Beantwoord

Dramatische snelheid Tmobile Premium

  • 25 September 2020
  • 6 reacties
  • 149 Bekeken

Ik ervaar dramatisch lage snelheden met het premium abonnement.

Met eigen apparatuur erachter (TP-Link MC220L en Ubiquiti USG) behaal ik max. 180-190Mbps.

 

Voordat ik dit topic ben gestart, heb ik natuurlijk de Draytek router aangesloten. Daar word ik nog veel verdrietiger van. Zelfs voor een wireless client komt dit niet in de buurt van de snelheden die ik zou moeten halen.

 

 

icon

Beste antwoord door Pieter_B 25 September 2020, 15:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

De snelheden die je gemeten hebt zijn die bedraad of via de WiFi?

Heb je een bekabelde test gedaan op meerdere apparaten? Soms kan er wel eens iets zijn dat invloed heeft op je snelheid. Misschien testen in veilige modus en zit er iets tussen je laptop en router of is hij direct aangesloten?

Hallo @BazzieBazzie 

De snelheden die je gemeten hebt zijn die bedraad of via de WiFi?

Heb je een bekabelde test gedaan op meerdere apparaten? Soms kan er wel eens iets zijn dat invloed heeft op je snelheid. Misschien testen in veilige modus en zit er iets tussen of direct aangesloten op de router?

De eerste afbeelding is de speedtest van de Ubiquiti Secure Gateway. Dat is dus een “bekabelde” verbinding.

 

Als test m’n iMac schoon geïnstalleerd en bedraad aan de TP-Link en Ubiquiti USG gehangen.

De speedtest van de Ubiquiti USG is dus niet representatief.

Ik ben verder tevreden zo.

Reputatie 7
Badge +15

Ik kwam er ook pas even later achter dat de eerste test een in build speedtest is in de USG en had het vermoeden dat mijn reactie een beetje overbodig was want beter dan een in build speedtest is lastig.

Ik kwam overigens wel veel posts op google tegen dat die in build speedtest verkeerde waarden aangeeft en dat was dus ook bij jou het geval.

Reputatie 7
Badge +3

@BazzieBazzie 

Het is een algemeen bekend iets, dat de snelheidsmetingen binnen de devices van Unify nogal wat te wensen overlaat. Er zijn al meerdere issues gemeld binnen de UI comunity, maar een oplossing is nog niet gegeven.

Advies is dan ook, om je eigen device hardwired aan te sluiten en gebruik te maken van een afzonderlijk speedtesttool. 

Maar daar was je zelf ook al achter gekomen.

Dan nog even dit, de USG doet wel 1Gb, maar loopt dan al behoorlijk op zijn tenen. Als je daar ook nog pakket inspectie bij aan gaat zetten, zal dat direct invloed hebben op de overall performance.

Ik kwam er ook pas even later achter dat de eerste test een in build speedtest is in de USG en had het vermoeden dat mijn reactie een beetje overbodig was want beter dan een in build speedtest is lastig.

Ik kwam overigens wel veel posts op google tegen dat die in build speedtest verkeerde waarden aangeeft en dat was dus ook bij jou het geval.

Hij schijnt te connecten naar een server van Ubuquiti in Californie :|

@BazzieBazzie

Het is een algemeen bekend iets, dat de snelheidsmetingen binnen de devices van Unify nogal wat te wensen overlaat. Er zijn al meerdere issues gemeld binnen de UI comunity, maar een oplossing is nog niet gegeven.

Advies is dan ook, om je eigen device hardwired aan te sluiten en gebruik te maken van een afzonderlijk speedtesttool. 

Maar daar was je zelf ook al achter gekomen.

Dan nog even dit, de USG doet wel 1Gb, maar loopt dan al behoorlijk op zijn tenen. Als je daar ook nog pakket inspectie bij aan gaat zetten, zal dat direct invloed hebben op de overall performance.

Heb threat management inderdaad uit staan.

Maar bedankt voor de tip!

Reageer