Beantwoord

Draadloos en kabel internet valt steeds tegelijkertijd uit.

  • 1 February 2020
  • 61 reacties
  • 969 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 26 reacties

Beste,

Sinds 4 dagen kamp ik met het probleem dat zowel mijn draadloze als kabel internet tegelijkertijd uitvalt. (Lampje op modem staat dan ook uit) Na ongeveer 30 seconde herstelt de internet verbinding. Dit is zeer frustrerend. Deze dingen heb ik geprobeerd:

- modem reset

- stekker er in en er uit.

- wifi kanaal veranderen

- eventuele stoorzenders (google home mini, chromecast en philips hue bridge) uitgezet

Dit heeft jammer genoeg niet geholpen, ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mij!

Alvast bedankt!

 

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 February 2020, 23:47

Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA  dat is mooi om te horen! De 4 draden worden enkel aangesloten bij de Bonded koper/DSL techniek die T-mobile niet heeft. Ik heb ook DSL en alleen rood en blauw aangesloten en de andere 2 los. Het zou voor storingen kunnen zorgen als ze allemaal worden aangesloten.

Ik hoop voor je dat het zo blijft!

Reputatie 1

@Waqqas heb net de tip van @Doornekamp33 toegepast. Ben benieuwd. Ik wil jullie overigens wel complimenten geven voor deze top service jongens!

Reputatie 7
Badge +15

Geen dank! Dit is een klant helpt klant forum waar ook webcare gewoon actief is maar we doen ons best ook al ben ik ook gewoon een klant 😀

Reputatie 1

@MARVA

Ik heb het zelfde in mijn huis. Als het goed is ķomt er weer een andere kabel uit knip die kabel op ongeveer 30 cm af en sluit het aansluit doosje van T-mobile erop aan en daarop de modem. Zo ziet het er bij mij uit :

 

Makkelijker gezegd dan gedaan  😅

Reputatie 1

@MARVA tot het aansluit doosje maakt niet echt uit omdat het de hoofdlijn is maar probeer na het aansluit doosje max een 2m DSL kabel te hebben zou ik zeggen

Bedankt 

Reputatie 1

@Doornekamp33 

De fabrieksreset heeft jammer genoeg geen effect gehad :(

@Brian 

Bedankt!

Reputatie 1

@MARVA

Je zou met een platte schroevendraaier beide wit en die naast blauw kunnen verwijderen. Dat kan je gewoon zelf doen er staat geen stroom op.

Na het verwijderen van het witte en koperen draadje is de internetverbinding al 40 min. actief. Een record! Ik ga nog geen conclusies trekken want wie weet valt de verbinding nog uit. Maar het ziet er goed uit op dit moment.

@Doornekamp33

Beide kabels gaan door de grond.


Heb je die ook los gekoppelt, alleen rood en blauw van de binnen komende kabel laten zitten, lose kabels met een dood eind geven storingen. (De bekende bridge-tapp)

Reputatie 7

Hi @MARVA, top dat het gelukt is met de tips van @Waqqas! Wel vreemd dat het probleem spontaan opspeelt terwijl het voorheen zonder problemen werkte. Ik heb het zojuist hier nog even nagekeken en zal je altijd zien, we hebben echt nét de opdracht voor een monteur uitgezet. Ik verwacht dus dat je nog een belletje krijgt van onze monteur maar als alles blijft werken dit weekend dan kan je deze afspraak gewoon annuleren.

Reputatie 7
Badge +15

Hey @MARVA 

Dat is jammer om te horen... je zou nu kunnen proberen te bellen met de klantenservice op 0800 0092 of even wachten totdat een Moderator reageert en die sturen een monteur, ze zullen reageren binnen de 24/48 uur

Heb je te tip van Doornekamp ook geprobeerd om de 2 draden die niet zijn aangesloten te verbergen onderaan of iets dergelijks zodat ze niet in de buurt van de contactpunten zijn.

Reputatie 7
Badge +15

Werkte je verbinding voor die 4 dagen wel goed en is er sinds toen wat veranderd?

Het modem moet rechtstreeks zijn aangesloten op het ISRA punt van KPN zonder splitter of aftakkingen (bijvoorbeeld een 2de aansluiting op de slaapkamer) met de bijgeleverde kabels. Soms helpt het om de kabeltjes in het aansluitdoosje even opnieuw aan te strippen. Maar dat is een beetje afhankelijk van de situatie. Officieel hoort het modem binnen 1 meter van het isra te staan. Dit komt door dat de binnenhuis bekabeling niet altijd van de juiste kwaliteit is.

Reputatie 1

De verbinding heeft altijd perfect gewerkt! Ook staat het modem direct aangesloten op de isra (binnen 1m) en we hebben geen splitter of aftakkingen.

Reputatie 1

@Waqqas heb net de tip van @Doornekamp33 toegepast. Ben benieuwd. Ik wil jullie overigens wel complimenten geven voor deze top service jongens!

UPDATE

Het internet valt nog steeds weg. De tip van @Doornekamp33 tegen de mogelijke bridge tap heeft niet gewerkt. Heb ook sinds het verwijderen van de 2 draadjes uit het ISRA punt last van packet loss en een schommelende internet snelheid. Ene keer 40 mbps andere keer 80 mbps en dan weer 20 mbps etc. (De schommelende internet verbinding vind plaats in een korte tijd. Opeens is het internet snel en opeens dan weer trager en dat dan de hele tijd.

Reputatie 7

Hi @MARVA, Dat gaan we verder onderzoeken! Ik sluit mij aan bij @Waqqas, vaak lost een fabrieksreset van de modem in dit soort gevallen de problemen op. Je geeft aan een Philips Hue Bridge en Google Home te gebruiken, gebruik je nog meer apparatuur? Het kan mogelijk een IP conflict zijn waarbij meerdere apparaten IP-adressen proberen uit te delen (hiervoor kan je de DHCP server uitzetten alle apparaten behalve 1, het liefst de modem zelf) of de verkeerde adressen toe zijn gewezen  aan apparaten. 

Wanneer je verder niets aansluit op de modem en deze een fabrieksreset geeft doet het probleem zich dan nog steeds voor? Als je dit getest hebt en het is inderdaad het geval stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!

Enige wat ik nu nog kan bedenken is dat er ergens in de aansluiting wat niet helemaal lekker contact maakt.

Is even wat werk, maar zou je het aansluitdoosje wat in het pakket zit eens kunnen aansluiten op de ISRA kabel zelf, zie deze foto die ik geleend heb van @HSmits 

Klopt niet helemaal met jou situatie, gaat om de bedoeling.

Scheelt een paar stappen in aansluiten, je mist de oude varkenssnuit en de stekker.

 

Welke kabel gebruik je tussen de stekker en modem, het korte meegeleverde kabeltje of een andere kabel.

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA 

Er komt ook een kabel van rechts en achter je ISRA zitten de draadjes gelast zie ik. Je hebt mogelijk een onnodige kabel. Lijkt best wel wat werk.

Mocht het niet helemaal lukken dan kunnen de moderators altijd nog een monteur aansturen of je kan het regelen via de klantenservice 0800 0092.

Reputatie 1

Ik gebruik een dsl kabeltje tussen het modem en de stekker. Heb overigens net een ander aansluit doosje geprobeert. En heb nog steeds last van packet loss. 

 

Reputatie 1

@MARVA

Er komt ook een kabel van rechts en achter je ISRA zitten de draadjes gelast zie ik. Je hebt mogelijk een onnodige kabel. Lijkt best wel wat werk.

Mocht het niet helemaal lukken dan kunnen de moderators altijd nog een monteur aansturen of je kan het regelen via de klantenservice 0800 0092.

Dat kabeltje rechts boven is hetzelfde als het kabeltje rechts onder. Midden in dat kabeltje werden het kopperen en witte draadje afgesplitst wat ik eerder had verwijderd. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA

Dat is wel een lange kabel ik weet niet of dat het is maar verder is de DSL kabel die bij je modem was geleverd?

Wordt een beetje moeilijk nu misschien toch maar even iemand laten kijken?

Reputatie 1

@MARVA

Dat is wel een lange kabel ik weet niet of dat het is maar verder is de DSL kabel die bij je modem was geleverd?

Die lange kabel was officeel bedoeld voor dit ding gok ik.

 

@MARVA Daar zit iets niet helemaal goed en vermoed ik nu dat dit het ISRA niet is, de kabel van de aanvoer kun je die volgen naar waar die heen gaat, dan moet je volgens mij bij de echte ISRA uitkomen.

 

Andere mogelijkheid, die bos kabel zo kort mogelijk maken, al die windingen doen de snelheid geen goed, en dan het doosje van T-Mobile gebruiken met een zo kort mogelijk afgeknipte kabel.

 

Die laatste foto is van de kabelboer, die heeft er niks mee te maken.

Reputatie 1

@MARVA Daar zit iets niet helemaal goed en vermoed ik nu dat dit het ISRA niet is, de kabel van de aanvoer kun je die volgen naar waar die heen gaat, dan moet je volgens mij bij de echte ISRA uitkomen.

 

Andere mogelijkheid, die bos kabel zo kort mogelijk maken, al die windingen doen de snelheid geen goed, en dan het doosje van T-Mobile gebruiken met een zo kort mogelijk afgeknipte kabel.

 

Die laatste foto is van de kabelboer, die heeft er niks mee te maken.

@Doornekamp33 Dus van de 2 kabels die uit de grond komen wil je dat ik er eentje zo kort mogelijk maak en de andere kabel aansluit op het tmobile doosje? De kabel van de aanvoer ligt voor mijn gevoel in de kruipruimte. 

@MARVA , niet helemaal, degene die het internet naar binnen brengt(dus die waarschijnlijk naar het isra punt loopt) zo kort mogelijk maken, de andere is een loze die waarschijnlijk ergens anders in huis uitkomt voor in het verleden een tweede toestel.

 

In ieder geval zal die aan elkaar geprutste zooi er tussenuit moeten, dat veroorzaakt alleen maar problemen en mogelijke extra weerstand en dus verstoringen.

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA op de plaats waar de KPN lijn jouw huis binnenkomt in de meterkast meestal, zit daar niks aan het einde? Eerste van rechts op onderstaande foto bijv?

 

Moedrator edit: Dubbele post, je hebt hier ook een topic voor gemaakt, die heb ik beantwoord, dit bericht verwijderd

Klopt,

 

Waarom kan ik niet meer reageren op mijn eigen vorige topic?

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t50-valt-geheel-weg-en-komt-naar-minuten-weer-terug-320232

Reageer