Beantwoord

ELRO C703IP camera benaderen via internet


Ik zou graag deze bewakingscamera via mijn IP-adres bij T-Mobile over het Internet willen benaderen. Dit lukt echter niet. Bij mijn vorige provider KPN werkte dat wel maar moest in het modem UDP ingeschakeld worden/staan. Daarna kon je extern je IP adres in I.Explorer intypen en voila, daar had je beeld via de vereiste en voorgeprogrammeerde poort 800 in de camera.
Wie heeft voor mij een gedetailleerd stappenplan voor het T-Mobile modem HG659 en kan dat naar me mailen want ik ben moe van het ronddolen naar een oplossing? (T-Mobile helpdesk verwees mij door naar het forum omdat men portforwarding niet ondersteunt pfffff). Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 15 July 2018, 22:23

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Hi akeijn, geen zorgen: we hebben uitgebreide informatie op de Community staan! 🙂 Je vindt een specifiek topic over portforwarding hier. Mocht je er niet uit komen laat dan zeker even weten waar je precies vastloopt, dan helpen we je graag!
Geen zorgen?? Dan moet je niet bij T-Mobile zijn zeg. Wat een doolhof is dat!
1.Het is me nog steeds niet gelukt om met mijn aangemaakte T-Mobile-Thuis account in te loggen. Steeds krijg je de melding dat de combinatie gebruikersnaam met wachtwoord niet juist is. Ook na herstellen van het wachtwoord. Om knettergek van te worden. Geef je je mobile telefoonnummer in dan krijg je de melding dat dit niet bekend is (omdat het geen T-Mobile-nummer is denk ik). Wat een zooi!
2.Al die ellenlange verhalen over portforwarding hielpen mijn probleem niet oplossen van het niet kunnen verbinden met mijn Elro C903IP via het externe vaste T.Mobile-THUIS!!!!!!! WAN IP-adres 85.145.xx.xxx:800. In de 30 jaar dat ik ervaring heb met providers van Internetverbindingen ben ik zoveel wanpresteren niet tegengekomen als het gaat over het verbinding maken met een IP bewakingscamera via het vaste WAN-adres. Bij Ziggo en KPN ging dat bijvoorbeeld vlekkeloos via het eigen vaste IP-adres. Bij T-Mobile kan je genoegen nemen met de mededeling dat dit niet wordt ondersteund. Daar heeft men belachelijk genoeg kennelijk niet begrepen dat bewakingscamera's tegenwoordig geen overbodige luxe zijn en sturen ze je met een kluitje in het riet naar dit forum met een brei aan info waar je niks aan hebt. En ik ben de enige niet die hiervan baalt zo lees ik in verschillende berichten van mede gefrustreerde lotgenoten.
3.En dan dat achterlijke modem met maar 2 actieve LAN-aansluitingen om 2 extra apparaten te kunnen aansluiten. Advies van T-Mobile hierover: Zelf maar een switch KOPEN om dat dan maar op te vangen. En als je voorts aangeeft dat de fabrieksspecificatie van het HG659 modem het duidelijk aangeeft dat er 4 Ethernetpoorten beschikbaar zijn (zoals bijv. bij KPN en Ziggo) dan weet men bij T-Mobile te vertellen dat dit met de toegepaste software van T-Mobile te maken heeft.
4.En als je van deze amateuristische provider na 3 weken frustraties af wilt komen dan zou dat niet kosteloos kunnen wordt er gesuggereerd. Ik dacht dat het wettelijk verboden was om een ondeugdelijk product niet te mogen retourneren na bevinding dat het niet voldoet aan de verwachte eigenschappen ervan. Dat zou men dan wellicht via een civiele procedure moeten afdwingen??? Als T-Mobile het aldus op de spits wil drijven dan snijden ze zichzelf in de vingers en is men een veelvoud aan de door mij gemaakte proceskosten kwijt.

Graag zie ik een reactie op mijn e-mailadres tegemoet vanwege punt 1
Hi akeijn, geen zorgen we hebben uitgebreide informatie op de Community staan! 🙂 Je vindt een specifiek topic over portforwarding hier. Mocht je er niet uit komen laat dan zeker even weten waar je precies vastloopt, dan helpen we je graag!
Zie mijn gegeven reactie
Reputatie 6
@akeijn T-Mobile Thuis is nieuw en een prijsvechter op de markt voor vast internet. Voor DSL huren ze een telefoonlijn van KPN. En net als de verhuurder houden ze zich passief of eigenlijk niet aan de nieuwe EU wetgeving voor vrije routerkeuze. Die HG659 die je van T-Mobile leent heeft aangepaste firmware, specifiek voor T-Mobile Thuis. Als je lang zoekt vind je misschien de hardware specificatie van Huawei voor dit apparaat, maar het overgrote deel is software funktionaliteit en gedegen documentatie ervan van T-Mobile Thuis is er niet. Dat is wat je krijgt bij een prijsvechter. Voor de massa werkt het wel, maar de net iets meer-eisende klant zit opgescheept met apparatuur die verre van ideaal is. Eigen spul kopen kan wel, maar dan ben je natuurlijk al-met-al duurder uit dan bij KPN zelf als het om DSL gaat.

Er zijn altijd wel berichten dat portforwarding niet werkt, ook bij KPN, maar meestal vrijwel altijd dit er ergen een configuratieprobleem of interpretatie probleem. Misschien geen nieuws, maar de HG659 ondersteunt geen NAT loopback: Dus een portforwarding testen vanuit je thuis netwerk werkt dus niet, bij KPN EBv10 o.a. wel. En zo kan ik nog wel doorgaan met waaraan het niet werken kan liggen. B.v. geen 80 i.p.v. 800 ? Waarom UDP? VGA MJPEG over DSL uplink?
Beste tmoesel,
Bedankt voor je heldere uitleg. Maar hoe kom ik nu zonder kosten van dit (kreupele) T-Mobile-product af?
Reputatie 6
@akeijn Zonder kosten zal niet gaan. Als je duidelijk kan aantonen dat het product te kort schiet of nog binnen de 14 dagen zit en het op afstand gekocht hebt. Maar als je een portforward niet werkend krijgt en wat onvrede uit op dit forum is geen reden voor contract ontbinding. Dat 'duidelijk aantonen', zal ook sowieso ver de inspanning overstijgen van de diverse workarounds of gewoon dieper in de materie handleidingen e.t.c. duiken. Als je er geen zin in hebt, kun je kijken hoeveel het je waard is. Afkopen is een optie. Denk in ieder geval in jaar-termijnen of voor hoelang je dat contract bent aangegaan. Voor dat geld kun je b.v. ook met gemak een nieuwe IP camera komen die FullHD kan en moderne H.264 videocompressie. Dat is simpelweg wat mijn in 1 oogwenk te binnen schiet bij het even doorbladeren van de forumtopics en de slogan 'elro-c703ip-camera'.
Reputatie 7
Badge +4
wat betreft de ethernet poorten ze doen het allemaal echter zijn er 2 gereserveerd voor internet en 2 gereserveerd voor iptv welke ook via de ethernet poort word aangesloten. kom je te kort dan kan je de poorten voor eenn paar euro uitbreiden door een switch te plaatsen.

Jammer dat jij de poort forwarding niet voor elkaar krijgt. echter is dat nieg iets waar T-Mobile aan kan doen. ze geven geen ondersteuning op je eigen apparatuur. heel vervelend voor de gebruiker natuurlijk maar je kan natuurlijk ook laten doen door een expert zodat alles werkt. je provider is helaas niet je systeembeheerder.

bedoel je niet UPNP inplaats van UDP ?
Wellicht dat je je ip camera in dmz kan plaatsen zodat het wel werkt.
Reputatie 7
@akeijn

Weet dat ik en de Community klaar staan voor je om te helpen met het beschikbaar krijgen van jouw camera op het internet. Dit is ook zeer zeker mogelijk. Aangezien je hier externe apparatuur (non T-Mobile) aansluit, kunnen we vanuit de klantenservice je niet altijd helpen. Daarom zit je hier op de Community goed - wij denken graag met je mee! De tips van @Hidden.nld helpen je ook zeker verder. Universal Plug and Play (Upnp) of DMZ of bind IP to Mac: allemaal opties om jouw camera met het modem te laten praten. Laat je het weten als je meer wilt weten of geef je een update hoe het ervoor staat?

@tmoesel

Rustig aan! 🙂 Het heeft niets te maken met onze bizar lage prijzen. We leveren namelijk een prima premium product voor een superprijsje. Poortforward is ook prima mogelijk, zoals je weet. Het aansluiten van een eigen modem ondersteunen we niet, maar hier op de Community vind je erg veel informatie, mocht je het toch zelf willen proberen. KPN ondersteunt ook geen eigen eindapparatuur. Er zijn maar weinig providers in Nederland die dat doen. Het Huawei modem is een prima modem en daar ben ik trots op! MOcht je nog meer informatie over willen, dan weet je mij te vinden! 😉
Fijn dat je zo tevreden bent met het uitstekende Tmobile product. Hele volksstammen zijn dat niet meer als ik sinds gisteravond 16 juli 2018 op de allestoringensite kijk. Ik had geen vaste telefoonverbinding meer met alle zeer kwalijke gevolgen vandien en met mij vele anderen die van hun abo bij Tmobile af willen net als ik. Vanmorgen, 17 juli 008:00 uur 2018, waren de storingen nog immer niet van de lucht! Legio gedupeerde mensen die net als ik, zonder nadere berichtgeving door Tmobile, het nakijken hebben met hun Tmobile thuis abo. Dit keer kon ik we geen TV meer kijken. Wat een provider zeg. Azijnzijkers worden niet geboren, maar wel gemaakt op deze manier. Ik wens mijn abo nu per direct te beēindigen daar de prijs prestatie verhouding beslist onacceptabel is.

M.v.g. 😡
Ik ben inmiddels naar bevrediging geholpen. Daarom wil ik mijn vorige reactie graag verwijderd zien. Hoe kan ik uberhaüpt mijn eigen berichten/reacties wijzigen of verwijderen?
m.v.g. akeijn
Reputatie 7
Hoi @akeijn

Fijn dat het inmiddels verholpen is! Wil je de Community een update geven wat nou de oplossing is gebleken? Op die manier kan iemand anders die in dezelfde situatie zit hier voordeel uit halen!

Ik ben inmiddels naar bevrediging geholpen. Daarom wil ik mijn vorige reactie graag verwijderd zien. Hoe kan ik uberhaüpt mijn eigen berichten/reacties wijzigen of verwijderen?
m.v.g. akeijn

Beste @akeijn kan jij ons vertellen hoe jij dit voor elkaar gekregen heb?

ik zou dankbaar zijn. alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +16

@akeijn Blij dat je een happy end van 2019 hebt meegemaakt! Zou je ons willen vertellen hoe je geholpen bent? Thanks alvast! :smile:

Reageer