Beantwoord

Eerste maand zitten wij al zonder internet (voor een week)

  • 5 January 2019
  • 7 reacties
  • 952 Bekeken

Zo moeilijk is het allemaal echt niet..


Ik heb een kleine maand geleden mijn splinternieuwe hardware mogen ontvangen van T-Mobile.
Alles is netjes aangesloten door een T-Mobile/Guideon monteur.

Mijn glasvezel opstelling Converter -> Modem (Huawei) -> Router

Nu een kleine maand later zitten we al met een storing, waarbij er geen internetverbinding is..

Mijn constatering
  • FO lampje op de converter brand oranje
  • Internet lampje op de Huawei modem knippert voor 5 seconden (na aansluiten op netstroom) en brand vervolgens NIET meer..
  • Mogelijk dat mijn initiële internetgebruikersnaam/internetwachtwoord ingevoerd moeten worden in de modem interface.
Zojuist met de klantservice gesproken..

Toegepaste oplossing:
  • Modem Reset
  • Geen antwoord kunnen geven op mijn constateringen.
Nu moet ik een afspraak maken en daarbij tot woensdag wachten op een monteur, zodat mijn hardware gecontroleerd kan worden.

Ik vind het erg spijtig dat IK moet doorvragen naar oplossingen in plaatst van dat de 'storingsdienst' dit doet. In plaatst daarvan direct overgaan tot het inplannen van een monteur..

Hoe kan het zijn dat splinternieuwe hardware op zo een korte termijn 'stuk' gaat ? Is dit daadwerkelijk het geval dan wil ik voorstellen om alles redundant achter te laten, zodat ik het ZELF direct kan vervangen, vermoedelijk op korte termijn.

Daarnaast is mijn advies om de 'storingsdienst' te vervangen door bandje 'reset je modem' scheelt mij weer onnodig 1 uur (wachtrij + wachten op reset)
icon

Beste antwoord door Brian 8 January 2019, 15:02

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hallo @BunyaminS,

zou je de media convertot eens van de stroom kunnen halen. de utp kabel er uit trekken. mediaconvertor inschakelen en pas als er 3 lampjes branden de utp kabel er in stoppen.

als het goed is heb je dan internet.
Helaas, het resultaat blijft hetzelfde.. als ik inlog op de Huawei modem en de “internet Wizard” gebruik kan hij alsnog niet verbinden. Hierbij gebruik ik de optie om automatisch te verbinden.

Reputatie 7
Badge +4
  • FO lampje op de converter brand oranje
dat klopt
  • Internet lampje op de Huawei modem knippert voor 5 seconden (na aansluiten op netstroom) en brand vervolgens NIET meer..
Doe een factory reset can het modem door de resetknop achterop ingedrukt te houden tot dat alleen de powerlamp nog brand (30 sec)
herstart de media convertor. wacht vervolgens 3 minuten voor de media convertor te verbinden met de wan poort van je modem. als jet goed is branden er dan 6 lampjes op de mediaconvertor en iniedergeval de wan op het modem.
  • Mogelijk dat mijn initiële internetgebruikersnaam/internetwachtwoord ingevoerd moeten worden in de modem interface.
er is geen internet gebruikernaam nodig voor de T Mobile verbinding.
Reputatie 7
Badge +3
@BunyaminS en @Hidden.nld

Ter ondersteuning wat data uit het manual over de betreffende LED's en hun kleuren met betekenis.

Plaatjes wil even niet lukken 🤔 , maar hier staat het manual met daarin ook de betreffende infromatie.

Alles wijst op een extern glasvezel probleem als ik de status van de LED's doorneem (linker LED's)
Reputatie 7
@BunyaminS Wat ongelukkig dat je al zo snel last hebt van een storing, ik heb er alle vertrouwen in dat onze monteur het morgen voor je op kan lossen! Wat het zelf oplossen van je storing betreft, hiervoor hebben we hele mooie storingstopics op deze Community en Troubleshoots op onze website dus daarvoor hoef je zeker niet te bellen! Mocht dit allemaal geen resultaat hebben dan komen wij er aan te pas en dan moet er inderdaad vaak een monteur ingeschakeld worden. We gaan voor je aan de slag!
Bedankt voor de reacties.

Het was een zeer instabiele weekend, maar alles lijkt nu weer te werken.

Deze topic kan dicht en de monteur afgezegd worden.

Ik meen nog steeds dat het probleem niet aan de converter of modem lag, maar extern zat.
Reputatie 7
Hey @BunyaminS,

Top dat alles weer naar behoren werkt! Mocht je in de toekomst nog problemen ervaren, dan weet je ons te vinden.😉

Reageer