Beantwoord

Eén laptop kan geen verbinding maken met dit netwerk (andere laptops wel)

  • 28 November 2017
  • 4 reacties
  • 4112 Bekeken

Mijn laptop (ASUS Windows 10) kan sinds enkele dagen geen verbinding meer maken met het draadloos internet hier thuis. (glasvezel draytek 2132) De laptop van mijn andere familieleden, hebben hier geen problemen mee.
Het toont wel de beschikbare netwerken, waar ons thuisnetwerk ook tussenstaat, maar als ik daar dan op klik, 'probeert' hij wel verbinding te maken. Er komt dan te staan 'netwerkvereisten controleren', maar na een tijdje staat er dan ineens 'Kan geen verbinding maken met dit netwerk'. Windows 10 al opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen. Lijkt wel of een reset op van het modem niet alles wist. Bekabeld heb ik wel internet maar ipv de naam Ethernet is dan TP link de naam. Wij hebben ook een TP link av 500 aangesloten via de 2e poort. Het lijkt wel of die voor een conflict zorgt. Ik kan wel via die adapter verbinding met wifi krijgen. Iemand een idee of oplossing?
icon

Beste antwoord door Brian 30 November 2017, 15:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hoi Ruud00007,

Goed dat je deze tips al geprobeerd hebt. Jammer dat het niet heeft geholpen. Gelukkig komt er een monteur langs om je te helpen. Ik duim met je mee dat hij de situatie (snel) kan oplossen!
Hi Ruud00007, het lijkt er inderdaad op dat de powerline adapter voor een conflict zorgt. Heb je al geprobeerd om de wifi verbinding te testen zónder de TP Link? Als je dan wel verbinding maakt dan weet je in ieder geval dat daar de oorzaak zit.

Hallo Brian, bedankt voor je reactie! Ik heb alles wat jij aangeeft geprobeerd. Zelfs windows 10 opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft ook niet geholpen. Ook met ipconfig renew en de hele riedel geen succes.
A.s. maandag komt een monteur. Hopelijk heeft hij een oplossing!
Toch nogmaals bedankt voor het meedenken!
Met een ander modem erachter kan ik alleen op 5ghz verbinding maken, 2ghz lukt dan ook niet... HELP!
Reputatie 7
Hi Ruud00007, het lijkt er inderdaad op dat de powerline adapter voor een conflict zorgt. Heb je al geprobeerd om de wifi verbinding te testen zónder de TP Link? Als je dan wel verbinding maakt dan weet je in ieder geval dat daar de oorzaak zit. Het kan helpen om de modem te resetten maar hiervoor moet je dan echt een fabrieksreset uitvoeren door het 'kleine' reset knopje even in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip totdat je alle lampjes tegelijk ziet branden. Hierbij worden dan wel álle instellingen van de modem gereset, ook bijvoorbeeld eventuele poorten die je open hebt gezet.

Ik vermoed dat je laptop de de Powerline als Acces Point pakt in plaats van de modem en hier geen verbinding mee krijgt. Je kan het beste proberen om eerst beide powerline adapters een fabrieksreset te geven, bij mij thuis lost dit de problemen vaak op 🙂 Ik hoor graag of het gelukt is!

Reageer