Beantwoord

Draytek 2132Fvn LAN uplink blijft op 100mbps hangen

  • 2 June 2019
  • 2 reacties
  • 400 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Goedemiddag,

Sinds vandaag heb ik mijn glasvezel internet opgehoogd naar 200mbps. Deze snelheid haal ik niet en ik blijf hangen op de oude snelheid +- 93 mbps. Zowel bedraad als via (eigen) WIFI. Er hangt achter de Draytek een Gigabit switch, aangesloten met een UTP cat 6 kabel. Van de LED's op de Draytek brandt er slechts 1, ipv 2, waardoor ik het vermoeden heb dat de Draytek maar 100 mbps bedraad oppakt.
De apparaten die achter de gigabit switch hangen, zien de switch wel als 1000 mbps, dus ik zou verwachten dat de Draytek dat ook doet. Mijn laptop heb ik ook aangesloten op de Draytek en die ziet ook slechts 100 mbps. De adapter instellingen staan op full duplex.

De kabels zitten uiteraard netjes in de internet poorten.

Heeft iemand een idee waarom de Draytek bedraad niet de 1000 mbps oppakt en blijft steken op 100?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 2 June 2019, 16:55

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
kun je eens testen met een andere netwerk kabel rechtstreeks op het modem ? wellicht een overbodige vraag maar kan je netwerkkaart wel 1000mvit aan ? probeer alle poorten van het modem. ze moeten allemaal met gigabit verbonden kunnen worden.
Het blijkt toch aan de kabel te liggen... Vreemd, meerdere kabels geprobeerd. Bedankt voor je antwoord!

Reageer