Beantwoord

Eigen router gebruiken

  • 20 May 2019
  • 3 reacties
  • 676 Bekeken

Ik heb bij mijn T-mobile thuis de Huawei router gekregen. Apparaat staat in de meterkast ivm aansluiting telefoon, TV, internetswitch en dergelijke.

Bereik van de Huawei is beperkt. Bereik op zolder is er niet.
Geen probleem omdat mijn huis is voorzien van een Apple Airport router op elke verdieping. Die werken nog wel, maar het gastennetwerk doet het niet meer (krijgen geen IP-adres) .

Mijn vraag, op welke manier kan ik weer gewoon volledig gebruik maken van mijn eigen routers. De Huawei kan prima dienen voor bedraad verkeer, maar wireless (regulier en gast) wil ik via de airports laten lopen.

Iemand suggesties?

Dank vast.

Grt. Niels
icon

Beste antwoord door Pilovali 21 May 2019, 20:31

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Als je gebruik maakt van telefoon en TV kun je het beste de Airport op 'bridge' modus zetten, zodat die alleen wifi doet.

Ik heb m'n Airport niet dichtbij, dus ik kan het niet voor je testen.

Groet,
Dank voor je reactie.
Ik was misschien niet helemaal volledig. De airports werken prima, staan al in Bridge modes.
Probleem zit hem in het gastennetwerk. Als je dat activeert op de Airport (die in Bridge modus staat) achter de Huawei, dan krijgt het gastennetwerk geen IP-adres. Je kunt dan wel verbinden met het netwerk, maar het netwerk doet verder niks.

Ik zou de huawei eigenlijk helemaal niet willen gebruiken, maar dit is nodig voor de TV en telefoon. Kan deze niet in een soort Bridge modus?

Met de airport had ik goede dekking door het gehele huis voor zowel het gastennetwerk als regulier netwerk. Het bereik van de Huawei is onvoldoende voor een stabiel gastennetwerk op zolder. Dat los ik op door de airports weer volledig werkend te krijgen.

suggesties? 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @Niels_Wild

Helaas kan de Airport geen VLAN tagging aan. je zou dit kunnen oplossen door 1 managed switch te gebruiken. in dit topic leg ik alles uit

Reageer