Beantwoord

Eigen router (Almond+) gebruiken achter Huawei modem van T-Mobile?

  • 3 August 2017
  • 5 reacties
  • 559 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik wil overstappen van Ziggo naar T-mobile. De keuze is T-Mobile Thuis (via de telefoonkabel).
Ik gebruik al enige tijd naar volle tevredenheid mijn Almond+ router.
Na de overstap wil ik graag deze router blijven gebruiken.
Kan ik de Almond+ gewoon aansluiten op de Huawei en dan gebruiken of moet ik allemaal (ingewikkelde) settings veranderen?
Voor de duidelijkheid ik wil geen poorten openzetten of forwarden oid, alleen mijn vertrouwde router aansluiten en daarop inloggen ipv op de Huawei (wifi).
Wie kan hier aub wat informatie over geven?
icon

Beste antwoord door Pilovali 5 August 2017, 17:44

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
@MD66 kun je vertellen welk ip je telefoon krijgt op de wifi ? er bestaat een kleine kans dat het modem de zelfde ip range gebruikt als je router. kijk even op je telefoon bij je wifi is het ip 192.168.1.x dan moet je router aangepast worden. in alle andere gevallen werkt het wel.
Reputatie 7
Hoi MD66,

Bedankt voor je aanvraag, welkom bij Thuis! Ik ben niet bekend met deze router, maar ik vermoed dat het inderdaad plug 'n play zal zijn. Ik kan het echter niet garanderen, wellicht dat er toch één poort geforward moet worden. :S Maar ook daar komen we wel uit!

Je kunt vervolgens gewoon de wifi van het Huawei modem uitschakelen. Let op: het modem van Ziggo zit gekoppeld aan je kabelaansluiting, wij leveren op de DSL, de telefoonaansluiting.
Reputatie 5
Inderdaad. Als het niet lukt, gewoon een topic aanmaken en dan helpen we je graag 🙂
Dank je voor je reactie.
Ja, ik denk het wel (dacht dat het problematisch zou zijn, alle topics hier lezende). Over een maand krijg ik mijn aansluiting, ik ga het dan gewoon proberen.
Als het niet lukt, dan weet ik de weg naar het forum weer te vinden.
Gr.
Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Als je geen poorten wilt openzetten of allemaal geavanceerde dingen wilt doen, is het gewoon een kwestie van Ziggo modem vervangen door T-Mobile's modem en klaar is kees. Je steekt de WAN kabel van de Almond+ in LAN 1 of 2 van de T-Mobile modem.

Beantwoord dit je vraag?

Groet,

Reageer