Beantwoord

Eigen modem aansluiten: Netgear r7000

  • 26 January 2019
  • 11 reacties
  • 2753 Bekeken

Reputatie 2
Goedendag! Ik wil graag alles via de router r7000 regelen, daar heb ik goede ervaringen mee ipv de modem/router van de providers. Bij de vorige provider (ziggo) kon ik de modem/router op bridge mode doen, wat nu niet kan, hoe zorg je hetzelfde effect maar dan met de tmobile modem?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 26 January 2019, 19:35

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
kujk eens in dit topic
Reputatie 2
Bedankt voor je reactie, maar is een Netgear niet anders dan een tp-link?
Reputatie 6
Bedankt voor je reactie, maar is een Netgear niet anders dan een tp-link?
Jawel, maar als die dezelfde principes ondersteunt, is het vergelijkbaar. VLAN ondersteuning op zijn WAN interface is nodig, voor de rest gewoon standaard router functionaliteit, meer is niet nodig.
Verderop in het topic beschijven mensen ook wel hoe te werk te gaan met andere merken routers.
Reputatie 2
Hmm oke bedankt! Wat heb ik buiten de netgear r7000 nodig? Je hent volgens mij nog iets nodig(tp link), gaat dat samen met de router netgear? Ben echt een amateur wat dit betreft, heb ook geen idee wat vlan of WAN interface betekend, met een beetje route beschrijving zou het mij lukken, maar heb het gevoel dat “jullie” in de eerder gelinkte topic, doorgewinterde internetexperts zijn...
Reputatie 6
Als je nu een Draytek glasvezel modem van T-Mobile hebt, dan het je nog een MediaConvertor (MC220L in het gelinkte topic) nodig.

Als je nu een Huawei router hebt dan zit daar al een mediaconvertor van T-Mobile bij, wel ander merk maar doet er niet toe.

Als je nog geen glasvezel van T-Mobile hebt en je bestelt het, dan krijg je de Huawei router plus die mediaconvertor.

Dus in de laaste 2 gevallen heb je niks extras nodig.

WAN is Wide Area Network ofwel de internet kant van de R7000, de enkele plug, niet de 4 anderen. Leest de handleiding enz maar eens rustig door, dan wordt het wel duidelijker.
Reputatie 2
De settings die staan in de gelinkte topic, moet er precies zo uit gaan zien, als in mijn router?
Reputatie 7
Badge +3
@Milado

Denk dat je deze kb informatie nodig hebt om de VLAN's in te stellen op je R7000.

Onze vraag is alleen, heb je glasvezel of VDSL, want daar zit wel iets verschil tussen.
Reputatie 2
@Pieter_B

Ik heb een glasvezel abonnement genomen, die in februari gebruikt kan worden
Reputatie 7
Badge +3
@Milado

Dan kom je met het lezen van het door @Hidden.nld aangegeven topic denk ik wel een heel eind.
Je krijgt van T-Mobile een mediaconverter met daarachter de Huawei.
Deze Huawei zou je in principe zo kunnen vervangen door jouw R7000, mist je die betreffende VLAN settings wel doorvoert.

Mochten er nog vragen zijn kun je ze altijd in dat betreffende topic stellen, want daar zitten wel een aantal knappe koppen die je al voor zijn gegaan.
Reputatie 2
Oke bedankt voor je antwoord. Maar zou de monteur niet kunnen doen wat er in de desbetreffende topic word uitgelegd? Of is er een kans dat hij hier niet mee bekend is?
Reputatie 6
Oke bedankt voor je antwoord. Maar zou de monteur niet kunnen doen wat er in de desbetreffende topic word uitgelegd? Of is er een kans dat hij hier niet mee bekend is?
De monteur sluit de mediaconvertor aan en de Huawei en zorgt daarme dat het internet werkt. Dan zit zijn gratis uitgevoerd werk erop.
Misschien kun je hem daarna vragen om de Huawei te vervangen door de R7000 en daarmee internet werkend te maken, maar dat is dan sowieso tegen betaling.

Reageer