Beantwoord

Eigen router zonder Zyxel VMG8825-T50 wil maar niet (geen TV of telefonie: alleen glasvezel internet)

  • 24 February 2020
  • 7 reacties
  • 2478 Bekeken

Het leek mij simpel genoeg: gele kabel uit de Converter, Zyxel uit en lange netwerk kabel van de converter naar mijn Nighthawk X10 (Router).

Ik kom van een bridged Ziggo abonnement en de Nighthawk's WAN poort staat op DHCP. Weinig speciaals. Maar TOCH krijgt mijn nighthawk GEEN IP als ik hem direct op de converter aansluit. ALLEEN als ik mijn Nighthawk op (poort 4 van) de Zyxel aansluit en de Zyxel's WAN naar de converter, heb ik internet. 


Waarom? De Zyxel staat mij in de weg en ik wil hem niet hebben. Support weet uiteraard nergens iets van. Ik heb mijn MAC adressen vd Zyxel naar de NIghthawk gecloned, maar dat maakte ook niets uit.

Omdat mijn Nighthawk ook nog een VLAN optie had, heb ik alle poorten op VLAN 300 gezet. Volgens mij is dat onzinnig? Het werkte in ieder geval niet... Waarom niet?? : )

icon

Beste antwoord door Pieter_B 27 February 2020, 18:14

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5

een heleboel waaronder ....

Omdat mijn Nighthawk ook nog een VLAN optie had, heb ik alle poorten op VLAN 300 gezet. Volgens mij is dat onzinnig? Het werkte in ieder geval niet... Waarom niet?? : )

Lees jezelf eerst eens in wat VLANs zijn en waarvoor bedoeld.

En waarom werkt het niet? Simpel, omdat TmT het netwerk bij jouw aanlevert in 3 VLANs.

Daarover zijn verschillende topics op dit forum te vinden. Ook met gebruikers die de TmT modem er tussen uit gedaan hebben.

Ik heb verschillende van die artikelen gelezen maar leek net niet van toepassing te zjin op mijn situatie. Heb je een link?

Reputatie 7
Badge +3

@jadagechnie 

kb.netgear heeft hier zelf een topic over gemaakt .. zie hier hoe en wat .

MAC cloning is ook niet nodig, het belangrijkste is om je WAN met daarop VLAN 300 te scheiden naar je betreffende LAN poorten.

Weet niet of je het kb item al had gevonden en doorgewerkt, maar kwam ik op vanuit dit netgear community forum item.

Ik heb de hetzelfde problem. Ik heb net een 1gb glasvezel internet aangesloten met Tmobile en ik wil dat stront t 50 router weghalen en mijn asus RT-AC3200 aansluiten recht op de converter, maar ik krijg een tekst “internet status: your isp's dhcp does not function properly” . als ik sluit mijn asus achter de t50 het werk maar dat niet is mijn bedoeling, want ik wil geen 2 router  hebben

Reputatie 7
Badge +3

@AttilaK93 

Heb ooit in het verre verleden in het topic voor het vervangen van een bestaand TMT een kleine uitleg gegeven hoe het moet, want zonder VLAN settings werkt het niet. Voor de rest kun je ook het komplete topic eens doornemen voor nog aanvullende informatie.

Ook is van belang dat je eventueel je NAT Acceleration op Auto zet, om volledig gebruik te kunnen maken van je bandbreedte.

 

Heb hier zelf de AC68U, maar daar staat alles goed en waren de resultaten voorheen ook > 850Mb, maar waarschijnlijk door wat FW updates … heeft deze niet meer de kracht om het maximale uit de verbinding te halen. Bij veel bandbreedte vraag, gaat de CPU helemaal uit zijn dak.

@Pieter_B 
Bedankt voor u bericht! Ik heb de heele dag deze forumen gelezen, maar ik heb niet de iptv deel niet gekeken, want ik heb gewoon internet. ik dacht nooit dat ik krijg gebruiksbaar hulp hier, maar man echt bedankt. het werkt! Jij bent de beste! Ik wens je een heele goede weekend!

Reputatie 7
Badge +3

@AttilaK93 

We zijn hier als klanten onder elkaar om elkaar verder te helpen, kreeg een melding dat je in dit topic een bericht had gezet. Toen ik las wat je wilde ging ik even opzoek naar die oude post, want je was niet de eerste die deze opzet wou.

Veel plezier ermee en jij ook een fijn weekend toegewenst.

Reageer