Beantwoord

Draadloos en kabel internet valt steeds tegelijkertijd uit.

  • 1 February 2020
  • 61 reacties
  • 966 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 26 reacties

Beste,

Sinds 4 dagen kamp ik met het probleem dat zowel mijn draadloze als kabel internet tegelijkertijd uitvalt. (Lampje op modem staat dan ook uit) Na ongeveer 30 seconde herstelt de internet verbinding. Dit is zeer frustrerend. Deze dingen heb ik geprobeerd:

- modem reset

- stekker er in en er uit.

- wifi kanaal veranderen

- eventuele stoorzenders (google home mini, chromecast en philips hue bridge) uitgezet

Dit heeft jammer genoeg niet geholpen, ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mij!

Alvast bedankt!

 

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 February 2020, 23:47

Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33

Om eerlijk te zijn het is een zooitje bij mij. De modem staat bij de tv, tv boxen, digitale klokken, telefoon een een hele bos draden maar alsnog is de verbinding optimaal. De kabels die er allemaal liggen zijn gelukkig niet allemaal kabels waar 230V door gaat, er zijn er wel een paar maar ik merk er niks van.

Bij mij zat vroeger ook een varkenssnuit wandcontact doos maar deze is door een monteur verwijderd, de kabel dan en gelast aan het hoofd aansluitpunt.

Modem staat recht achter de tv maar was geen probleem volgens de monteur maar goed alles werkt voor mij.

We zullen het wel zien of er nog problemen optreden bij @MARVA .

Omstandigheden hebben veel risico factoren, als jij precies goed zit met storingfactoren ver weg kun je misschien wel 20 meter normale telefoonkabel er tussen hebben zonder probleem.

Hier heeft iemand een probleem  en dan moet je de onzekere factor weg halen en voor zekerheid gaan, de kans op problemen word met extra lengte steeds een factor groter tenzij je goede kabel gebruikt met maximale afscherming.

Het is net als de beurs, behaalde resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33  bij mij zit nu in totaal 4 meter kabel tussen de lasdop in de meterkast en DSL poort van de modem. En ik ben gewoon iets van 100 dagen up met maximale snelheid voor mijn abonnement, de kabel is een beetje anders dan de normale. Wellicht betere kwaliteit waardoor ik een optimale verbinding heb met een langere kabel (2 aders).

Maar wat jij zegt is theoretisch, volgens mij kan het wel wat langer.

Je hebt dus een “lasdop” zoals men dit noemt in huis, dat is de ISRA en redelijk oud, advies is om de kabel bij de lasdop op max 30 cm te houden, langer kan problemen geven hoeft niet.

Vanaf de aansluiting op die 30cm vanaf de lasdop is advies maximamaal 1.5 meter kabel naar het modem, dit omdat telefoonkabel niet goed afgeschermt is en niet goed getwist.

 

Je kan nu wel langer gaan, dan het stuk kabel vervangen tussen de doos bij de lasdop op die 30cm en het modem vervangen door een goede kwaliteit UTP kabel met koperen kern(cat 5e of liever 6), geen alu met koper omwikkeld en hier RJ11 stekkertjes aan zetten op 1 kleur combinatie, de twee middelste posities van de stekker.

Dan gaat het zeker goed tot een 8 meter(eigen ervaring) en misschien wel langer.

Reputatie 7
Badge +15

Als het dan toch weer problemen geeft dan is het geen slecht idee om de lengte van de kabel aan te passen indien het een optie is voor je.

Reputatie 1

@MARVA tot het aansluit doosje maakt niet echt uit omdat het de hoofdlijn is maar probeer na het aansluit doosje max een 2m DSL kabel te hebben zou ik zeggen

Bedankt 

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA tot het aansluit doosje maakt niet echt uit volgens mij omdat het de hoofdlijn is maar probeer na het aansluit doosje max een 2m DSL kabel te hebben zou ik zeggen

Reputatie 1

@MARVA die kabel vanuit de "grijze cilinder" kan je beter wat langer laten ~100 cm ik had die post nog bewerkt maar ik zie dat je de oude nog hebt gequote.

Bedankt. Het maakt in principe toch niet heel veel uit hoe lang de kabel vanaf de grijze cilinder is? Ik wilde de kabel namelijk iets van 8 m houden. En dan pas het tmobile kastje erop aansluiten.

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA die kabel vanuit de "grijze cilinder" kan je beter wat langer laten ~100 cm ik had die post nog bewerkt maar ik zie dat je de oude nog hebt gequote.

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA laat maar weten wat het resultaat is. Trouwens de kabel vanaf de lassing naar het DSL poortje van mijn zyxel is 2-3 meter.

Reputatie 1

@MARVA

Ik heb het zelfde in mijn huis. Als het goed is ķomt er weer een andere kabel uit knip die kabel op ongeveer 30 cm af en sluit het aansluit doosje van T-mobile erop aan en daarop de modem. Zo ziet het er bij mij uit :

 

Makkelijker gezegd dan gedaan  😅

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA

Ik heb het zelfde in mijn huis. Als het goed is ķomt er weer een andere kabel uit knip die kabel op ongeveer ~ 100 cm af en sluit het aansluit doosje van T-mobile erop aan en daarop de modem. Zo ziet het er bij mij uit :

Oops foto boven geplaatst maar ik gebruik het doosje en de meegeleverde DSL kabel niet. Eigen DSL kabel die gelast is aan de hoofdlijn en direct naar de zyxel modem.

Reputatie 1

@Waqqas 

Heb net toevallig gekeken in mijn meterkast en er komt idd een blauwe kabel naar binnen. Die blauwe kabel zit aangesloten op het meest rechter ding van jouw foto. En daar komt weer een grijze kabel uit die weer terug de grond in gaat.

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA op de plaats waar de KPN lijn jouw huis binnenkomt in de meterkast meestal, zit daar niks aan het einde? Eerste van rechts op onderstaande foto bijv?

 

@MARVA , niet helemaal, degene die het internet naar binnen brengt(dus die waarschijnlijk naar het isra punt loopt) zo kort mogelijk maken, de andere is een loze die waarschijnlijk ergens anders in huis uitkomt voor in het verleden een tweede toestel.

 

In ieder geval zal die aan elkaar geprutste zooi er tussenuit moeten, dat veroorzaakt alleen maar problemen en mogelijke extra weerstand en dus verstoringen.

Reputatie 1

@MARVA Daar zit iets niet helemaal goed en vermoed ik nu dat dit het ISRA niet is, de kabel van de aanvoer kun je die volgen naar waar die heen gaat, dan moet je volgens mij bij de echte ISRA uitkomen.

 

Andere mogelijkheid, die bos kabel zo kort mogelijk maken, al die windingen doen de snelheid geen goed, en dan het doosje van T-Mobile gebruiken met een zo kort mogelijk afgeknipte kabel.

 

Die laatste foto is van de kabelboer, die heeft er niks mee te maken.

@Doornekamp33 Dus van de 2 kabels die uit de grond komen wil je dat ik er eentje zo kort mogelijk maak en de andere kabel aansluit op het tmobile doosje? De kabel van de aanvoer ligt voor mijn gevoel in de kruipruimte. 

@MARVA Daar zit iets niet helemaal goed en vermoed ik nu dat dit het ISRA niet is, de kabel van de aanvoer kun je die volgen naar waar die heen gaat, dan moet je volgens mij bij de echte ISRA uitkomen.

 

Andere mogelijkheid, die bos kabel zo kort mogelijk maken, al die windingen doen de snelheid geen goed, en dan het doosje van T-Mobile gebruiken met een zo kort mogelijk afgeknipte kabel.

 

Die laatste foto is van de kabelboer, die heeft er niks mee te maken.

Reputatie 1

@MARVA

Dat is wel een lange kabel ik weet niet of dat het is maar verder is de DSL kabel die bij je modem was geleverd?

Die lange kabel was officeel bedoeld voor dit ding gok ik.

 

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA

Dat is wel een lange kabel ik weet niet of dat het is maar verder is de DSL kabel die bij je modem was geleverd?

Wordt een beetje moeilijk nu misschien toch maar even iemand laten kijken?

Reputatie 1

@MARVA

Er komt ook een kabel van rechts en achter je ISRA zitten de draadjes gelast zie ik. Je hebt mogelijk een onnodige kabel. Lijkt best wel wat werk.

Mocht het niet helemaal lukken dan kunnen de moderators altijd nog een monteur aansturen of je kan het regelen via de klantenservice 0800 0092.

Dat kabeltje rechts boven is hetzelfde als het kabeltje rechts onder. Midden in dat kabeltje werden het kopperen en witte draadje afgesplitst wat ik eerder had verwijderd. 

 

Reputatie 1

Ik gebruik een dsl kabeltje tussen het modem en de stekker. Heb overigens net een ander aansluit doosje geprobeert. En heb nog steeds last van packet loss. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA 

Er komt ook een kabel van rechts en achter je ISRA zitten de draadjes gelast zie ik. Je hebt mogelijk een onnodige kabel. Lijkt best wel wat werk.

Mocht het niet helemaal lukken dan kunnen de moderators altijd nog een monteur aansturen of je kan het regelen via de klantenservice 0800 0092.

Enige wat ik nu nog kan bedenken is dat er ergens in de aansluiting wat niet helemaal lekker contact maakt.

Is even wat werk, maar zou je het aansluitdoosje wat in het pakket zit eens kunnen aansluiten op de ISRA kabel zelf, zie deze foto die ik geleend heb van @HSmits 

Klopt niet helemaal met jou situatie, gaat om de bedoeling.

Scheelt een paar stappen in aansluiten, je mist de oude varkenssnuit en de stekker.

 

Welke kabel gebruik je tussen de stekker en modem, het korte meegeleverde kabeltje of een andere kabel.

Reputatie 1

@Waqqas heb net de tip van @Doornekamp33 toegepast. Ben benieuwd. Ik wil jullie overigens wel complimenten geven voor deze top service jongens!

UPDATE

Het internet valt nog steeds weg. De tip van @Doornekamp33 tegen de mogelijke bridge tap heeft niet gewerkt. Heb ook sinds het verwijderen van de 2 draadjes uit het ISRA punt last van packet loss en een schommelende internet snelheid. Ene keer 40 mbps andere keer 80 mbps en dan weer 20 mbps etc. (De schommelende internet verbinding vind plaats in een korte tijd. Opeens is het internet snel en opeens dan weer trager en dat dan de hele tijd.

Reputatie 7
Badge +15

Geen dank! Dit is een klant helpt klant forum waar ook webcare gewoon actief is maar we doen ons best ook al ben ik ook gewoon een klant 😀

Reageer