Beantwoord

Downloadsnelheid is minder geworden

  • 19 September 2018
  • 4 reacties
  • 460 Bekeken

Waarom is mijn snelheid minder dan beloofd?
Mijn download snelheid was 19,6 mb/s het is nu geworden 13,1 mb/s
icon

Beste antwoord door Jeffrey87 19 September 2018, 16:42

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Beste @Moos22,

Is 19.6 Mb/s de snelheid die je eerder haalde, of is dit een snelheid die door T-Mobile aan jou gecommuniceerd is?

Als je de 19.6 Mb/s eerder haalde, en nu 13.1 Mb/s, ben ik benieuwd hoe je deze snelheid meet (met welke app, vanaf welk apparaat, en of dat dit via WiFi of kabel gaat).

En heb je een verbinding via DSL of glasvezel?
Reputatie 7
Badge +1
Als het maar 19,6 Mb/s is dan is het zonder meer DSL zeker als t.s. aangeeft nu maar 13 Mb/s te halen, bij glasvezel heb je hooguit een marginaal verschil, zelf heb ik via glasvezel een abonnement van 100Mb/s de router hangt in de gang buiten de meterkast en in de woonkamer haal ik via wifi met 5Ghz 95 tot 99 Mb/s

Bij DSL moet men nou eenmaal rekening houden met een behoorlijk verschil tussen theoretische en praktische snelheid dat is helaas het grote makke van DSL
Reputatie 4
Als het maar 19,6 Mb/s is dan is het zonder meer DSL zeker als t.s. aangeeft nu maar 13 Mb/s te halen

Dat is een aanname. Wat als er getest wordt via 2.4 GHz WiFi in een drukke omgeving terwijl er wel een glasvezelverbinding is? Vandaar ook mijn vragen voordat ik een conclusie trek.

En ja, bij DSL hebben de afstand en de kwaliteit van de bekabeling effect op de snelheid, echter kan een vermindering van 6.5 Mb duiden op een ander probleem als er sprake is van DSL.
Reputatie 7
Hoi Moos22,

Daar wil ik je graag antwoord op geven! Daarvoor heb ik wat meer informatie nodig, zoals Jeffrey87 aangeeft: Hoe meet je deze snelheid? Bekabeld of via wifi? Is de snelheid die je noemt, wat je eerst haalde? Als je de snelheid via wifi test, kunnen verschillende factoren van invloed zijn op de snelheid die je dan meet. Om de snelheid via wifi te verbeteren, kun je onze Wifi-tips volgen. Ik hoor graag meer van je!

Reageer