Beantwoord

Eigen mailserver blocked obv DHCP ip adres

  • 21 June 2018
  • 8 reacties
  • 555 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Mijn uitgaande mailverkeer wordt geblocked door TrendMicro obv de DUL (Dynamic User List) lijst. De mailserver draait achter een dynamisch IP adres. Een oplossing zou zijn een vast IP adres maar dat ondersteund t-mobile thuis niet of gebruik maken van een smarthost maar ook dat ondersteund t-mobile thuis niet.
Gebruik maken van gmail als smarthost werkt echter gmail past dan het afzender adres aan naar @ gmail.com en dat is eigenlijk niet gewenst. Voorheen via Ziggo liep dit wel goed.
Iemand een oplossing of suggestie?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 28 June 2018, 20:23

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hoi @mablom

Dat is een goede vraag! Ik moet bekennen dat ik hier geen antwoord op heb. Kun je iets meer informatie geven, dan kan ik (en hopelijk de rest van de Community) hopelijk een oplossing vinden.

Welke poorten gebruik je, kun je iets 'binden' waardoor je het dynamische IP adres kunt onzeilen? Ik hoop dat er nog een techneut is die hier de gouden tip heeft!
Hallo Sander,
Bedankt voor je reactie, welke aanvullende informatie heb je nodig? Het “probleem” zit lager dan het poort gebruik, er wordt gekeken naar het ip adres van de afzender (mijn mailservet) icm de dns naam van de afzender (van mijn emaildomein).
Dan wordt er een block gedaan. Maar wellicht is er iemand met een oplossing.
Reputatie 7
Ik verwacht niet dat dit opgelost gaat worden. je gebruikt een consumenten verbinding en daar word het meeste spam van verzonden. hierdoor gebruiken de meeste e-mail providers rbl's welke dit blokkeert.
Een oplossing welke ik heb gevonden (eerste hit op google) www.reputy.nl
Er zijn meer van dit soort partijen die dit aanbieden. Ik wil er alleen niet voor betalen. Ik ben namelijk
van mening dat T-Mobile hierin moet faciliteren. Zij bieden een (consumenten)verbinding aan waarop alles mogelijk is, geen restricties enzo. Nog iemanf anders die een niet-betaalde oplossing heeft? T-mobile zelf misschien?
Reputatie 7
T Mobile is ook niet die gene die de restricties oplegt. zei bieden je een open internet verbinding aan met een @t-mobilethuis.nl email adres. als je deze niet wil gebruiken dan hoeft dat natuurlijk niet. maar T-Mobile geeft hier verder geen ondersteuning op.

je kan je email verzenden via bijvoorbeeld gmail maar dan moet je dit wel in je gmail account instellen.
Het heeft niets te maken met een restrictie maar met de ip range van waaruit t-mobile adressen aanbied. Deze dynamische range is geregisteerd en wordt hierop geblocked.
via gmail is mogelijk als smarthost alleen veranderen zij het afzender adres naar @gmail.com
Reputatie 7
Bijna alle consumenten verbindingen gebruiken een dynamische range.
E-mail word door een provider aangeboden omdat dit vroeger gewoon was. tegenwoordig gebruikt nog geen 1% de e-mail van de provider. en was het verzenden van de mail het makkelijkste door het gebruik van de smtp server van de provider. tegenwoordig is de standaard om de smtp server van je e-mail aanbieder te gebruiken. (google microsoft of je hosting provider) vanwege het vaak wisselen van de verbinding. (mobiel wifi bedrijfsnetwerk ect).
T-Mobile is inmiddels ook gestopt om webruimte aan te bieden. en e-mail zouden ze naar mijn mening ook mee moeten stoppen.

Je moet dit ook in gmail instellen. je kan alleen e-mail verzenden via gevalideerde adressen.
ga in gmail naar instellingen > accounts en import > mail verzenden als:
Bedankt voor je reactie maar ik weet hoe isp werken en hoe email ingesteld en geconfigureerd moet worden. Ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn eigen exchange server. 90% van de emails werken prima zonder smarthost, alleen de laatste 10% kunnen problemen geven obv de DUL.
Wellicht heeft iemand anders nog suggesties?

Reageer