Drie weken lang geen internet?

  • 1 September 2019
  • 6 reacties
  • 463 Bekeken

Hallo,

Er is sinds vrijdag al geen Internet en tv beschikbaar en er kan blijkbaar pas op 21 september een monteur langskomen. Dit is belachelijk lang en onwerkbaar. Ik werk vanuit huis en kan mijn desktop al 3 dagen niet gebruiken, de misgelopen omzet loopt tot 21 september in de duizenden euro's. Ik verwacht dat er een passende oplossing wordt gezocht.

Er is ook al aangegeven dat er een grote kans is dat de monteur het niet rechtstreeks kan verhelpen omdat waarschijnlijk de kabel is geraakt door graafwerkzaamheden van de gemeente.

Met vriendelijke groet,
Danny Dijkhuis

6 reacties

Reputatie 7
Hi @danny-d90, ik geef je graag meer uitleg! Het is goed dat je contact met ons op hebt genomen. Op het moment dat je contact met ons had heeft mijn collega op afstand jouw verbinding uitgelezen. Bij deze zogenaamde lijn analyse werd aangegeven dat er geen modem aanwezig is/er geen verbinding met de modem gemaakt kan worden. Wanneer er specifiek een probleme is met de binnenkomende DSL lijn dan zien wij dit ook, we krijgen dan een zogenaamde 'open line' melding. Dat was hier niet het geval vandaar dat we dan de monteur langs sturen om eerst de verbinding in je woning en de modem na te lopen. Doen we dit niet dan zal de netbeheerder de opdracht namelijk weigeren omdat het niet aannemelijk is dat de oorzaak niet de 'klantlocatie' is.

Het is dus niet dat we niet naar je luisteren (mijn collega heeft ook genoteerd wat jij aan hebt gegeven) maar in dit geval zou het langer hebben geduurd om eerst de netbeheerder in te schakelen (die gaan namelijk zeggen dat we eerst jouw adres uit moeten sluiten) in plaats van andersom. Maar geen zorgen er wordt aan gewerkt en je bent snel weer online!
Helaas zoals verwacht de kabel kapot. De Guidion monteur kon hier niks aan verhelpen. Inmiddels al 1.5 week geen diensten, en nu weer wachten op KPN. Jammer dat er niet naar klanten geluisterd wordt ten aanzien van de oorzaak van het probleem, dan had er, zoals gevraagd, meteen een KPN monteur kunnen komen.
Reputatie 7
Hey @danny-d90,

Ik zie gelukkig dat je je afspraak naar voren hebt kunnen schuiven! Dus hulp is aanstaande. 😁 Ook kun je altijd bij ons terecht wanneer je Unlimited Voucher is verlopen, dan krijg je gewoon weer een nieuwe. Over de kosten hoef je je geen zorgen te maken, geef ons een seintje zodra alles weer werkt naar behoren dan zorgen wij ervoor dat je een vergoeding krijgt voor de storingsperiode.
Reputatie 5
Niet bijkopen maar aanvullen inderdaad. Met 20GB per dag ben je wel meer aan het doen dan internetten en e-mailen, bijvoorbeeld video kijken. Een hotspot is natuurlijk een pleister die niet is gemaakt om lang te streamen. Drie weken is inderdaad een lange tijd, maar hebben ze aangegeven of het een T-Mobile monteur of een KPN monteur is?

Mocht er inderdaad een kabel geraakt zijn tijdens graafwerkzaamheden, dan is dat iets wat de netwerkbeheerder snel moet oplossen en T-Mobile niet veel aan kan doen. Vervelend is het natuurlijk wel.
Het claimen van de verloren omzet ga ik ook niet vanuit dat dit werkt, dat verwacht ik ook niet. Het gaat erom dat het belachelijk is dat het 3 weken moet duren voor er een monteur langs kan komen die het probleem niet op kan lossen, waardoor alles nog langer gaat duren.

Ik heb het zogenaamde onbeperkt Internet van T-Mobile al, waarmee ik 15 keer per dag eraf wordt gegooid omdat ik weer MBs "bij moet kopen"
Reputatie 5
In dat geval zou je die missende omzet bij de aannemer kunnen proberen te claimen, maar ik geef je weinig kans. Verhalen op T-Mobile kan ook niet, in ieder geval niet met een consumenten abonnement. Komt er een monteur van T-Mobile of is KPN ingeschakeld? Wellicht dat T-Mobile je een code voor 3 weken unlimited data kan geven als je ook een mobiel abonnement bij T-Mobile hebt, zodat je tijdelijk een hotspot kan maken en toch kan internetten.

Reageer