Beantwoord

Draytek poorten openzetten werkt niet

  • 24 June 2019
  • 7 reacties
  • 515 Bekeken

Reputatie 2

Maakt niet uit hoe ik de draytek instel. Open ports of port redirect (ik weiger DMZ aan te zetten) . Het modem weigert de poorten open te zetten. Alle poorten blijven van buitenaf dicht en kan dus niks met mijn server. Nu zijn die draytek echt k**** dingen dus mijn vraag is ook: kan ik deze omruilen voor iets wat wel werkt?
icon

Beste antwoord door andytuinman3 24 June 2019, 15:32

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@andytuinman3

Heb jaren gebruik gemaakt van de Draytek met daarachter een server op poort 80, altijd zonder enige vorm van probleem.
Het enige wat ik wel moest doen is de GUI poort omzetten anders dan poort 80, had hem toen op poort 81 draaien.
Hierdoor was de Draytek bereikbaar op 192.168.1.1:81 😁

BTW, je moet OF OF doen, niet EN EN.
Dus kiezen OF je gebruikt open port OF je gebruikt redirect, beide opties heb ik toen gehad .. werkte out of the box.

Alles wat je vanaf buiten wilt aanspreken werken wel op dat betreffende IP en poort neem ik aan?
Reputatie 2
@andytuinman3

Heb jaren gebruik gemaakt van de Draytek met daarachter een server op poort 80, altijd zonder enige vorm van probleem.
Het enige wat ik wel moest doen is de GUI poort omzetten anders dan poort 80, had hem toen op poort 81 draaien.
Hierdoor was de Draytek bereikbaar op 192.168.1.1:81 😁


BTW, je moet OF OF doen, niet EN EN.
Dus kiezen OF je gebruikt open port OF je gebruikt redirect, beide opties heb ik toen gehad .. werkte out of the box.

Alles wat je vanaf buiten wilt aanspreken werken wel op dat betreffende IP en poort neem ik aan?

Uiteraard gebruik ik of of. En alle services die de poorten gebruiken staan aan en werken over Lan zoals het hoort. Ik had hiervoor een ander device als modem/router/firewall (Palo Alto PA220) en hier werkte het naar behoren maar op de draytek krijg ik ze niet open
Reputatie 7
Badge +3
Heb je devices ook via Bind MAC to IP ingesteld?
Hiermee voorkom je LAN IP changes.

Heb nog een oud plaatje gevonden van de instelling voor Port Redirection voor de Webserver ..



Deze instelling werkte bij mij dus out of the box, voorop gesteld dat je de GUI op poort 81 hebt draaien nu.
Reputatie 2
Bericht mag afgesloten worden. Ik heb mijn nas vervangen en de oude stond als bind ip to Mac. De nieuwe had statisch hetzelfde ip. En dat vind ie blijkbaar niet leuk. Even voorop dat de oude router dit geen probleem vond. Dus de oude nu verwijderd, de nieuwe toegevoegd en de nas op dhcp gezet. Nu werkt het wel.
Reputatie 7
Badge +3
Wederom een EN EN ... Bind MAC to IP EN een fixed IP in het Device zelf.
Netwerken hebben meestal liever OF OF ... maar daar ben je nu ook wel achter denk ik.

Bind MAC to IP en DHCP op het Device, omdat het hier gaat om een reservering in je router van dat betreffende IP adres. Dit heeft meestal de voorkeur als je niet de range van je DHCP server wilt of kunt aanpassen.
Als je het device een fixed IP geeft, moet je zorgen dat de DHCP server dat betreffende IP ook nooit uit kan geven.
Wat ik meestal doe, is de range van de DHCP server aanpassen, dat het fixed IP buiten de range valt van de DHCP.
Reputatie 2
Uiteraard was dit niet de bedoeling maar ja oude Mac stond er nog in 😛 hij doet het in ieder geval.
Reputatie 7
Badge +3
@andytuinman3

Mijn advies is ook meestal bij nieuwe of veranderende devices, om een router een factory reset te geven.
Dan voorkom je dat oude 'vergeten' regels blijven 'hangen' en je tegen issues als deze aan gaat lopen.

We nemen je opmerking over de Draytek in je start topic dan maar als een overhaast en emotionele cry for help 😉

Reageer