Beantwoord

DSL lijn overzetten naar glasvezel

  • 18 June 2020
  • 9 reacties
  • 732 Bekeken

Reputatie 2

Goedemiddag,

 

Ik heb even een vraag betreft het afsluiten van glasvezel. Momenteel heb ik t-mobile door het DSL netwerk van KPN. Nu heeft KPN vorige week een glasvezel aansluiting aangelegd. Ik wilde dit graag omzetten maar bij de klantenservice werd mij verteld dat T-mobile hier nog geen rechten op had. Enig idee hoelang iets dergelijks duurt voordat T-mobile rechten heeft verworven bij KPN? Want ik zou toch wel graag een glasvezel aansluiting willen, gaan eindelijk die downloads op de playstation wat sneller :)

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 June 2020, 14:42

Bekijk origineel

9 reacties

Als het er net ligt heb je voor alsnog pech, de nieuwe techniek die KPN nu uitrolt gaat T-Mobile nog niet over leveren, heeft met de techniek te maken die gebruikt word, Gpon.

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Dylandr,

Natuurlijk wil je supersnel downloaden, zodat je kan gaan gamen. Dan is glasvezel echt wel een positieve upgrade. Als er nieuw glasvezel gelegd wordt moet er een hoop geregeld worden. Ook tussen providers. Hier kan even overheen gaan. Meestal gaat dat vrij snel na formele oplevering, maar soms….

Wat zegt de wizard op deze site? Als het hier beschikbaar is, dan zou het bekend moeten zijn en is het mogelijk een aanvraag te doen. Maak je gebruik van de overstapservice, dan kom je niet zonder internet te zitten. Want zeg nou zelf; liever nog een dagje met trager internet, dan geen internet?!

@Doornekamp33 ligt er natuurlijk wel aan wanneer de uitrol gestart is. Hopelijk valt het nog onder het oude regime. Alhoewel, KPN kennende...

Reputatie 2

Als het er net ligt heb je voor alsnog pech, de nieuwe techniek die KPN nu uitrolt gaat T-Mobile nog niet over leveren, heeft met de techniek te maken die gebruikt word, Gpon.

De kabels in de straat liggen er denk ik al ruim een halfjaar enkel de huisaansluiting is vorige week gemaakt

Reputatie 7
Badge +15

@Dylandr wanneer je op die wizard pagina van @TAVL kijkt is er dan glasvezel beschikbaar?

Als dat zo is kun je naast je DSL abonnement een nieuwe glasvezel abonnement afsluiten en zodra bekend is wat de installatiedatum is kun je het DSL abonnement door een moderator laten opzeggen of wanneer jij dat wilt.

Activatie kosten krijg je achteraf vergoed 😁

Hoe ziet je huisaansluiting er uit?

Misschien een foto, dan kan men zien of je het oude hebt of het nieuwe Gpon.

Reputatie 2

Hoe ziet je huisaansluiting er uit?

Misschien een foto, dan kan men zien of je het oude hebt of het nieuwe Gpon.

 

Reputatie 7

Hi @Dylandr, helemaal begrijpelijk dat je over wil stappen naar Glasvezel, alvast van harte welkom! :slight_smile: Wat @Doornekamp33 zegt klopt helemaal, KPN is druk bezig met aanleggen van GPON aansluitingen maar wij kunnen hier (nog) niet op leveren. Het is op dit moment nog niet concreet bekend wanneer dit wel mogelijk gaat worden maar je kan via de postcodechecker op onze website altijd zien wat er beschikbaar is op jouw adres. Als hier de optie voor Glasvezel niet getoond wordt dan is hij nog niet beschikbaar. Houd de website de komende tijd in de gate, hopelijk kunnen we ook snel op jouw adres leveren!

Trouwens één tip wat betreft die Playstation, Sony begrenst de snelheid dus hiervoor zal je helaas alsnog een eeuwigheid moeten wachten tot je download klaar is.:smile_cat:

En die aansluiting ziet er uit als Gpon, zal dan even aanlopen als TM er al over gaat en mag leveren, is jammer genoeg een uitspraak geweest dat Ziggo en KPN niet meer verplicht zijn anderen toe te laten op hun netwerk.

En die aansluiting ziet er uit als Gpon, zal dan even aanlopen als TM er al over gaat en mag leveren, is jammer genoeg een uitspraak geweest dat Ziggo en KPN niet meer verplicht zijn anderen toe te laten op hun netwerk.

Precies dezelfde FTU wordt ook al een paar jaar voor FTTH verbinding gebruikt, dus het kasje zelf zegt niks. 

De uitsprak van de rechter veranderd ook niks, KPN heeft al aangegeven door te gaan met het open stellen van het netwerk.

Het is al ruim een half jaar bekend dat GPON wordt uitgerold. Het is niet eens een nieuwe technologie, het wordt al in meerdere landen massaal ingezet. Moederbedrijf van T-Mobile, Deutsche Telekom, werkt al sinds 2011 met GPON naast FTTH,

Zat tijd geweest om zich er op voor te bereiden zodat men nu ook direct klanten kon aansluiten ipv weer klanten toe te moeten zeggen dat iets in de pijplijnen zit maar nog even kan duren (als het tv platform enige indicatie is; dan nog 2 jaar minimaal)

 

Reageer