Beantwoord

Eigen modem/router mogelijkheid nu verplicht. Waar staan de specificaties?

  • 26 February 2017
  • 3 reacties
  • 1057 Bekeken

Reputatie 2
Op 16 december is in het staatsblad gepubliceerd dat vrije keuze van een "eindapparaat" nu moet kunnen. zie https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2016-524
Ook staat er:
Een aanbieder van een openbaar telecommunicatienetwerk publiceert de technische specificaties van de netwerkaansluitpunten op genoegzame wijze op de eigen internetpagina, voordat via deze netwerkaansluitpunten diensten aan het publiek beschikbaar worden gesteld.

Waar en wanneer gaat T-mobile thuis de specificaties publiceren?
icon

Beste antwoord door HugoB 26 February 2017, 12:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 2
Hoi Dick99999,

Interesant onderwerp! Ik raad je aan je vragen in dit topic te stellen. Dat houdt het overzichtelijk voor iedereen. 🙂
Reputatie 2
In een eerdere post heb ik aangegeven hoe ik mijn Fritzbox heb aangesloten, direct op een Internet-only DSL lijn. Nu wil ik natuurlijk weten of ik dat nog iets kan/moet aanpassen. Het is al heel fraai dat het nu mag natuurlijk. Overigens wordt geen PPPoE en geen gebruikersnaam etc gebruikt, althans niet voor mijn 80/30 DSL. TV via DSL gebruik ik niet.
Reputatie 2
Het enige wat ik weet is dat het op dit moment niet mogelijk is. Heb het zelf ook nog eens getest, maar het is me niet gelukt om met een andere router verbinding te krijgen. Waarschijnlijk wordt de verbinding opgebouwd middels een PPPoE verbinding met een gebruikersnaam en wachtwoord die niet zijn vrijgegeven. Tevens is niet bekend hoe het tv signaal wordt doorgegeven, maar als ik in het Huawei modem kijkt lijkt het erop alsof er misschien een extra dialer op de verbinding zit die nog een extra verbinding opbouwt om tv te kunnen kijken. Ik weet niet of er heel veel modems zijn die dat hebben, het kan met Draytek en ook een Cisco 800 serie, maar die zijn wel een heel stuk duurder en eigenlijk meer voor zakelijke gebruikers.