Beantwoord

Download traag. Thuiswerken bijna onmogelijk!


Reputatie 1

Beste lezer(s)…

Sinds gisteren is mijn download snelheid ingestort.

Ik heb een glasvezelverbinding en bekabeld haal ik opeen nog maar:

Upload: 900 Mb/s

Download: 12 Mb/s

Router is gereset, nieuwe kabels geprobeerd, andere PC. Niets helpt!

Ik werk vanuit huis voor het RIVM, maar dat is zo goed als onmogelijk. Ik heb een storing gemeld, maar daar wordt pas na 6 dagen naar gekeken volgens de automatische reactie.

Een beetje meedenken zou fijn zijn. Alvast bedankt!

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 June 2020, 12:13

Bekijk origineel

83 reacties

Aaa, op die manier, dan begreep ik hem.dus verkeerd @Jimmy Huijgens 

@Ginny 

 

Dank iig voor je reactie, echter we schieten hier niets mee op 

Het kan toch niet zo zijn dat klanten meer dan een week geen internet hebben en alleen info krijgen we zijn er mee bezig met onze netwerkpartner

 

Een wat uigebreide info zou zeer welkom zijn , wat is er aan de hand , waar is het wachten op , waar zitten de fouten mac-tabel, verbindingserver ,kalbelbreuk , …..mogelijk kunnen forum leden hierbij zelfs hulp bieden

 

In dit topic is al naar voren gekomen als mac adres veranderd (=ander modem) dan zou het wel werken , klopt dit en zo ja gaat T-mobile dit voor haar klanten doen ?

Hoe gaat T-mobile de niet geleverde dienst compenseren ?

Welk alternatief gaat T-mobile tijdelijk leveren ? 5G tidelijk beschibaar stellen , zodat we thuis kunnen werken, menigeen moet nu vrije dagen opnemen hiervoor

 

Voor de goede orde Ginny het is niet persoonlijk maar de T-mobile heeft een informatieplicht naar haar klanten 

 

 

 

Reputatie 1

Inderdaad bij mij ook. En de TV zenders werken ook weer. Ben erg benieuwd wat nu de oorzaak was.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Jimmy Huijgens, goed dat je het aangeeft en dat je ook al de klantenservice op de hoogte hebt gebracht! Je geeft aan dat je het al op vier apparaten hebt geprobeerd. Zouden we de screenshots van al die speedtests mogen hebben? Het is wellicht veel werk, sorry voor het ongemak, maar zo kunnen onze techneuten achterhalen waar het misgaat. 

Wat me opvalt wanneer ik een lijnmeting uitvoer, is dat allebei de TV Boxen sinds afgelopen weekend een zeer matige streamkwaliteit tonen. Dit kan natuurlijk door de lage downloadsnelheid komen, maar ik wil even gekruist testen of het niet andersom zo is. Zou je alle apparaten behalve één laptop/PC los willen koppelen en dan een speedtest willen doen? Mocht het resultaat hetzelfde zijn, dan hebben we nagenoeg alles uitgesloten in ieder geval. 

We komen er samen uit! 💪😎

Reputatie 7

Ja, ik heb bevestiging dat dit inderdaad samenhangt.

 

@Jimmy Huijgens: kan je de zenders wel correct bekijken als je je eigen modem aansluit?

Reputatie 1

@SanderNee, ook met mijn eigen modem kan ik die niet bekijken. Zenders als Ned1, Ned3, SBS6 en RTL7 doen het bv wel dus de configuratie van het modem lijkt goed.

Ik ben toch wel benieuwd wat er speelt. Kan je iets verklappen?

:grinning:

 

Reputatie 1

Goedemorgen @Jason ,

Die matige streamkwaliteit klopt wel. Alle zenders vanaf RTL4 zijn niet meer te bekijken. Alleen NED 1,2 en 3 lijken het te doen, de rest is blokkerig. Ik heb alles losgekoppeld (ook TV) behalve 1 PC met dit resultaat.

 

De PC heeft een Gigabit Netwerkkaart. Zoals je kan zien wordt deze volledig gebruikt tijdens de upload test.

Het vervelende is dat ik op dit moment mijn werkzaamheden voor het RIVM bijna niet kan uitvoeren.

Alvast bedankt voor het zoeken naar een oplossing

 

Vanochtend, woensdag 24 juni nog steeds in Barendrecht langzame internet, lees 1 mb…

Thuis werken gaat niet.

Tv kijken...wat is dat ook al weer, sinds vrijdag bijna onmogelijk.

5 x gebeld...geen oplossing……

Info geleverd….aan technische dienst...na 5 dagen contact?

Oplossing?

Reputatie 1

@RuudZuid . Is jouw upload dan wel snel net als bij mij?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rick V, dan gaan we dit op de bodem uitzoeken! Ondanks het feit dat ik de conclusie dat het aan je VPN-verbinding ligt ietwat voorbarig vind en me achter jouw opvatting schaar, wil ik dat toch uitsluiten.

Welk andere netwerk gebruik je wanneer alles wel gewoon naar behoren werkt? Het kan zijn dat er in de instellingen iets tegengehouden wordt wat onze verbinding blokkeert. Dat is geen gekke gedachte. Kun je een screenshot sturen (zonder privégegevens alsjeblieft) waarop te zien is wat de snelheid doet wanneer je op ons netwerk verbonden bent, alsjeblieft? Dan loop ik na waar het euvel vandaan komt. 

We gaan net zolang door totdat het wel werkt. Ook in deze hitte is de Community onvermoeibaar. Probeer tussendoor nog van de zon te genieten (maar niet te lang)! 🌞

Upload snelheid is normale snelheid...onveranderd.

Ned 1 bevroren, rest blokkerig.

Tv kijken alleen mogelijk als alles uit cq afgesloten is.

Reputatie 1

@Sander Er staat een afspraak met een monteur van Guidion gepland op 2-7-2020. Is dit nog wel noodzakelijk? Het probleem lijkt niet lokaal te liggen.

Reputatie 1

@RuudZuid@Jason Het lijkt dat dit probleem niet alleen bij mij speelt.

Dit is sinds vrijdag aan de gang.

En weinig respons van T-mobile

 

Reputatie 1

Ik heb dit vanaf maandag lijkt het. Ik wilde thuiswerken, maar dat valt niet mee op deze manier.

Het lijkt alsof de bandbreedte geknepen wordt. Teveel gedownload? :wink:

En ik ben het er inderdaad mee eens dat er niet veel actie genomen lijkt te worden.

@Jason Dit zijn overigens de screenshots van de andere pc's. De eerste is een mini pc met wat mindere hardware. De ander zijn I7 Gen 8 processoren, SSD disken en 16Gb geheugen.

getest met Windows 10 en Window7. Verschillende browsers waaronder Edge en Chrome

Domoticz PC 2
Mediacenter PC
Domotica PC 1

 

 

 

 

 

 

Hier nog een klant die de problemen herkent. Sinds afgelopen maandag is dit mijn snelheid:

 

 

Het lijkt erop dat veel mensen er dus last van hebben. Maar nergens wordt er aangegeven dat er een storing is.

Alle 3 de mensen met T-Mobile bij mij in de straat (Amersfoort) hebben de problemen met de tv zenders. Guidion heeft bij mij aangegeven dat het probleem bij KPN ligt, maar bij de anderen dat het probleem ligt aan het feit dat hun tv niet met een kabel aan het modem hangt???

 

Vandaag een mailtje van de klantenservice dat het zou zijn opgelost, maar niet dus.

 

Ik heb echter geen snelheidsproblemen op het Internet: 7 ms, 839/874 Mbps (bij een 750 abo).

Reputatie 1

@martijn1969 Ik denk ook niet dat het met elkaar te maken heeft. Ik heb het modem vervangen voor een eigen variant. Hiermee is het snelheidsprobleem opgelost, maar de TV zenders zijn nog steeds niet te bekijken.

Reputatie 7

Hi @Jimmy Huijgens

 

Laat de afspraak voor nu nog even staan, maar het lijkt mij inderdaad niet de oplossing.

Ik kijk overigens op het moment voetbal/Formule 1 met de Ziggo Sport Totaal App, waarbij ik de chromecast de stream laat overpakken. Goed beeld!  :yum:

Reputatie 1

Doe je goed. Ik heb de Ziggo Go app geïnstalleerd op mijn mediacenter. Werkt ook prima!

Oplossingen zijn er gelukkig genoeg :wink:

Reputatie 1

@Sander Duidelijk. Kan je aangeven waar het probleem waarschijnlijk ligt? Zowel het mac adres probleem als de niet werkende TV zenders?

Met de aankomende Formule 1 is TV wel weer belangrijk natuurlijk :grinning:

Ook een indicatie wanneer er een oplossing komt zou fijn zijn. Indien mogelijk natuurlijk :wink:

In Amersfoort heb ik hier momenteel heel traag internet, sinds 24 juni is mijn download snelheid ca 1-2 Mb en mijn upload ca 98 Mb [glasvezel 100/100 abonnement] Hierover heb ik al gebeld met de servicedesk, die zich vooral bezig hielden met mijn instellingen, niet met t-mobile netwerk. Via de mail heb ik ook de speedtests verstuurd Vervolgens heeft ook een monteur van Guidion contact met opgenomen en me verteld dat het probleem niet bij mij lokaal ligt maar aan de centrale van T-mobile

Mijn conclusie was al dat het bij t-mobile netwerk ligt en niet bij mij en dat er een storing op de community vermeld moet worden.

Als er meer mensen (uit dezelfde of andere regio) problemen hebben, meldt dat dan aub hier, zodat t-mobile (hopelijk) ook bij zichzelf verder onderzoek doet. Want nu gebeurd er te weinig en wordt je al klant aan de lijn gehouden met we maken een technisch ticket en dit kan wel een week duren

 

Vind het een matige service van T-mobile die maar geen echte oplossing biedt en je in een cirkeltje bezig houdt

 

 

Had ook al onder ander draaje (traag internet in Amwersfoort gepost)

 

Reputatie 1

@Johan-NL Welkom bij de club nogmaals. Hopelijk komt er snel een update van TMT….

 

Reputatie 1

@BrianJe verwijst hierin: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/blokkerig-beeld-amersfoort-324286

naar dit topic. Zijn de trage internet en TV issues met elkaar verbonden?

Met mijn eigen router is de internet snelheid namelijk prima, maar de TV zenders niet. Met de TMT Draytek router is het allebei slecht.

Reageer