Beantwoord

Draytek Vigor2132F Series UPNP/NAT

  • 20 April 2018
  • 5 reacties
  • 976 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Beste,

Op het Draytek modem/router braaf UPNP aangezet... echter,...

- Google Home kan mijn lampen niet vinden (draadloos)
- Spelcomputers (Xbox One, Xbox 360 & Wii) kunnen niet verbinden met anderen. (Bedraad)
- Stereo niet te zien met SpotifyConnect (Bedraad).
- TV-kastje, zowel de gene die kan opnemen als die dat niet kan, geven met regelmaat aan dat de kabel niet in poort 3-4 zit terwijl dit wel het geval is. (Bedraad).
- Smart TV functies, o.a. Netflix & Videoland, niet bruikbaar op Smart TV (Bedraad, via poort 1-2)
- 500/500 glasvezel, rechtstreeks bekabelt met Cat6 129/250 gemiddeld.

Er gaat iets structureels fout. Het Draytek-modem is al omgewisseld maar de problemen houden aan.
Alles zit bedraad of draadloos verbonden aan het modem m.u.v. spelcomputers die zitten via gigabit switch.


De vraag is aan de technische medewerkers hoe dit op te lossen?

(Precies dezelfde set-up inclusief dezelfde bekabeling werkt perfect zonder problemen op werklocatie in Amsterdam... enige verschil is dat we daar KPN hebben en een ExperiaBox v10)
icon

Beste antwoord door DanielTMT 2 May 2018, 14:17

Bekijk origineel

5 reacties

update: Alles werkt ook prima, afgezien van de snelheid, als ik alles aan mijn telefoon hang ipv de Draytek
Reputatie 7
Hi RB86, excuses voor de late reactie! Wat een vreemd geval, ik heb meteen op afstand met je meegekeken en je verbinding lijkt er op afstand wel goed uit te zien. Spelen de problemen op dit dit moment nog steeds? Dan kijk ik graag met je mee hoe we dit op kunnen lossen! Krijg je een specifieke foutmelding te zien op de TV? En valt de gehele verbinding op alle apparaten tegelijk weg of wisselt dit? En hoe vaak komt dit voor? Spelen de problemen ook wanneer je de switch er tussenuit haalt? Ik hoor het graag!
Beste Brian,

Bedankt voor je reactie. De problemen die zich al een maand manifesteren zijn niet op te lossen middels de oplossingen die jij aanreikt. Deze stappen zijn in een eerder stadium al ondernomen zonder enig resultaat. Inmiddels heb ik wederom contact gehad met je collega's van de klantenservice. Hier heb ik nogmaals aangegeven dat de problemen, in Jip en Janneke taal, te maken hebben met adressering. Denk hierbij aan dus bijvoorbeeld UPNP en het toevoegen van een IPv6 datagram aan het IPv4 user datagram protocol.

Met vriendelijke groet,

Rick
Hey Rick!

Dit is zeker een flinke uitdaging! Maar gelukkig valt het precies in mijn straatje.

Het lijkt erop dat je nogal wat IP conflicten hebt. Zou je kunnen checken op één van de apparaten of je een 169.254.x.x ip adres hebt?

Mocht dit niet het geval zijn, kan ik je aanraden om te kijken of het met statische IP's wel werkt.
Bijvoorbeeld 1 apparaat aansluiten met statische IP, vervolgens het IP adres te reserveren in de DHCP scope en te kijken of je er verbinding mee kan maken. Als dit werkt, kun je het beste alles statisch assignen.

Is je switch toevallig een managed switch of een unmanaged switch? Een managed switch kan namelijk moeilijk gaan doen met DHCP protocol.

Kun je me laten weten of dit een duwtje in de juiste richting was?

Groetjes,

Daniel
Bedankt voor je reactie Daniel maar dit is niet het geval.

Reageer