Beantwoord

E-mail verdwijnt spontaan uit mijn T-Mobile inbox, hoe kan ik dit oplossen

  • 12 December 2017
  • 4 reacties
  • 4126 Bekeken

Sinds een week of twee heb ik te maken met e-mails die willekeurig uit mijn inbox verdwijnen.

* ik benader e-mail op drie manieren: vanaf een macbook, vanaf een iPhone en via de webmail van t-mobilethuis
* soms zijn e-mails echt helemaal verdwenen en dus ook niet terug te vinden in de spamfolder of prullenbak (dit speelt zowel op clients als in de webmail); soms zijn e-mails op de clients niet te zien, maar zijn ze in de webmail greyed out wel terug te vinden in de inbox aldaar. In dat laatste geval zijn de mails als ongelezen te markeren waarna zijn ook op de clients zichtbaar worden.
* Bij het inloggen op webmail krijg ik meestal de volgende melding na invoeren van id en wachtwoord: 'er is een fout opgetreden, kan bericht niet laden'. Deze melding kan ik wegklikken waarna ik alsnog in de inbox kom.
* ik heb zowel op mijn laptop als op mijn telefoon mijn account verwijderd en opnieuw aangemaakt. Dit heeft geen verbetering opgeleverd.
* ik heb mijn wachtwoord gewijzigd, en dit heeft het probleem niet opgelost.
* er zijn geen wijzigingen geweest in mijn mail-regels.
* er staat geen forewarding aan.
* t-mobile heeft mijn spamfilter uitgezet.

ik heb hierover herhaaldelijk contact gehad met t-mobile, en hun oplossing is: neem een Hotmail- of een Gmailaccount. Dat is voor mijn geen oplossing aangezien ik bij T-mobile een dienst afneem en van mening ben dat die moet werken. Het is alsof ik met een kapotte Peugeot bij een Peugeotgarage kom en dat zij niet repareren, maar zeggen dat ik een Volvo moet nemen.

Wie kan mij adviseren over een oplossing? Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Alvast bedankt voor de terugkoppeling.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 12 December 2017, 21:03

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hallo Rogier Bos,

Wat vervelend dat het niet werkt met de mail.
Ik vind je vergelijking van de Peugeot leuk gevonden 🙂 laat ik er ook een maken.
Je heb een brievenbus en 3 personen die de mail er uit halen. er is een persoon die de mail kwijt raakt. PostNL kan hier niets aan doen. en er komt geen postbode bij je brievenbus staan om te kijken wie de post er uit haalt.

Als er een probleem is met je e-mail dan moet je de apparaten een voor een uitsluiten. ik vermoed dat er een tussen zit die dit veroorzaakt. ik zou beginnen met het uitschakelen van de e-mail op de macbook. als het dan nog gebeurd schakel dan ook de mail op de telefoon uit.
Reputatie 5
Badge
Mmm... vreemd dan lijkt het een instelling van je mail app!
Welke telefoon en app gebruik je?
Ik gebruik imap zoals door t-mobile in de instructie aangegeven wordt. Het betreft hier e-mails die verdwijnen voordat ik er überhaupt iets mee heb gedaan. Het kan dus zijn dat een e-mail binnenkomt en direct verdwijnt. Voorbeeld: ik download e-mails op mijn telefoon, ik zie ze binnenkomen, en meteen daarna zie ik er een of meerdere verdwijnen.
Reputatie 5
Badge
Inderdaad is het lastig met een T-Mobile adres, Gmail werkt veel beter!
Als je op meerdere apparaten je mail ophaalt moet je IMAP gebruiken!
Dus bij Server inkomende post vul je bij Hostnaam in imap.t-mobilethuis.nl
Dit moet je dus op alle apparaten doen!
Als je via het ene apparaat iets verwijderd is het ook weg op het ander apparaat!

Reageer