Beantwoord

Eerste ervaringen met DNS, wifi snelheid en TV/internet op één UTP


Reputatie 2
Goedemorgen allemaal,

Sinds een paar dagen de 500/500 verbinding van T-mobile Thuis en ik ben redelijk tevreden.
Het enige wat me enorm stoort (ik heb maar 1 UTP kabel lopen richting de woonkamer, er is ook geen ruimte voor een tweede) is dat poort 1 & 2 voor internet gereserveerd zijn en de andere twee voor IPTV.
Dit is totaal niet praktisch, aangezien mijn receiver, media player, PS4 & tv allemaal bij elkaar staan in een kast in de woonkamer. Deze waren dus voorheen bekabeld, maar moeten nu gedwongen wireless verbinding maken. Vooral voor de media player is dit niet handig.

Is hier nog wat aan te doen?

Verder valt het me op dat ik wireless niet boven de ~350 Mbps kom als ik in de buurt van het wireless AP ben, maar ik moet nog e.e.a. tweaken. Ook is het volgens mij niet mogelijk om voor je WAN verbinding andere DNS servers in te stellen dan wat het modem standaard ingesteld heeft staan.

Tevens is het instellen van een lokale DNS server op de Vigor2132 wel mogelijk, maar dit werkt niet heel erg goed. Blijkbaar gaat het modem de DNS query voor de lokale adressen forwarden naar de internet DNS servers ook, vaag.

Groet,

Eric
icon

Beste antwoord door LordChaos73 26 June 2017, 13:10

Bekijk origineel

183 reacties

Reputatie 1

@Pieter_B ik maak gebruik van 2x een TP-Link TL-SG108E. Deze ondersteund zeker IGMP Snooping maar dit heb ik expliciet uitgezet aangezien dat ongeveer in elk voorbeeld benadrukt wordt en ik wilde graag eerst een werkende voorbeeld configureren.

Ik las in een andere reply dat iemand inderdaad snooping had aangezet maar specifiek op de 640VLAN. Ik kan het alleen aan of uit zetten maar niet specifiek op een VLAN.

Desondanks kan ik dit uiteraard gewoon proberen dus ik ga vanavond weer eens wat testen.

(Heb mijn handtekening maar even bijgewerkt :wink: )

Reputatie 7
Badge +3

@martijnvanschie 

Volgens mij heb ik het al eens eerder benoemd, dat er in het verleden wel eens problemen zijn gemeld over TP-Link in relatie met IPTV & Multicast & IGMP.

Of deze beweringen allemaal waar zijn kan ik niet onderschrijven, maar op tweakers en het KPN forum zijn daar opmerkingen over te lezen.

Reputatie 1

@Pieter_B ik heb het vanmorgen kunnen proberen.

Beide switches IGMP Snooping aangezet. Beide reboot gegeven en de Setupbox ook maar een slinger gegeven.

Helaas zelfde effect. Wel on demand maar geen live tv. Internet werkt ook.

Het lijkt erop dat de combinatie bij mij toch niet wel werken. Ik zie ook veel verschil tussen TP-Link en Netgear gebruikers. Beetje verwarrend dat ze beide hetzelfde type nummer hanteren. Ik denk dat het dezelfde apparatuur is in een andere kastje maar goed.

Nog suggesties, want anders gaat de spullenboel maar terug… 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @martijnvanschie,

 

Je hebt het volgende hoogstwaarschijnlijk allang geprobeerd, maar just in case: Configuratie schema IMGP snooping. Wellicht heeft @Pieter_B nog wat gouden tips voor je. Ik hoop oprecht dat live TV snel gaat werken!

Reputatie 1

Hallo @Jason ,

Helaas heeft IMGP Snooping niet geholpen bij mij. Daarbij is de link die je stuurde van een meer geavanceerde switch want ik kan het niet per VLAN instellen.

Misschien is het wel de setup box die het niet snapt. Daarnaast zag ik ook posts van mensen die sinds een paar maanden issues hebben met een setup die eerst wel werkte. Blijkbaar een of andere update van T-Mobile…

Ik blijf nog even vogelen.

Toch bedankt voor het meedenken.

Gr,

Martijn

Reputatie 1

@Pieter_B @Jason ik heb weer wat nieuws. Nu snap ik er helemaal niks meer van. Ik verdenk de STB er nu van dat ie het allemaal niet snapt. Ik zal even toelichten wat ik heb ervaren…. komt ie he :)

Gisteravond heb ik, omdat live tv niet werkte, de STB maar even direct aangesloten op een hele lange ethernet kabel vanuit de router in de meterkast. De rest gelaten voor wat het is (dus de configuratie van beide switches niet aangepast). Uiteraard werkte live tv en on demand nu gewoon naar behoren.

Net dacht ik, laat ik nog eens wat spelen met de configuratie. Ik stop de kabel voor iptv weer vanuit de router in de switch en aan de andere kant van de switch weer naar de STB. En voila… het werkte nog steeds. Zowel live tv als on demand… huh…. fijn maar …. HUH???

Toen heb ik de STB een reboot gegeven en daarna werkt het niet meer en had ik weer elke on demand en geen live tv.

Kan het zijn dat de setupbox het niet goed kan verwerken via die switch? Het betreft een ENTONE-68 met firmware 14.8.69.

Reputatie 7
Badge +16

@martijnvanschie Thanks voor de heldere uitleg! In principe zijn onze STB’s bedoeld om direct aangesloten te worden op het modem (dat wist je al trouwens sorry beetje overbodig), vandaar dat er geen haperingen of foutmeldingen optreden zodra deze direct naar een IPTV port gelinkt wordt op het modem. Dit betekent overigens niet dat er geen TP-Link of andere switch tussen zou moeten kunnen zitten. Sterker nog: bij klanten die Boxen aangesloten hebben (3 of meer) sturen we standaard een Netgear switch mee. Er zou, als ik zo de andere topics doorlees, inderdaad een discrepantie bestaan tussen verschillende switches. Wat dan wel weer apart is, is dat het bij dezelfde firmware optreedt. Wat je als laatste zegt snijdt een sterk punt aan. Het zou kunnen dat de STB ergens het signaal belemmert zodra hier een extra link tussen zit. 

Hi :hand_splayed:

Ik heb sinds vorige week T-Mobile Thuis (Gigabit glas), en de volgende setup: 

  • Zyxel VMG8825-T50 Modem en een TL-SG105E switch in de meterkast
  • een lange kabel via de kruipruimte naar de woonkamer
  • een TL-SG105E switch met kabel naar STB en Wifi Router in de woonkamer

Ik heb de setup van @LordChaos73de setup en het stappenplan van @Lydaz én de setup van @Pieter_B geprobeerd, maar ik krijg in geen van de gevallen internet en tv signaal in de woonkamer.

Wie weet er raad?

Wat opvalt:
De lampjes op de switch in de meterkast zijn allemaal groen en flikkeren continue. Volgens de handleiding van de switch: Running at 1000Mbps and is transmitting or receiving data. :thumbsup:
De lampjes op de switch in de woonkamer zijn anders:

  • Het lampje voor de kabel naar de STB flikkert continue in een oranje kleur (100Mbps. Verwacht gedrag gezien de koppeling met de STB).:thumbsup:
  • Het lampje voor de kabel naar de Wifi Router flikkert continue in een groene kleur. :thumbsup:
  • Het lampje van de ‘trunk kabel’ tussen de switches knippert oranje én groen in een langzaam tempo (1 sec aan / 1 sec uit). :thumbsdown:

Kan dit laatste duiden op een oplosbaar probleem? Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt!


edit: Op Tweakers lees ik het volgende over het Zyxel modem:

Verder ondersteund het toestel, in tegenstelling tot zijn voorgangers, Any Port Any Service. Dat wil zeggen dat elke ethernet poort gebruikt kan worden voor zowel internet als TV. Hierdoor is het niet langer nodig om te werken met losse VLANS en is het dus ook niet nodig om twee losse kabels te gebruiken.

 

Ik ben niet zo thuis in de VLAN-materie, maar betekent dit dat ik wellicht aan 1 switch (enkel in de woonkamer) voldoende heb om de boel aan de praat te krijgen?

Afgelopen weekend heb ik twee TP-Link TL-SG108E aangeschaft. De configuratie heb ik uitgevoerd m.b.v. alle info in deze post. Bedankt daarvoor!

Één tip heb ik hier echter gemist en die was voor mij noodzakelijk om het werkend te krijgen. Ik heb alle member ports bij het Default_VLAN verwijderd. Zonder deze aanpassing schoot de trunk poort in de stress, zowel het groene als oranje lampje knipperden snel en er was geen TV en internet.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

 

Groeten,

Marcel

Reputatie 3

Hey Mennooo, jammer dat je het niet gelukt is. Wel fijn dat je de weg naar het forum heb gevonden.

Hoe bevalt de 1000 Mbit/s? Haal je een beetje de opgegeven snelheden?

Krijg 'm zef ook, maar moet nog even een weekje geduld hebben.

Maar het nieuwe Zyxel VMG8825-T50 Modem beschikt inderdaad over het “ Any Port Any Service“ zoals jezelf al aangaf. Dit betekent kortweg gezegd dat je eigenlijk helemaal niks meer hoeft te doen met de switches. Ik heb het modem zelf ook en heb sindsdien de setup iets veranderd. Heb er eigenlijk nooit aan gedacht om dat hier weer te delen (volgens mij….). Maar ik heb het momenteel als volgt;

 

Glasvezel → bijgeleverde media converter → Zyxel VMG8825-T50

Vanaf Zyxel VMG8825-T50;

LAN 1 → switch slaapkamer → Deco M5

                                             → Entone decoder T-Mobile

                                             → Satelliet decoder

                                             → Tv

LAN 2 → Deco M5

LAN 3 → switch huiskamer → Deco M5

                                          → Entone decoder T-Mobile

                                          → Satelliet decoder

                                          → Tv

LAN 4 → NAS

 

Zoals je ziet heb ik de switch in de meterkast er tussen uit gehaald.

WIFI heb ik uitgezet op de Zyxel VMG8825-T50, dat gaat nu allemaal via de Deco M5 van TP-Link.

Helaas deze in accespoint modus moeten zetten omdat de Zyxel VMG8825-T50 wederom geen bridged modus ondersteunt.

Ik was nog eens van plan om het te proberen zonder de Zyxel VMG8825-T50 en vanaf de mediaconverter eerst op de switch en dan op de Deco M5 aan te sluiten Maar wegens andere prioriteiten ben ik daar helaas nog steeds niet aan toe gekomen.

Maar terug naar jouw probleem.

Ik heb op de switch van zowel in de huiskamer als in de slaapkamer de VLAN op disable staan. De Zyxel VMG8825-T50 regelt dat vanaf daar allemaal. Enige wat er nog staat ingesteld is het IP adres.

Hopelijk heb je wat aan deze info.

Laat het maar weten als het gelukt is, of niet natuurlijk.

 

Bedankt voor de heldere uitleg @Lydaz!

Als eerste heb ik de tip van @Marcelloo toegepast, en dit gaf direct het juiste resultaat: stabiele tv en snel internet (~750 Mbit/s) op de Wifi Router in de woonkamer.

Heeft het, naast de stroombesparing en de kosten van de extra switch, nog meer voordelen om de setup uit jouw voorbeeld te gebruiken? (met slechts 1 switch)
Is mijn huidige setup (combinatie van dit en dit) bijvoorbeeld meer of minder foutgevoelig?

Bedankt!

Reputatie 3

Mennooo, fijn dat je het werkend hebt.

DIt bewijst toch maar weer de kracht van zo'n forum. Mooi om te zien en te lezen dat er veel mensen baat bij hebben.

Ik heb de switch er eigenlijk tussenuit gehaald omdat ie niet meer nodig was. Zitten voor mij precies genoeg aansluitingen op de router. Stroom verbruik zal wel meevallen gok ik van die switch, maar daar heb ik geen weet van eigenlijk.

Foutgevoelig is het ook niet. Heeft hier een tijdje gedraaid en heb er eigenlijk nooit omkijken naar gehad gelukkig. Heb wel eens wat met de instellingen zitten rommelen, of dingen proberen maar dat was meer uit nieuwsgierigheid. Voordat ik met die switches begon wist ik er helemaal niks van. Had nog nooit van VLAN gehoord...haha. Maar door te proberen (als er niemand thuis was…..) en lezen op internet werkte het eigenlijk allemaal feilloos.

Tip….geef je switches wel een vast Ip adres en maak een back up file van je settings.

Mocht je toch eens wat willen proberen, of er is wat anders, ben je in 5 minuten werk weer up & running.

Maar ben wel blij dat T-Mobile nu deze modems uitlevert, nou nog een fatsoenlijke decoder en dan is het helemaal top!

Veel plezier in ieder geval met je setup.

Reputatie 1

Hallo allemaal!

Ik heb de setup instructies gevolgd van @Lydaz (erg bedankt hiervoor!) waar de twee TL-SG108E switches gebruikt worden om zo een trunked kabel naar de woonkamer te sturen waar een TV decoder en andere apparaten staan, maar er is nu iets vreemds binnen mijn netwerk aan de hand. Het lijkt erop dat de WiFi-apparaten problemen hebben met het verkrijgen van een IP-adres, want ik krijg met geen mogelijkheid connectie met het internet. Ik kan wel gewoon TV kijken en ik heb gewoon internet via de kabel.

Mijn setup is alleen wat anders; ik heb mijn eigen router (ASUS RT-AC68U) i.p.v. die door T-Mobile geleverd is. Deze heb ik zo ingesteld:
 

IPTV instellingen ASUS RT-AC68U

 

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen. Ik heb al een hoop dingen geprobeerd, maar nog geen succes helaas… 

Alvast ontzettend bedankt voor jullie reacties.

Groet,
Lars

Reputatie 3

Goede middag Larzar,

 

ik heb zelf geen Asus router meer maar ik gok dat je instelling bij “DHCP routes” niet goed staan.

Die moet op “Microsoft” staan, zoals hier;

 

Waarschijnlijk doet ie het dan weer wel. Weet natuurlijk niet je overige instellingen.

Heb even op het forum gekeken, in dit topic wordt er uitvoerig over gesproken, linkje is naar Leroy die printscreen heeft gemaakt van asus die op een gegeven moment ook problemen met de wifi had.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/glasvezel-draytek-vervangen-met-je-eigen-router-met-vlan-297061/index3.html#post1459869

 

Succes, en hopelijk heb je er wat aan.

 

Ik weet niet of je bekend bent met de firmware van Merlin, maar dat is vaak wel een verbetering.

Linkje → https://www.asuswrt-merlin.net/

Directe download → https://sourceforge.net/projects/asuswrt-merlin/files/RT-AC86U/

 

Reputatie 1

Dag @Lydaz,

Bedankt voor je reactie!

Ik kan nog steeds geen verbinding maken met het wifi-netwerk als ik de DHCP routes op Microsoft of RFC3442/(Microsoft) zet.

Wat ik ook vreemd vindt is dat ik met de rest van mijn routers (ook ASUS RT-AC68U’s) geen last heb als ik het wifi op de hoofdrouter uitzet. De rest van de routers zijn geconfigureerd als AiMesh routers (hier meer info daarover), maar daar ligt het waarschijnlijk niet aan want als ik de rest van de routers uitzet dan heeft dit geen invloed op de hoofdrouter.

Ook apart/vreemd is dat als de TV-decoder aanstaat de problemen zich voordoen en anders niet.

Ik ga het in de loop van deze/volgende week proberen om het met de firmware van Merlin aan de praat te krijgen. Maar ik ga het eerst even proberen om de router van T-Mobile (Zyxel T50) voor de Asus hoofdrouter te configureren en kijken of dit nog verschil geeft.

Als iemand nog andere mogelijke oplossingen weet dan zijn die uiteraard erg welkom. :grin:

Groet,
Lars

 

Reputatie 3

Hey Larzer,

 

Het AiMesh systeem ken ik. Heb er toen zelf ook nog over zitten te twijfelen maar ben toch voor een Deco systeem (TP-Link) gegaan. Als je de decoder aanzet en de wifi valt weg, bedoel je dan dat je de decoder uit standby haalt of dat je m echt opstart?

Als de decoder uitstaat en je hebt gewoon wifi kijk dan eens op je switch hoe de lampjes knipperen.

Als de wifi dan uitvalt kijk dan weer eens op de switch. Als de lampjes dan ineens hard (je ziet duidelijk het verschil) beginnen te knipperen dan kan dat duiden op een ip conflict. Ik weet niet of je met vaste ip adressen i.c.m. met het mac adres werkt. Het probleem wat jij beschrijft heb ik zelf ook een keer gehad, en zover mijn geheugen mij niet in de steek laat, was het probleem dat 2 apparaten hetzelfde ip adres (of mac adres, dat weet ik niet meer) hadden.

Als je met vaste ip adressen werkt, probeer dan eens de dhcp server het werk te laten doen.

Als het dan wel goed gaat, weet je waar het probleem zit.

 

Hopelijk heb je er wat aan, succes.

 

 

 

 

Reputatie 1

Dag @Lydaz,

Dank voor je reactie!

Het gaat inderdaad om een IP-conflict, want als ik de decoder aanzet dan beginnen de twee switches op hol te slaan. Ik had de switches een vast IP-adres toegewezen. Nu laat ik de DHCP server zijn gang gaan, maar nog steeds hetzelfde resultaat.

Wat mij wel opviel is dat in de afbeelding hieronder de ‘Located on IP Network’ bij beiden switches op 195.168.1.195. Ik denk dat het hier fout gaat, maar ik zie nergens waar ik dit kan veranderen of wat dit betekend?

Switches overview

Kan ik eventuele conflicten met IP/MAC adressen opsporen op een of andere manier, want ik zie geen IP en/of MAC adressen die gelijk zijn in de client list van mijn ASUS RT-AC68U? Of is het een optie om de decoder een static IP-adres te geven (geen idee of dat mogelijk is)?

Alvast bedankt voor je reactie en een fijn weekend!

Groet,
Lars

 

Reputatie 3

Die instellingen staan goed.

“Located on IP Network” heeft een andere betekenis hier, gaat om het IP adres en die zijn anders.

 

Of is het een optie om de decoder een static IP-adres te geven (geen idee of dat mogelijk is)?

Je kan de decoders een vast ip adres geven, via het asus menu. Via het drop down menu zijn ze zichtbaar, vast ip adres opgeven en dan add/delete.

 

Kan ik eventuele conflicten met IP/MAC adressen opsporen op een of andere manier, want ik zie geen IP en/of MAC adressen die gelijk zijn in de client list van mijn ASUS RT-AC68U?

Je kan via een prompt regel in MS-DOS alle actieve ip adressen zien. Je komt daar (ga er vanuit dat je windows 10 hebt...) rechtermuis knop op start en dan op uitvoeren. In de geopende regel tik je “cmd” in. Je komt nu in het MS-DOS gedeelte van WIndows. Vervolgens tik (of plak je) deze code “arp -a”.

Je krijgt dan een lijst te zien van de actieve ip adressen i.c.m. met het mac adres.

 

Maar om even wat uit te sluiten, als je alle kabels eens uit de router haalt en een kabel rechtstreeks vanaf lan poort 4 naar een tv decoder doet (dus geen switches er meer tussen) doet de wifi het dan wel als de decoder aan staat?

Reputatie 1

Dag @Lydaz,

Nogmaals bedankt voor je reactie!

Ik heb inmiddels de decoder een vast IP-adres gegeven, maar wat ik vreemd vindt is dat de decoder altijd als offline apparaat wordt weergegeven. Naar mijn mening lukt het de decoder gewoon nooit om een IP-adres te verkrijgen binnen het netwerk. Ook als ik een andere decoder aansluit is dit het zelfde verhaal met ook de knipperende lampjes.

Je krijgt dan een lijst te zien van de actieve ip adressen i.c.m. met het mac adres.

Ook als ik dit uitvoer zie ik de decoder er niet tussen staan.

Maar om even wat uit te sluiten, als je alle kabels eens uit de router haalt en een kabel rechtstreeks vanaf lan poort 4 naar een tv decoder doet (dus geen switches er meer tussen) doet de wifi het dan wel als de decoder aan staat?

Dan heb ik wel gewoon internet via WiFi dus ik denk dat of iets verkeerds geconfigureerd is op de switches. Hieronder de huidige configuratie:

Switch Meterkast

 

Switch Woonkamer

 

Inmiddels draait de ASUS RT-AC68U ook op de firmware van Merlin (met ook een volledige reset) en ook als ik het WiFi in zijn geheel uitschakel en alleen de TV-decoder inschakel dan nog steeds knipperen de lampjes als een gek. Ook wat opvalt is dat ik de TV-decoder uit standby haal direct de lampjes op hol slaan en als ik hem dan weer terug naar standby uitzet dan is het weer back-to-normal.

Ik heb er al aardig wat uurtjes aan besteed om dit uit te zoeken, maar ik kom er maar niet uit… :upside_down:

Enig idee waar het nog fout kan gaan?
Alvast bedankt voor je reactie.

Groet,
Lars

Reputatie 3

Larzar,

Ik heb m'n oude TPlink switch uit de meterkast gepakt en heb daarin 2 settings voor je gemaakt.

1 voor de meterkast en 1 voor de woonkamer. Heb de ip adressen gebruikt zoals ik zag in je beschrijving eerder. Helaas kan ik hier geen bestanden bijvoegen dus heb je een p.m. gestuurd met een linkje. De files zijn als volgt gemaakt;

Draytek Lan 4 --> Lan 1 Switch meterkast
Draytek Lan 1 --> Lan 7 Switch meterkast

Switch Meterkast
ipadres = 192.168.1.76
gebruikersnaam = admin
wachtwoord = admin

Lan 1 = TV vanaf Draytek
Lan 2 = TV voor b.v. slaapkamer (let op alleen TV)
Lan 3 = Internet
Lan 4 = Internet
Lan 5 = Internet
Lan 6 = Internet
Lan 7 = Internet vanaf Draytek
Lan 8 = trunk naar woonkamer

Switch Woonkamer
ipadres = 192.168.1.77
gebruikersnaam = admin
wachtwoord = admin

Lan 1 = trunk vanaf meterkast
Lan 2 = TV
Lan 3 = Internet
Lan 4 = Internet
Lan 5 = Internet
Lan 6 = Internet
Lan 7 = Internet
Lan 8 = Internet

 

Ik hoop voor je dat het nu wel werkt.

En anders gaan we verder zoeken.

Reputatie 1

Dag @Lydaz,

Bedankt voor de moeite!

Ik maak nu niet gebruik van de T-Mobile router (ik heb de Zyxel T50), is dat een probleem? Mijn huidige setup ziet er dus zo uit:
Mediaconverter → ASUS RT-AC68U  → TP-Link meterkast → TP-Link woonkamer.

En anders moet het er zo uit gaan zien: (?)
Mediaconverter → Zyxel T-50 (LAN 1&4, DHCP-server 192.168.1.1) → TP-Link meterkast → TP-Link woonkamer,
Mediaconverter → Zyxel T-50 (LAN 2) → ASUS RT-AC68U.

Alvast bedankt voor je reactie!

Groet,
Lars

Reputatie 3

Oh ja, effe vergeten.

Maar maakt niet uit, ook op de Asus is TV via Lan 4 en Internet via Lan 1 als ik het goed heb.

Dus voor de settings van de switches maakt het niet uit.

Dus gewoon Mediaconverter → ASUS RT-AC68U  → TP-Link meterkast → TP-Link woonkamer.

Lukte het met de link die ik je gestuurd heb?

Reputatie 3

Maar even wat anders, heb je die Asus router eigenlijk alleen voor de wifi in gebruik (het AiMesh gebeuren) of is er een andere reden?

Mocht het namelijk echt alleen om het wifi gedeelte gaan dan kan je de setup ook een beetje aanpassen. Dus het Zyxel modem i.c.m. de Asus router, mocht het echt niet lukken met de switches.

Het nieuwe Zyxel modem heeft als groot voordeel dat je niet meer specifiek hoeft aan te geven waar je wat op aansluit, dus je hoeft dan niet meer met vlans te werken. Je kan dan de Asus router bedraad aansluiten op het Zyxel modem van T-Mobile en het als acces point instellen voor de wifi (wel de wifi op de Zyxel uitzetten dan) en een kabel in de Zyxel prikken naar de switch in de woonkamer. Op de switches zelf hoef je ook niks meer in te stellen. Gewoon alles op default laten staan, alleen wel een vast ip adres opgeven. Zo werkt het hier nu ook. Alleen heb ik geen Asus maar het Deco systeem van Tp-link.

Succes in ieder geval, hopelijk heb je er wat aan

Reputatie 1

Dag @Lydaz,

Inmiddels heb ik het geprobeerd werkend te krijgen met enkel het Zyxel T-50 modem, maar hiermee heb ik ook geen succes. Het TV-beeld stottert/hapert non-stop op een dood normale switch zoals hier (GIF) te zien. Met de TP-Link switches setup had ik daar ook wel last van maar dat was om de x minuten. Enkel als ik de switch er tussenuit haalt gaat het weer goed. Ook hier is te zien dat de lampjes op deze switch ook weer bizar tekeer gaan.

Kan het zijn dat dit kastje (CAT6-kabel) wat zich in de meterkast bevind iets verpest?

Meterkast naar woonkamer

 

Ik zag in wat andere topics dat @Pieter_B en @Hidden.nld hier ook veel verstand van hebben? Misschien weten jullie waar dit probleem vandaan komt?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Groet,
Lars

Reputatie 1

Bij mij bleef het VLAN configureren problemen geven. Ik had een simpele oplossing.

TV Anywhere via Chromecast :). Overal TV en internet en geen noodzaak maar voor het kastje.

Ik kan nu zelfs op twee etages TV kijken zonder extra kastje. Dit is echt een hele verbetering ten opzichte van de oude manier van TV kijken. Voor ons dan.

Reageer