DSL kabel verbindt niet

  • 5 May 2020
  • 3 reacties
  • 540 Bekeken

Hoi!

 

Mijn internet werkt al minstens een hele avond niet. Opnieuw opstarten modem werkt niet. Het stappenplan op de website om de wifi verbetering te verbeteren/herstellen ook niet. Op het IP adres van mijn modem staat dat de verbinding met internet niet mogelijk is vanwege een kabel fout: “Kabel fout. Zorg ervoor dat de kabel correct is aangesloten op het apparaat.”. De DSL kabel is echter juist aangesloten: heb het opnieuw geprobeerd, zowel in de modem als in het DSL contact, maar de verbinding wordt niet hersteld.

Hoe kan ik dit oplossen? Is het contact van de DSL mogelijk kapot, of ligt het aan iets anders? Alles is correct aangesloten en mijn internet zou het toch wel echt moeten doen. Ook heb ik mijn internet in huidige corona omstandigheden zeer dringend nodig wegens online tentamens voor mijn studie.

 

Hopelijk kan iemand helpen! Alvast bedankt.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pauliensoeterboek 

Wat voor een type ISRA heb je? Het is altijd beter om de modem op je vaste ISRA aan te sluiten ipv een aansluitpunt in de woonkamer  zo kun je storingsbronnen ook vermijden.

Wellicht kan je nog eens een andere DSL kabel aansluiten indien aanwezig?

Reputatie 7

Hey @pauliensoeterboek,

Ik zie dat je in de tussentijd mijn collega hebt gesproken. Mijn collega heeft daaropvolgend gelijk onze techneuten op de hoogte gebracht. Achter de schermen is alles in gang gezet om dit probleem zo snel voor je op te lossen. Ben je toevallig ook mobiele klant bij ons? In dat geval bied ik je graag een Unlimited Voucher aan waarmee je deze periode kunt overbruggen. Sorry voor het ongemak! Zodra we meer weten, nemen we contact met je op. 

@Piotr Hey! Bedankt voor je reactie. Een collega heeft inderdaad mij erg geholpen! Het blijkt een storing te zijn buitenshuis waardoor er geen verbinding gemaakt kan worden met mijn DSL. Zij heeft mij ook een unlimited voucher gemaild, heel erg fijn als tussentijdse oplossing! Bedankt dat jullie me zo tegemoet komen. Hopelijk kan het technische team mij op weg helpen komende dagen!

Reageer