Beantwoord

DSL verbinding blijft wegvallen

  • 14 maart 2018
  • 29 reacties
  • 1529 Bekeken

Hallo ik heb een probleem met mijn internet verbinding. Sinds kort valt mijn internet verbinding redelijk vaak helemaal weg en na een paar minuten wachten komt het weer terug. Ook is de webinterface van het modem is vaak niet beschikbaar. 192.168.1.1 geeft simpelweg een timeout. Als ik in mijn modem (Huawei 659) in de logs kijk zie ik dat de DSL verbinding de hele tijd gedeactiveerd en geactiveerd word met de ERROR_NO_CARRIER status. Ik heb al geprobeerd het modem uit en aan te zetten en te resetten maar de verbinding is nog instabieler dan. Kan iemand me hiermee helpen?

https://i.imgur.com/6ZPDl93.png
icon

Beste antwoord door Brian 23 april 2018, 16:31

Hi fruithapje, zoals verwacht sturen we een monteur bij je langs. Onze installatiepartner Guidion neemt telefonisch contact met je op om hier een afspraak voor te maken!
Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi fruithapje!

Wat een lekkere naam heb jij 😃. Ik krijg meteen zin in m'n portie fruit van vandaag. Ik ga je op weg helpen met je wegvallende internetverbinding. Bedankt voor je uitgebreide omschrijving en de afbeelding! Ik heb jouw modem op afstand een fabrieksreset gegeven. Kun je nu 3 dagen testen of dit verschil heeft gemaakt? Meld mij dit. Mocht het geen verschil maken, kan ik jouw situatie hoogstwaarschijnlijk voorleggen aan onze technische dienst om verder te onderzoeken. Op naar de oplossing!
Hoi Sterre,

Na de reset zaterdag heb ik geen last gehad van het wegvallen tot vandaag. Na het veranderen van het wifi wachtwoord vandaag begon het wegvallen weer met regelmaat. Dit staat ook in lijn met eerdere ondervindingen waarbij interactie met het modem gelijk gaat met zeer onstabiel internet.

Mvg.
Reputatie 6
Badge +7
Hi fruithapje, ik kijk graag hoe we dit op kunnen lossen! Maak je toevallig gebruik van externe apparatuur zoals een eigen router of Chromecast? Deze kunnen er soms voor zorgen dat de verbinding wegvalt. Zo ja zou je het eens willen testen zonder deze apparaten? Ik hoor het graag!
Hi Brian,

Ik heb geen eigen router of chromecast in gebruik.

Mvg.
Reputatie 6
Badge +7
Hi fruithapje, bedankt voor de informatie. Je verbinding lijkt op dit moment stabiel vanuit onze kant. Is het wegvallen van de verbinding nog vaker voorgekomen? Zo ja heb je dan misschien een voorbeeld van de dag en het tijdstip waarop dit gebeurde? Dan laat ik dit verder onderzoeken door onze technisch specialisten!
Hoi Brian.

Dit klopt, de verbinding is stabiel op dit moment. Ik heb overigens ook geen interactie in de tussentijd met de instellingen van het modem gehad. Ik hoop dat de verbinding nu stabiel blijft en anders laat ik weer van me horen.

Mvg.
Jammer genoeg net weer meegemaakt dat het internet compleet wegviel voor ongeveer een minuut met dezeflde error. Ik hoop dat jullie technische specialisten snel een oplossing kunnen vinden 😞
Nog een disconnect... Er blijkt geen regelmaat in te zitten behalve dat er na 1 disconnect grote kans lijkt te zijn op meerdere volgende disconnects. Tot nu toe veel onstabiel internet gehad in het weekend maar ook met regelmaat op andere dagen dus daar is ook niet veel uit te halen. Persoonlijk leg ik de schuld bij het modem zelf neer. Sinds het in gebruik nemen van het internet heeft het prima gewerkt met 1, hooguit 3 disconnects in de week tot het weekend van 11 maart. toen begonnen de disconnects met regelmaat en heb ik meerdere dagen meegemaakt waar het echt onbruikbaar werd door de regelmaat van disconnects. Als het probleem bij de dsl lijn lag verwacht ik dit al te merken sinds het in gebruik nemen van het internet maar dit is niet het geval. Tussen Modem en pc een probleem lijkt me ook niet aangezien de wifi exact dezelfde problemen vertoond op hetzelfde moment.
Reputatie 6
Badge +7
Hi fruithapje, bedankt voor alle informatie! Ik heb dit doorgezet naar onze technische dienst, de modem 'an sich' valt niet weg maar mogelijk is het iets in de modem waardoor de verbinding wegvalt. We gaan voor je aan de slag om dit op te lossen!
Hoi,

Heeft de technische dienst al iets gevonden? Het probleem is nog steeds aanwezig en zeer irritant.

Mvg.
Reputatie 6
Badge +7
Hi fruithapje, onze technische dienst heeft na de vorige melding je verbinding een tijd bijgehouden maar niets kunnen ontdekken. Ik had je hiervan op de hoogte moeten brengen, excuses hiervoor. Ik heb opnieuw contact opgenomen met de technische dienst, ondanks dat we niet kunnen zien wat er exact gebeurt verwacht ik dat we nu het modem gaan vervangen, ik houd je op de hoogte!
Reputatie 6
Badge +7
Hi fruithapje, zoals verwacht sturen we een monteur bij je langs. Onze installatiepartner Guidion neemt telefonisch contact met je op om hier een afspraak voor te maken!
Hoi,
Er is vandaag een monteur langs geweest en die dacht het probleem gevonden te hebben in de muur socket van de dsl verbinding. Er was een ongebruikte afsplitsing van de kabel met een slecht uiteinde dat volgends hem storing kon veroorzaken en hij heeft dit weggehaald. Het modem is daarom niet omgeruild.

Helaas was dit toch niet de oplossing aangezien het internet binnen een half uur van het vertrek van de monteur meerdere keren wegviel. Ik heb nog naar Guidion gebeld om te vragen of de monteur toch nog even het modem kon omruilen maar ik was te laat en ze raadde mij aan om weer contact op te nemen met t-mobile. Kan het modem toch nog omgeruild worden?

Mvg.
Reputatie 6
Badge +7
Hi fruithapje, wat top dat de monteur de afsplitsing voor je verwijderd heeft, dit valt eigenlijk buiten de werkzaamheden die ze normaal gesproken voor je uitvoeren! 🙂 Wel balen dat het hiermee nog niet definitief is verholpen, ik heb opnieuw een opdracht voor een monteur uitgezet om de modem alsnog om te wisselen!
Hoi Brian,

Vorige week donderdag (10/5) is het modem vervangen maar dit modem is nog vele male slechter dan het vorige modem. Ik heb die ochtend de hele ochtend zonder internet gezeten en dat was al zo nog voor de monteur de deur uit was... De monteur kon een wifi test uitvoeren en dat vond hij genoeg. hij heeft toen het modem opnieuw opgestart en begon zich klaar te maken voor zijn vertrek. Na het opstarten van het modem en een tijd wachten bleek deze te blijven hangen bij het wifi lampje. Ik heb nog geprobeerd of ik kon verbinden met internet via de wifi maar dit was niet het geval. Even wachten en opnieuw opstarten zei de monteur... Uiteindelijk na een paar uur aan en uit zetten zonder enige resultaat. Heb ik de klantenservice gebeld. Met de dame aan de lijn nog tervergeefs verschillende dingen geprobeerd maar het modem kwam simpelweg niet verder dan het wifi lampje (WAN lampje uit, WIFI en POWER en LAN1 aan, máár ik kan NIET in het modem komen via 192.168.1.1 en er is GEEN wifi) zelfs de reset knop op het modem had geen enkel effect (het modem resetten duidelijk niet). De mevrouw van t-mobile zou in het systeem een afspraak plaatsen waarvoor t-mobile nog conact met mij zou opnemen en het zag er naar uit dat ik dagen zonder internet zou zitten.

Nadat ik had opgehangen heb ik alles weer aangesloten op het modem en deze nog 1 keer aangezet en na ongeveer 10 minuten bleek het internet en de wifi opeens te werken.
Ik heb alleen het wifi wachtwoord terug gezet en ben verder niet aan het modem gekomen tot vandaag.
Vandaag (20/5) bleek het weer zover te zijn. Nog voor het einde van de middag was de internet verbinding al 10 keer weggevallen. Ik had besloten om het modem maar opnieuw op te starten aangezien het wegvallen steeds vaker begon te gebeuren. Dit was ongeveer 3 uur geleden en ik heb nog steeds geen internet 😞. Ik heb 3 uur lang weer het modem aan en uit gezet met regelmatige tussen pauzes maar het probleem is weer precies hetzelfde als toen het modem geinstalleerd werd. Het modem komt niet verder dan het wifi lampje maar er is geen wifi, ik kan niet verbinden met internet en ik kan überhaupt niet eens in het modem komen via 192.168.1.1.
Na 2 verschillende nieuwe huawei 659 modems in gebruik te hebben gehad zou ik dus nog niet eens 1 van de 5 sterren aan dit slechte modem toekennen. Zelfs als de dsl lijn niet stabiel is verwacht je dat je tenminste nog enige feedback van het modem krijgt? werkende wifi (zonder internet dan) en gewoon 192.168.1.1 kunt benaderen?

Afijn ik zal dit weekend dus waarschijnlijk door deze situatie zonder internet zitten en ik ben benieuwd hoe jullie dit willen gaan oplossen.

Mvg, internetloze fruithapje
Hi Fruithapje,

Ik heb excact hetzelfde probleem en symptonen. Zoals error no carrier en DSL deactivated.

Heb jij inmiddels al een oplossing kunnen vinden? De monteur kan pas 2 juni langs komen namelijk. :(

Groet, Zeepok
Reputatie 6
Badge +7
Hi fruithapje, oei oei wat balen dat het nog niet gelukt is. Ik zie dat mijn collega's inmiddels opnieuw een modem opgestuurd hebben, de derde keer moet toch scheepsrecht zijn! Laat zeker weten of het met deze modem wel is gelukt, dan kijk graag naar hoe we het met je goed kunnen maken!

@Zeepok Ik heb heb ook meteen even met jou meegekeken en we sturen bij jou een monteur langs voor Wifi problemen. Maar als je de foutmeldingen te zien krijgt zoals je hier beschrijft dan is er mogelijk meer aan de hand dan alleen met je Wifi verbinding. Zou je jouw bekabelde verbinding eens willen testen? Als je hier ook een wegvallende verbinding mee ervaart laat het dan zeker weten, dan ga ik op verder onderzoek uit! (de afspraak die nu staat voor Wifi laat ik in de tussentijd even staan om te voorkomen dat het langer gaat duren)
Hi Brian, Toen het internet het niet deed had ik ook over de kabel ook geen internet.

Ik heb gister even de stekker en de wandcontactdoos uit elkaar gehad en deze weer in elkaar gezet. En een beetje gerommeld met de kabel aan het modem. Op de een of andere reden doet het internet het sinds gister avond weer. Maarrrrrr heb ik nu geen toegang tot de router wanneer ik de router benader via 192.168.1.1 op verschillende devices (Mobiel en laptop) en via de kabel heb ik geen internet.

Mogelijk dat een factory reset kan helpen echter ben ik bang dat het Wifi het dan weer niet doet?:?

Daarnaast blijven de LED's van het WiFi en internet knipperen. Ik weet niet of goed is?


Groet,


Zeepok
@Brian Verzonden als in een pakketje naar mij thuis, of word er contact met mij opgenomen door een monteur? Ik heb maandag gebeld en de technische dienst zou contact met mij opnemen maar na 2 dagen heb ik nog niks gehoord. Toen ik op 10 mei naar de klantenservice gebeld heb werd er mij ook verteld dat er contact met mij opgenomen zou worden door de technische dienst maar dat is ook nooit gebeurd. Jij bent de enige die reageerd :(

@Zeepok Ik zit nog steeds zonder internet en mijn modem is sinds maandag (bijna) helemaal reactie-loos. Bij het opstarten gaat er geen enkel lampje meer branden (niet eens power lampje). De enige indicatie die ik krijg dat er wat gebeurt als ik hem aanzet is dat de LAN lampjes nog wel reageren. Ik hoop echt dat ik 2 keer pech heb gehad en dat het derde modem wel goed is.
1 ding is me wel opgevallen aan dit modem; als je deze ophangt aan een vlak oppervlakte zoals een muur dan word de ventilatiespleet bijna afgesloten door dat oppervlak. Het zou me niks verbazen als componenten in dit modem dan oververhit kunnen raken en op die manier allerlei rare mankementen zoals wegvallende dsl of wifi veroorzaken. Echter baseer ik dit alleenmaar op mijn observaties dus interpreteer deze info zoals je wilt. Het tweede modem (wat ik dus expres niet aan de muur heb gehangen) heeft het 10 dagen zonder hapering gedaan en toen was het ook spontaan ellende dus een echte verklaring of oplossing kan ik niet bedenken.

Mvg, Fruithapje
Hoi,

Ik heb vandaag een nieuw modem ontvangen en voor nu heb ik weer internet.
Ik heb nu wel een ander probleem er is volgends mij iets mis met het dns.
Of ik nu automatische dns gebruik of de dns zet vanuit windows of zelfs het modem elke, het maakt allemaal niet uit. Het laden van sites is zo traag dat ik bijna altijd bij de eerste keer (en soms tweede keer) een timeout heb en pas bij de tweede of derde refresh de site laadt. Ook het pingen naar servers resulteerd in alleen maar timeouts (1.1.1.1 / 8.8.8.8 deze doet het toevallig wel als enige maar als dns instellen helpt niet :? / 8.8.4.4 / 1.0.0.1). Pingen naar google bijvoorbeeld kan niet(ookal heeft hij wel het ip) maar de site laden in een browser, nadat deze in de dns cache in windows zit, is geen probleem. Dit probleem doet zich voor op mijn laptop en telefoon via wifi en op mijn pc via de kabel en met verschillende browsers. Ik heb de dns ook al een keer geflusht.
Een speedtest geeft wel normale snelheden aan en ook alleen het laden van sites die nog niet in de dns cache zitten is extreem traag.

Mvg,
fruithapje
Reputatie 6
Badge +5
Hoi fruithapje,

Driemaal is scheepsrecht, daar blijkt toch wat in te zitten! Fijn dat het internet nu weer werkt. Alleen de ping nog. Je kunt inderdaad wat uitproberen met de DNS van Google of die van ons - net waar je de beste resultaten mee krijgt. Ik heb zojuist een signaal naar het modem gestuurd, ik hoop dat dit al verschil maakt. Eventueel nog een fabrieksreset zonder dat je andere apparaten aansluit. Welke snelheid en ping haal je dan? Vervolgens één voor één weer hardware aansluiten. Ik heb mijn 'fingers crossed'!

@Zeepok, Fantastisch! Vaak helpt het schoonmaken of strippen van de kabels in het ISRA punt. Ik hoop dan ook dat dit bij jou de oplossing bleek. Laat je ons binnenkort weten of het een permanente oplossing is gebleken? Na een fabrieksreset zou de Wifi het gewoon moeten blijven doen. Dat kun je zonder risico uitvoeren. 🙂
Hoi Sander,

Het DNS probleem ging toch wat verder dan alleen de DNS want zelfs met ip-adressen waren sites moeilijk te bereiken en kostte het vaak refresh spammen voordat de site laadde. Sinds dinsdag middag is dit probleem spontaan verdwenen en het internet werkt op dit moment naar behoren.

Mvg,
Fruithapje
Hoi fruithapje,

Driemaal is scheepsrecht, daar blijkt toch wat in te zitten! Fijn dat het internet nu weer werkt. Alleen de ping nog. Je kunt inderdaad wat uitproberen met de DNS van Google of die van ons - net waar je de beste resultaten mee krijgt. Ik heb zojuist een signaal naar het modem gestuurd, ik hoop dat dit al verschil maakt. Eventueel nog een fabrieksreset zonder dat je andere apparaten aansluit. Welke snelheid en ping haal je dan? Vervolgens één voor één weer hardware aansluiten. Ik heb mijn 'fingers crossed'!

@Zeepok, Fantastisch! Vaak helpt het schoonmaken of strippen van de kabels in het ISRA punt. Ik hoop dan ook dat dit bij jou de oplossing bleek. Laat je ons binnenkort weten of het een permanente oplossing is gebleken? Na een fabrieksreset zou de Wifi het gewoon moeten blijven doen. Dat kun je zonder risico uitvoeren. :)


Helaas is de monteur vanochtend niet langs geweest reden onbekend. Dus ik ga hem vanavond proberen te resetten als dat niet werkt maar een nieuwe afspraak proberen te maken. Ik houd jullie op de hoogte!
Wonderbaarlijk doet het internet het nog steeds. Jammer genoeg niet het probleem kunnen achter halen!


Echter ben ik al heel blij dat het internet het doet en ik weer op de router kan inloggen:D
Reputatie 6
Badge +7
Hi fruithapje, goed om te horen dat het eindelijk allemaal naar behoren werkt, super!

@Zeepok Hoe is dit voor jou? Is jouw verbinding inmiddels ook weer hersteld of er is nog een monteur nodig? Ik hoor het graag!

Reageer