Beantwoord

downloaden via nieuwsgroepen

  • 13 December 2018
  • 12 reacties
  • 7461 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Hallo,
Waarom lukt het niet om te downloaden via nieuwsgroepen?
Ook niet via XSUSENET
Ik baal hier van want dat is nou net een hobby van me
icon

Beste antwoord door eric 16 October 2021, 21:59

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
hallo Tjepke,

Ben je net abonnee geworden van T-Mobile of werkte het eerst wel en is het probleem spontaan ontstaan? Welke instellingen gebruik je? En dan gaat het vooral om het poortnummer van de news server.

Je zou als test gratis proef account bij een andere provider kunnen nemen en kijken of het daar wel of niet werkt.

Groet, Folkert
Hallo Folkert,
Poort 119
Maar het ligt niet aan mijn xsusenet account want als ik bij iemand met tele2 of telfort wifi krijg werkt het als vanouds.
Ik heb sinds 10 december internet via T-Mobile en hij kan geen verbinding maken, ook niet via News Services en of Free Usenet en helaas ook niet via Tele2.
Het zou fijn zijn als sinds de samenwerking news.tele2.nl hier ook gaat werken.

groet Tjepke
Reputatie 7
Badge +3
Hoi Tjepke,

Ik ga er even vanuit dat je premium user bent bij xsusenet. Zou je in dat geval eens kunnen proberen te verbinden via poort 443 met SSL? Zie handleiding.

Groet, Folkert
Je bent fantastisch!-)
Met poort 443 werkt het.
Bedankt

Enig idee of er binnenkort een eigen nieuwsgroep komt voor T-Mobile?
Dan zit ik niet meer aan mijn data beperking, de snelheid zoals news.tele2.nl is voor mij wel OK
Sorry,
Zie nu pas dat je ook klant bent
Dan kun je die laatste vraag natuurlijk niet beantwoorden.

Bedankt voor je hulp

Tjepke
Reputatie 7
Badge +4
Webcare leest ook mee, dus die zullen vast nog wel antwoord geven. Kan iets langer duren, omdat ze vragen beantwoorden op volgorde van binnenkomst. Meestal 24 tot 48 uur. Anders wellicht iets voor op de wensenlijst? Dat gebruikt T-Mobile actief bij het verbeteren van hun dienstverlening. Geen garantie, maar wie weet.
Reputatie 7
Badge +3
Je bent fantastisch!-)
Met poort 443 werkt het.
Bedankt

Enig idee of er binnenkort een eigen nieuwsgroep komt voor T-Mobile?
Dan zit ik niet meer aan mijn data beperking, de snelheid zoals news.tele2.nl is voor mij wel OK


Graag gedaan!
Reputatie 7
Hi Tjepke, goed om te zien dat het gelukt is! Voor zover mij bekend hebben we geen plannen voor een news group maar wie weet komt er wat moois voort uit de fusie! 🙂

Is er nu in 2021 al meer bekend over news groepen bij tmobile. 

ik ben pas klant geworden bij Tmobile en zat bij kpn, hier kon ik gewoon downloaden met spotnet. nu gat dat niet meer, ik kwam online iets tegen met de server news.online.nl maar dan krijg ik melding niet bekend. Weet iemand iets over newsgroepen? Ik ben niet heel goed bekend en wil geen abonnement want ik download af en toe eens iets en dat ging dus prima met kpn dus mijn vraag is of dit ook met tmobile kan.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @passion1958 

T-Mobile heeft geen eigen newsservers. Er zijn veel aanbieders die een dergelijk product in de markt zetten. Vaak kun je uit verschillende abonnementen kiezen met een andere snelheid, het aantal tegelijke streams en hoe lang de newsberichten op de server blijven. Er zijn diverse vergelijking sites om de juiste Nzb provider te kiezen.

@passion1958,

aangezien je geen abonnement wilt is misschien XS Usenet een optie voor je:

Free Usenet

  • 2Mbit Speed
  • 25GB Data
  • 1100 Days Retention
  • 99%+ Completion
  • 5 Connections
  • No SSL
  • No Posting

Na 7 dagen krijg je een mail dat je abonnement afgelopen is, maar deze wordt automatisch weer verlengd met dezelfde gegevens welke je tijdens de registratie hebt gebruikt.

Minpuntje, verwacht niet teveel van de downloadsnelheid met het gratis abonnement...;) maarja, dat is het verschil tussen gratis en betaald…

Mvg Timo

Hallo Timo78

 

dankje wel voor je  info.

Ik kom echter bij Xs usenet niet ver, want krijg steeds melding dit is niet veilige pagina ga terug naar veilige pagina. En ik verwacht ook niet veel. ik wil graag eerst eens kijken hoe dit alles in zijn werk gaat.

ik ben dus vrij nieuw en download heel soms iets leuks voor kleinkinderen. Vandaar dat ik niet direct wil beginnen met maandelijkse kosten. Ik wil zeker niet voor niks het beste krijgen. Zoals ik al zei voorheen was ik bij kpn en ik hoorde van iemand ga eens kijken op spotnet en dat vond ik heel leuk en eenvoudig maar blijkt dus nu dat zo eenvoudig was omdat kpn gewoon een news server had dus vandaar dat ik wel handig vond om soms iets te downloaden. Dit is dus nu voorbij omdat ik naar tmobile overgestapt ben. Vandaar dat ik op zoek was naar gratis want ik kan ook moeilijk vinden hoe alles in zijn werk gaat, hoe meld je aan wat moet je waar invullen, Nogmaals ben nog niet helemaal thuis in dit soort dingen. 

Eric geeft ook duidelijkheid voor mij want Tmobile heeft dus geen eigen newsserver, ik ben al op diverse sites geweest om te vergelijken maar vind moeilijk. Ik moet er dus echt goed de tijd voor nemen om alles te vergelijken en door te lezen. Ik hoopte ergens iets te vinden dat ik een week kon uitproberen en uiterdaard wil ik daar gewoon voor betalen, maar tot nu toe zie ik alleen abonnementen en onduidelijk hoe op te zeggen wanneer enz. nzb provider link krijg ik diverse abonnementen te zien en snap niet hoe het werkt, dus mijn vraag om hulp was misschien te eenvoudig gesteld. ik heb duidelijk meer hullp nodig om tot een beslissing te komen,

maaar wel dank voor jullie moeite.

 

mvg Patricia

Reageer