Beantwoord

Downloadsnelheid PS4 en internet verhogen (bekabeld)

  • 13 February 2020
  • 1 reactie
  • 918 Bekeken

Zijn er manieren om het internet (iets) sneller te krijgen voor mijn PS4 dmv het resetten of aanpassen van instellingen van de modem/PS4? Of door het aanschaffen van ondersteunend apparatuur? Of haal ik al het maximale uit mijn abonnement?

Info:

Ik heb een T-Mobile Thuis abbo (Zyxel modem) met standaard DSL internet (max 50 mbps). Ik zou op mijn adres ongeveer 17mbps (schatting) moeten halen. Ik ben mij ervan bewust dat dit niet supersnel is.

Ik heb de PS4 bekabeld aangesloten. Ik merk nu met het downloaden van updates, zoals nu met Modern Warfare (50Gb, meer dan 24 uur), maar zelfs het downloaden van 2/3 GB (45 min) lang duurt.  Het gaat hier om een oude PS4, die 2,4GhZ ondersteund.

Downloadsnelheid gemiddeld (PS4): tussen de 8-12 Mbps

Uploadsnelheid gemiddeld: 4mbps max, maar vaak lager.

icon

Beste antwoord door Piotr 14 February 2020, 13:10

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hey @Frurr90,

Zo te zien is de maximale snelheid op jouw adres inderdaad 17 Mbps bij optimale omstandigheden. Ook top dat je je Playstation bekabeld hebt aangesloten met je modem. Vooral een Playstation kan soms wat meer van de verbinding willen gebruiken en dan kan je beter bekabeld aangesloten zijn. Met je maximale snelheid van 17 Mbps moet je jammer genoeg rekenen op een lange downloadtijd bij grote bestanden. Het advies dat ik je kan geven, is om zoveel mogelijk bekabeld te doen. Wanneer je je Playstation via de Wifi hebt verbonden dan komt dat je downloadsnelheid niet ten goede. 

Reageer