Beantwoord

Draytek 2860 (eigen modem aansluiten)

  • 18 April 2019
  • 7 reacties
  • 2144 Bekeken

Hallo,

ik zit met het volgende ik wil graag me eigen router gebruiken. Ik heb zelf een draytek 2860 maar ik krijg het niet werkend.

Kan iemand mij helpen met de juiste instellingen?
ik heb alles in een.

Gr
icon

Beste antwoord door Brian 23 April 2019, 15:56

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @Tjensen ,

Mijn tip: wijzig niets aan de Draytek behalve het uitschakelen van de Wifi. Je kunt de Draytek niet in bridge mode zetten. Gebruik je eigen router als accesspoint en je hebt een prima router en prima Wifi. Gebruik minimaal Cat5e kabel tussen de Draytek en je eigen router (accesspoint).

Wat voor router heb je? Dan kan iedereen op de community hier mee zoeken voor de juiste instellingen.

Groet, Folkert
Ik heb standaard de huawei hg659 van tmobile ontvangen maar ik wil juiste de draytek 2860 gaan gebruiken.
Reputatie 7
Badge +3
Ah ok, dan laat ik het even aan anderen over, is het een Draytek met T-Mobile firmware?
Nee zonder
Reputatie 7
Badge +3
@Tjensen

De eerste vraag is dan vanuit mij, hoe heb je het aangesloten achter je Huawei HG659?

Als je zowel TV als Internet via je eigen router wilt laten lopen begint daar al je probleem.
De Huawei is de schakel om je VLAN's uit elkaar te halen en te splitsen naar LAN uitgangen voor Internet ( LAN 1 & 2) en TV (LAN 3 & 4).

Als je alleen wilt dat je internet over je eigen router gaat lopen, kan het zijn dat je een subnet moet wijzigen, omdat er anders een conflict ontstaat tussen de router i.v.m. hetzelfde subnet.

Van de Huawei kan je het subnet niet wijzigen, die staat 'vastgebakken' op 192.168.1.1 door de T-Mobile Firmware.

Als je nu eerst het subnet op je Draytek op bijvoorbeeld 192.168.2.1 zet en daarna een internet LAN uitgang (1 of 2) aansluit op de WAN van je Draytek en dan alle internet over de Draytek laat lopen .. zou het moeten werken.
Je Huawei blijft dan bereikbaar voor instellingen op 192.168.1.1 en je Draytek op 192.168.2.1.

Belangrijkste als je routers achter elkaar plaatst dat je ze niet in hetzelfde subnet hebt, want dan loopt het vast.

Hopelijk kom je nu iets verder.

Ref een YT filmpje
@Pieter_B

bedankt voor je bericht. Maar ik wil helemaal de huawei niet meer gebruiken alleen de draytek deze heeft een vdsl aansluiting. Ik heb alleen de juiste instellingen nodig.
Reputatie 7
Hi @Tjensen, geen zorgen daar hebben we een heel mooi topic voor 🙂 Wees je er wel van bewust dat we je met het gebruik van een eigen modem geen ondersteuning kunnen bieden vanuit T-Mobile. Bij eventuele verbindingsproblemen zullen we je dan vroegen om het oorspronkelijke modem weer aan te sluiten. Uiteraard kan je je vragen wel altijd op de Community kwijt.

Reageer