duurt lang voor er een verbinding is

  • 10 October 2020
  • 7 reacties
  • 408 Bekeken

Ik heb een draytek vigor modem. De laatste tijd duurt het lang voordat ik met de browser of via een app contact maakt met het internet via Wifi. Soms lukt het helemaal niet. Dan moet je de pagina een paar keer refreshen.  Als er eenmaal verbinding is, is de snelheid goed. Dus daar zit het probleem niet. Wie heeft hier een oplossing voor?

 

theo-h-00 3 jaar geleden

ik heb alles geprobeerd. De snelheid maakt niet zoveel uit. Ook het aan/uit zetten heeft geen effect.

 

Ik heb daarna de primaire en secundaire DNS aangepast. Dit lijkt te werken. Dus ik denk dat het in de DNS servers heeft gezeten.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @theo-h-00, daar gaan we zeker wat aan doen! Ik heb de verbinding uitgebreid nagekeken, maar eigenlijk ziet deze er helemaal goed uit. Zou je voor mij een aantal vragen kunnen beantwoorden, namelijk:

  • Als ik jouw bericht goed lees heb je hier last van bij meerdere apparaten toch?
  • Ervaar je deze problemen ook als je bekabeld met het internet bent verbonden?
  • Spelen deze problemen alleen op bepaalde plekken bij jou Thuis?
  • Heb je het modem al geprobeerd op te schonen / de geschiedenis te verwijderen?
  • Is de TV Box ook traag?

Ik hoor het graag, want dit is vast en zeker op te lossen!

  • Idd heb ik hier bij meerdere apparaten last van
  • Het lijkt erop dat bedraad ook problemen geeft
  • Nee ze spelen overal in huis
  • Ik zou niet weten hoe dat moet
  • Volgens mij niet

Ik gebruik naast de draytek modem drie unifi AP’s. Ik heb daarbij de Wifi op de draytek uitgeschakeld. Ook als ik die wel aanzet en via dat wifi netwerk toegang probeer te krijgen duurt het ook erg lang en soms geen verbinding.

 

Reputatie 7

Hi @theo-h-00, dank voor de toelichting! Gebeurt het op bepaalde tijdstippen of is het altijd? En van hoeveel bekabelde apparaten maak je gebruik? Ik zie namelijk een flink aantal IP-adressen op poort 1, 2 en 3 geregistreerd staan. Ik hoor het graag!

Het gebeurt de hele dag. Op de draytek heb ik een switch aangesloten. Daarop zitten denk ik 6-7 bekabelde apparaten. Waaronder drie AP van Unifi.

 

Reputatie 7

Hi @theo-h-00,

 

Ik neem het stokje over van mijn collega's! Het is een lastige situatie om te identificeren. Ik heb een paar opties. Allereerst heb ik zojuist een signaal naar je modem gestuurd waardoor deze weer helemaal bij de les wordt getrokken. Ik wil je vragen om het modem kort van de stroom te halen en tijdelijk de kabels van LAN 1 en 2 los te halen. Hoe lang duurt het dan voordat je verbinding krijgt met internet als je dit via Wifi en bekabeld doet? Voor de zekerheid kun je ook nog een speedtest doen. Daarna kun je de switches en AP's weer aansluiten. Hoe lang duurt het nu voordat je verbinding hebt als je met de Wifi van het modem op internet gaat? Schakel hierna de Wifi van het modem weer uit en test dan hoe lang het duurt voordat je verbinding hebt via de Wifi van de AP? 

 

Ik ben heel benieuwd naar de verschillen in opstartduur. Ik hoop met deze informatie te kunnen achterhalen waar het probleem, de vertraging,  vandaan komt!

Reputatie 7
Badge +3

@theo-h-00 

Wat veel mensen vergeten is, dat je soms je modem gewoon eens om de zoveel tijd een cold-reboot moet geven. Wat @Sander dus ook al schrijft, je modem gewoon kort van de stroom halen. Hierdoor ruim je a.h.w. alle oude gegevens die evt. zijn achtergebleven op.

Why Rebooting Your Router Fixes So Many Problems (and Why You Have to Wait 10 Seconds)

Je modem is niets anders dan een soort van computer, die je als hij zich ‘misdraagt’ ook vaak even een reboot moet geven.

ik heb alles geprobeerd. De snelheid maakt niet zoveel uit. Ook het aan/uit zetten heeft geen effect.

 

Ik heb daarna de primaire en secundaire DNS aangepast. Dit lijkt te werken. Dus ik denk dat het in de DNS servers heeft gezeten.

Reageer