Beantwoord

Eerste ervaringen met DNS, wifi snelheid en TV/internet op één UTP

Toon eerste reactie

106 reacties

Sinds vandaag lijkt mijn oplossing met TP-Link SG108E switches niet meer te werken. IGMP snooping staat echt uit, maar desalniettemin krijg ik wel de tv-gids maar geen beeld. Als ik het kastje rechtstreeks aansluit op de Huawei router werkt het wel naar behoren.
Meer mensen last van? Tips?
Reputatie 7
Badge +10
werkt je tv ook als je hem aansluit op lan 1 ?
werkt je tv ook als je hem aansluit op lan 1 ?

Hmmm, de TV lijkt alleen te werken als ik hem direct op LAN 2 aansluit (en niet op 1). De oplossing met de switches werkt niet op zowel LAN 1 als LAN 2.
Vandaag ook een beetje aan het stoeien met dit verhaal. Ik heb de setup van LordChaos volledig overgenomen, inclusief de switches, port en VLAN instellingen, maar ik krijg het niet aan de praat. Internet wel, als een zonnetje, maar het TV signaal werkt niet. Ik kom er niet achter wat er fout gaat.

Overigens heb ik wel een ander modem, namelijk de HG659, maakt dat nog verschil wellicht?
Reputatie 6
Badge +2
Hallo @JornJansen

Ik heb ooit op pagina 4 van dit topic een setup toegevoegd met illustratie, weet niet of je daar iets verder mee komt?

De Draytek en de Huawei hebben nu nog LAN 1 & 2 = Internet VLAN 300 en LAN 3 & 3 = IPTV VLAN 640.
Hallo @JornJansen

Ik heb ooit op pagina 4 van dit topic een setup toegevoegd met illustratie, weet niet of je daar iets verder mee komt?

De Draytek en de Huawei hebben nu nog LAN 1 & 2 = Internet VLAN 300 en LAN 3 & 3 = IPTV VLAN 640.

Thanks @Pieter_B, door jouw verwijzing nog eens goed naar gekeken en inmiddels werkend gekregen. In de post van @Lydaz is de PVID setting van de poorten 1, 7 en 8 niet ingevuld. Uiteindelijk heb ik de instellingen gekopieerd op beide switches (ik heb de 108E). Dus heb nu wat veel IPTV poorten ;-)

Maar tis gefixt! Zelfs mijn smarttv die op vorige netwerken niet bedraad ging (ik denk IP conflict of iets), werkt nu wel.

Reageer