Beantwoord

DSL verbinding blijft wegvallen

  • 14 March 2018
  • 29 reacties
  • 1899 Bekeken

Hallo ik heb een probleem met mijn internet verbinding. Sinds kort valt mijn internet verbinding redelijk vaak helemaal weg en na een paar minuten wachten komt het weer terug. Ook is de webinterface van het modem is vaak niet beschikbaar. 192.168.1.1 geeft simpelweg een timeout. Als ik in mijn modem (Huawei 659) in de logs kijk zie ik dat de DSL verbinding de hele tijd gedeactiveerd en geactiveerd word met de ERROR_NO_CARRIER status. Ik heb al geprobeerd het modem uit en aan te zetten en te resetten maar de verbinding is nog instabieler dan. Kan iemand me hiermee helpen?

https://i.imgur.com/6ZPDl93.png
icon

Beste antwoord door Brian 23 April 2018, 16:31

Bekijk origineel

29 reacties

@Brian helaas na 4 maanden heb ik weer excact het zelfde probleem! Factory reset aantal keer gedaan en het internet blijft mega onstabiel. 5 minuten internet en dan weer 3 minuten geen internet.

Ook bekabeld krijg deze melding

Hierbij de meldingen van het logboek:

2018-10-08 17:46:59SystemNoticeWAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2018-10-08 17:46:58SystemNoticeWAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2018-10-08 17:46:57SystemNoticeDSL connection is activated.
2018-10-08 17:45:47SystemNoticeWAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-10-08 17:45:45SystemNoticeWAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-10-08 17:45:42SystemNoticeWAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2018-10-08 17:45:42SystemNoticeDSL connection is deactivated .
2018-10-08 17:44:38SystemNoticeWAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2018-10-08 17:44:37SystemNoticeWAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2018-10-08 17:44:35SystemNoticeWAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2018-10-08 17:44:34SystemNoticeDSL connection is activated.
Reputatie 7
Hi Zeepok, oh no, balen dat de klachten weer terug zijn 😞 Ik stel voor om dit keer toch een monteur langs te sturen om je aansluiting na te lopen. Ik heb de opdracht hiervoor uitgezet en het overzicht van het logboek toegevoegd. Ze nemen contact met je op om een afspraak in te plannen!
Hi Brian, helaas ben ik nog niet gebeld mogelijk verkeerde nummer? Ik zal je even een privé bericht sturen met mijn nummer. Gr, Zeepok
Reputatie 7
Hi Zeepok, ik heb je privébericht ontvangen! Ik heb het meteen even gecontroleerd en het 06-nummer is al bij ons bekend dus dat gaat helemaal lukken! Ik zie daarnaast dat onze technische dienst je verbinding op dit moment aan het monitoren is op afstand om te bekijken wat de mogelijk oorzaak is. Wordt dus aan gewerkt! 😉

Reageer