @Hidden.nld is net als jij en ik klant, medewerkers kun je herkennen aan het magenta TM blokje achter de naam.

Reputatie 1

@Doornekamp33 

Dat begrijp ik nu ook. Ik doelde ook meer op… dat een reactie geven zoals Hidden.nld deed beter is dan helemaal niets meer laten horen. Al had de reactie beter vanuit TM kunnen komen.

Hoe dan ook…. het werkt nog niet.:pensive:

Reageer