Beantwoord

Draytek + Google Wifi / NAS = problemen

  • 19 November 2018
  • 3 reacties
  • 819 Bekeken

Oke, ik ben ten einde raad, dus ik hoop jullie hulp te krijgen...

Ik heb hier een Draytek Vigor 2132FVN staan. Omdat de snelheid via WIFI niet goed genoeg is (net als het bereik), heb ik Google Wifi aan het modem gekoppeld. Op de Draytek staat WIFI uit. Ik gebruik alleen het netwerk van Google Wifi.

Nu wil ik mijn Synology NAS ook benaderen buiten mijn netwerk. Dit lijkt niet te lukken. Wat moet ik instellen om dat voor elkaar te krijgen?

Hetzelfde probleem heb ik ook met de Plex Media Server die draait op mijn Synology. Daar krijg ik de melding:

Tip: Het lijkt erop dat je server verbonden is met internet via meerdere routers of andere netwerk apparaten. Probeer het direct te verbinden met het hoofd apparaat, of bekijk onze support site voor meer informatie over hulp bij "Double-NAT" scenarios.

Hoe los ik dit op? Dank!
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 19 November 2018, 17:05

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hallo @lryvnsch,

Dubbel nat kom je niet zomaar onderuit helaas.
Wat je wel kan doen is de google wifi in DMZ plaatsen in de Draytek (alle poorten worden dan door gezet naar de Google WiFi)
Dank@Hidden.nld! Hoe doe ik dat? Dat DMZ? En heeft dat ergens nog gevolgen?
Reputatie 7
Hi lryvnsch, DMZ kan je 'aanvinken' in de instellingen van de modem (Draytek), hier vind je een korte handleiding. Een groot nadeel van DMZ is dat je hiermee eigenlijk alle beveiliging en checks uit zet en elk apparaat jouw device kan benaderen. Dit kan je wel weer ondervangen door het gebruik van een Firewall maar het is dus wel een beveiligingsrisico.

Reageer