Beantwoord

Draytek router/modem in bridge mode

  • 28 April 2018
  • 12 reacties
  • 6043 Bekeken

Reputatie 2
Is het Draytek glasvezel modem/router inmiddels in bridgemode te zetten zoals eigenlijk dit jaar verplicht wordt voor providers dit aan te bieden? Mag hopen dat dit eindelijk is geregeld bij T-Mobile?
icon

Beste antwoord door Lydaz 29 April 2018, 12:11

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hallo bbohms,

Nee het is niet mogelijk het modem in bridgemode te plaatsen. wel is het mogelijk je eigen router direct aan te sluiten met behulp van een mediaconverter. met de mediaconverter kan je niet gebruikmaken van de telefoonaansluiting.
Reputatie 3
Hallo bbohms,

Kleine aanvulling op Hidden.nld

Hier staat precies beschreven wat en hoe je het moet doen.
Is niet moeilijk. Enige "nadeel" is dat je alleen GEEN IP telefonie meer hebt.

Voorbeeld is gemaakt met een ASUS router, met andere routers moet het ook gewoon lukken.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/47563727#47563727

Mediaconverter is ongeveer €28,-;
https://tweakers.net/pricewatch/433590/tp-link-gigabit-ethernet-media-converter-mc220l.html

Ik heb zo thuis ook, werkt perfect.
Reputatie 2
Hallo Hidden & Lydaz,

Dank voor deze oplossing!

Qua verlies vaste telefonie is het geen probleem, gebruik dit niet meer.

Lijkt erg eenvoudig te configureren met deze mediaconverter en qua prijs valt dit mee. Denk echter dat in mijn router (D-Link Dir 868L) dit niet te configureren is. Welke andere (modern) routers bieden ook de mogelijkheid dit in te stellen?

Dan komt het neer op een nieuw router (bv. Asus) en mediaconverter want een DMZ van Draytek naar huidig router is niet echt een geschikte oplossing.
Reputatie 7
Hallo biohms,

Wij hebben natuurlijk ook ons eigen topic.

Asus en TP-Link werken. je kan ook kijken of je bijvoorbeeld dd-wrt kan installeren op je router. deze kan het vaak wel.
Reputatie 3
Graag gedaan bbohms, dat is het leuke van dit forum.
Goede en postieve reacties en feedback.

Maar terugkomend op jouw vraag betreffende jouw router.
Ik weet het niet zeker maar ik heb even naar de handleiding zitten kijken en op pagina 5 zie ik toch echt de optie "vlan enable" staan. Ik gok dat deze onder de optie "network" zit.
https://www.dlinkmea.com/upload/downloadable/2469-DIR-868L_Manual.pdf

Ik zou eens inloggen op je router en even goed kijken. Wie weet heb je mazzel.
Voor het opzetten van de vlan's kan je gewoon kijken hoe het in het topic gaat van Hidden.nld (mooi topic trouwens maar dat terzijde) of je kijkt bij tweakers (de link die ik je gaf).

Succes en laat even weten hoe het ging, ben er zelf wel ook wel benieuwd naar.
Reputatie 2
Vandaag Tmobile Thuis geïnstalleerd en gebruik makend van de mediaconverter van TP-link en een TP-link Archer c1200 router. Het resultaat is dat alles voor zeer korte duur blijkt te werken totdat het router ermee ophoudt. Processing van het router staat vaak op 100%. Nu maar weer (tijdelijk) Draytek aangesloten en router gebruikt als accesspoint waardoor helaas Lan speed dropped van 750 Mbit tot 400 Mbit. Heeft dit misschien te maken met firmware van het router of dat dit router het uberhaubt niet aan kan? Begrijp dat dit een zeer basic router is maar je zou verwachten dat dit geen probleem zou moeten zijn. Zat te denken om misschien de TP-link C3150 te proberen?
Reputatie 7
Een hoge CPU kan komen door dat je instellingen heb aangepast die niet goed werken op hoge snelheid, zoals Firewall, QoS en Trafficflow

Acher C1200 v3 CPU1: Broadcom BCM47189B0 (ARM Cortex A7 900 MHz)
Acher C7 v4 CPU1: Qualcomm Atheros QCA9563 (750 MHz)
Archer C3150 CPU1: Broadcom BCM4709C0 (1.4 GHz, 2 cores
Reputatie 2
Dank Hidden,

De instelling doorgenomen van het router. De beveiliging van router terug geschroefd en heb alles weer aangesloten via de mediaconverter. Nu lijkt alles in eerste instantie te werken zowel internet als tv. Echter wanneer het tvkastje (zonder hd recording) op standby wordt gezet en vervolgens weer aan wordt gezet komt het live tv signaal niet terug en krijg dan de melding : error, er is een fout opgetreden tijdens het afspelen probeert u het later nog eens. Terug kijken werkt wel, het gaat dan alleen om live streaming wat niet meer terug komt. Dit is dan op te lossen door het router wederom te rebooten. Heb eigenlijk van alles geprobeerd qua settings maar lijkt zelfde resultaat te geven. Jammer want systeem lijkt verder goed te werken. Weet niet of de tv box automatisch naar standby gaat na verloop van tijd anders laat ik hem voorlopig aan staan.

Op mediaconverter zit kleine switch tussen force en auto. Default op force, auto getest maar geeft geen ander resultaat. Misschien nog andere instelling die ik heb gemist, in principe 1 op 1 de instellingen overgenomen. Wellicht geeft ander type router bv C3150 het gewenste resultaat?
Reputatie 7
probeer eens je IGMP Snooping aan te passen. dit zou moeten helpen.
Reputatie 2
Volgens mij ondersteunt de c1200 geen IGMP snooping, alleen IGMP proxy. Nu via 4g hotspot internet verbinding opgezet gezien T-mobile thuis en volgens sommigen het complete glasnetwerk eruit ligt hier in 3315 (Dordrecht) dan is het lastig om te testen. Hopelijk eenmalig....
Reputatie 2
Zojuist overgestapt op de TPlink C3150 en nu lijkt ook de tv stream zonder problemen te werken (IGMP snooping & proxy enabled).

Dank voor alle hulp!
Eventueel nuttige informatie hier: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/extra-router-achter-modem-304963#post1494839

Reageer