Beantwoord

Emailinstellingen outlook 365 met eigen domein e-mailadres


Hallo.

In outlook 2010 gebruikte ik voordat ik naar T mobile ging de smtp van ziggo voor uitgaande mail. Als ik T mobile smtp gebruik lukt verzenden niet. Met smtp.eigendomein.nl wel, maar wordt door sommige hosts niet geaccepteerd. Kan bijvoorbeeld geen mail naar hotmail adres versturen.
Welke instellingen moet ik nou gebruiken voor mail met outlook 365. De outlook 2010 instellingen werken niet.
icon

Beste antwoord door Sander 27 August 2018, 11:59

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
de enige juiste manier is email te verzenden via de email aanbieder. lukt dit niet dan moet je contact met hun opnemen.
De emailaanbieder ben ik zelf.En weet je wat de helpdesk zegt door de telefoon? Ik kan je niet helpen als je een eigen domein hebt. ben er uiteindelijk zelf achter gekomen.
Reputatie 7
Hallo AWaning,

Het klopt dat T-Mobile geen ondersteuning biedt op je eigen domein. Je belt immers ook niet de helpdesk omdat je hardeschijf gecrached is. Je kan dan ook geen gebruik maken van internet maar toch is het niet de verantwoording van T-Mobile.

Je hebt je domein niet via T-Mobile maar een andere aanbieder. Meestal kan doe ook de e-mail voor je regelen. In dat geval moet je daar zijn. Ook kan je een e-mail dienst afnemen bij gmail of microsoft. In dat geval moet je bij hun zijn. Indien je een eigen mailserver draait dan ben je daar ook zelf verantwoordelijk voor. Hiervoor kan je contact opnemen met de partij die je ICT zaken regelt.
De uitgaande mail, smtp, moet normaal lopen via je provider, in dit geval T-mobile. Ook bij een eigen domein. Als dat niet werkt zit de provider fout en dienen ze mij hierbij te helpen! Bij ziggo was smtp.upcmail.nl

De reactie van jou is niet correct. Email instellingen hebben vwb de uitgaande mail te maken met je provider! Google hier maar eens naar. Dit vond ik o.a. "De overige instellingen die bij deze mailserver horen kun je verkrijgen bij je provider".

De opmerking van de harde schijf en eigen mailserver slaat nergens op. Je moet mij niet voor dom houden.
Reputatie 7
Helaas tijden veranderen. vroeger was het gebruikelijk om de uitgaande mailserver van je provider te gebruiken omdat je dat via een vaste computer alleen op een plek gebruikte maar in 2018 gebruik je gewoon auth-smtp. dit voorkomt dat je op de ene plek wel e-mail kan verzenden en op de andere plek niet.

zo voorziet T-Mobile ook auth-smtp voor zijn @T-Mobilethuis.nl e-mail adressen. dit voorkomt gewoon een hoop SPAM mail.
Reputatie 4
Als je geen mail naar Hotmail kunt sturen kun je klagen bij Microsoft. https://webstick.nl/vermijd-hotmail-voor-uw-email

https://support.microsoft.com/en-us/getsupport?oaspworkflow=start_1.0.0.0&wfname=capsub&productkey=edfsmsbl3&ccsid=635796321353669386&forceorigin=esmc
Reputatie 7
Hoi @AWaning

Is het inmiddels gelukt met bovenstaande tips? Ik wil ook nog een duit in het zakje doen en deze link van Office hier delen. Houd je ons op de hoogte?
De oplossing is daar dezelfde als T mobile geeft en laat dat nou net niet werken.
Quote "Voer op het tabblad Geavanceerd de informatie in die u hebt ontvangen van uw e-mailprovider ".

Heb het intussen via google en niet via T mobile op kunnen lossen.

Maar waar blijfthet antwoord op mijn aangetekende brief?
Reputatie 7
Hoi @AWaning

Super dat het nu gelukt is! Kun je aangeven wat je gedaan hebt om het oplossen? Als er nog iemand is met deze vraag, dan kan hij/zij hiervan leren!
Reputatie 1
De vraag voor een eigen domein lijkt mij een niet ongebruikelijk situatie. Heb er zelf ook even mee geworsteld omdat vanmorgen er ook problemen waren waardoor ik de stappen niet goed kon uitvoeren.

Even voor de duidelijkheid het kunnen verzenden van een ander domein dus abs@mijndomein.com via de smtp server van t-mobile.nl kan natuurlijk complicaties opgeven omdat de ontvanger kan besluiten dat abs@mijndomein.com verstuurd via t-mobilethuis.nl domein spam is. Maar daar zijn oplossingen voor als eigenaar van een domein kun je extra opties aan de domein dns server geven dat de t-mobilethuis.nl een geautoriseerde server is voor de domein mijndomein.com.

Dan blijft dus nog het gevraagde over, het zal duidelijk zijn dat t-moblethuis.nl niet iedereen zal toelaten, kortom we zullen een account aan moeten maken met het t-mobilethuis.nl geautoriseerde email. Maar dan kunnen we dus de gewenste inbox instellen en de smtp server. Voor het email met mijndomein.com kunnen we dan op de eigen computer een nieuwe instelling maken die gebruikt maakt van de smtp server van t-mobilethuis.

Reputatie 4
Hi @Antonvank,

Allereerst natuurlijk bedankt voor je uitleg, topper! Het klopt inderdaad wat je zegt. Vroeger was het gebruikelijk om dit via de mailservers van je ISP te doen. Dan kon je als inkomende e-mail server, je eigen domeinnaam instellen. Want daar komt de mail vandaan. Je uitgaande mail kon je dan versturen via de ISP. Tegenwoordig staan providers dat niet meer toe. Als je gebruik wilt maken van onze mailserver zou je een @t-mobilethuis.nl email account moeten hebben om aan te melden. Wij accepteren dan ook alleen e-mail die verstuurd wordt vanuit een @t-mobilethuis.nl e-mailadres. Dit doen we o.a. inderdaad om SPAM tegen te gaan. Een aanrader is in dit geval om via Google Mailservers de mail te versturen. 🙂
Reputatie 1
Hi Melissa,

Ik wil niet betweterig zijn maar volgde flow is het niet eens met jouw uitleg.

Received: (qmail 7910 invoked from network); 8 Aug 2018 17:56:20 +0200
Received: from filter3.spamservice.nl (94.126.32.146)
by v26069.2is.nl with (DHE-RSA-AES256-GCM-SHA384 encrypted) SMTP; 8 Aug 2018 17:56:20 +0200
Received: from smtp04.glasoperator.nl ([37.143.82.179])
by filter3.spamservice.nl with esmtps (TLSv1.2:ECDHE-RSA-AES256-GCM-SHA384:256)
(Exim 4.89)
(envelope-from )
id 1fnQot-0007GH-PH
for =mailto:[verwijderd vanwege privacy]; Wed, 08 Aug 2018 17:56:20 +0200
Received: from localhost (unknown [10.10.60.71])
by smtp04.glasoperator.nl (Postfix) with ESMTP id CA63B1ADC98
for ; Wed, 8 Aug 2018 15:56:18 +0000 (UTC)
X-Virus-Scanned: amavisd-new at glasoperator.nl
X-Spam-Flag: NO
X-Spam-Score: -2.9
X-Spam-Level:
X-Spam-Status: No, score=-2.9 required=2.5 tests=[ALL_TRUSTED=-1,
BAYES_00=-1.9] autolearn=ham
Received: from smtp02.glasoperator.nl ([10.10.60.32])
by localhost (mailscan01.ispservices.glasoperator.net [10.10.60.202]) (amavisd-new, port 10026)
with ESMTP id U8lGVOLs6NaB for ;
Wed, 8 Aug 2018 17:56:13 +0200 (CEST)
Received: from [10.0.1.8] (166-226-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.226.166])
(Authenticated sender: mailto:[verwijderd vanwege privacy]]
by smtp02.glasoperator.nl (Postfix) with ESMTPSA id 47C681C0004
for ; Wed, 8 Aug 2018 17:56:13 +0200 (CEST)
From: [verwijderd vanwege privacy]
Content-Type: text/plain;
charset=us-ascii
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Mime-Version: 1.0 (Mac OS X Mail 11.5 \(3445.9.1\))
Subject: test voor t-mobile internet
Message-Id:
Date: Wed, 8 Aug 2018 17:56:12 +0200
To: ida
X-Mailer: Apple Mail (2.3445.9.1)
X-SpamExperts-Class: ham
X-SpamExperts-Evidence: Combined (0.11)
X-Recommended-Action: accept
X-Filter-ID: PqwsvolAWURa0gwxuN3S5aX1D1WTqZz4ZUVZsEKIAZmQZhrrHO4tCCdd7Glc/hE6FPSSkpGXrnX0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X-Report-Abuse-To: [verwijderd vanwege privacy]
Reputatie 7
Hi Anton, bedankt voor de informatie maar ik ben bang dat onze kennis niet zo ver in de technische details reikt. Kan je het voor mij vertalen? Waar kijk ik naar en welke conclusie kan ik hier uit trekken? 🙂
Reputatie 1
Brian de email is verzonden met mijn domein gegevens, door eerst in te loggen met mijn t-mobile account in de mailserver ben ik dus ingelogd en heb ik mij geïdentificeerd en is mij de toegang tot de t-mobile mail server toegestaan de volgende stappen biedt mijn computer emails maar dan met mijn eigen domein aan de t-mobile smtp server die ze netjes verzend. Dit is volkomen legaal de ontvangende kant kan nu de email als niet origineel zien omdat het domein van t-mobile niet overeenkomt met het domein van de email (dat zou voor iedere oplossing gelden), maar meestal is dat geen probleem. Professioneel ben ik met dat soort situaties geconfronteerd (firma heeft email domein en verzend via een hosting firma in zo'n geval kun je bij domein servers in het algemeen aangeven met een SPF record welke servers geautoriseerd zijn om jouw email domein te gebruiken).
Kortom ik verzend vanuit mijn computer emails via t-mobile met mijn email domein en wanneer je die ontvangt kun je er gewoon op antwoorden en dan krijg ik het antwoord op mijn email domein server waar mijn computer het wel weer vandaan haalt.

I hoop dat dit voldoende vertaald is
Reputatie 7
Hi Anton, bedankt voor de toelichting! Begrijp ik het dan goed dat het inmiddels wel gelukt is met het gebruik van je eigen domein via onze mailserver? Zo niet, wat is dan nog specifiek je vraag aan ons? Misschien komt het omdat het vrijdag is maar in je eerste bericht verwijs je naar het eerder gevraagde maar het is mij niet helemaal duidelijk wat dit dan precies is 😉.
Reputatie 1
Ik had geen vraag maar een opmerking van 15 dagen geleden hoe je je eigen domein moet instellen. Dit werd ontkend door Melissa vandaar dat ik toen een email logging heb toegevoegd om aan te geven dat Melissa kennelijk niet alle details kent, waarna ik verder alleen op vragen heb geantwoord. Het werkt dus al 15 dagen. Deze thread begon met een verzoek van AWanning die hetgeen ik beschreven heb wilde bereiken en allerlei minder zinvolle adviezen kreeg. Kortom je kunt dus via t-molile je eigen domein gebruiken als je maar via een t-mobilethuis account je netjes identificeert.
Reputatie 7
Hoi @Antonvank

Ik wil je hartelijk bedanken voor je heldere tekst en uitleg! Het is zeker zo dat er vragen komen over onze e-mailinstellingen. Zeker met andere mailadressen kan het een puzzeltje zijn. Super dat je meedenkt en jouw instellingen deelt. Het verbaast mij wel dat je mail.t-mobilethuis.nl bij SMTP invult. Dit is namelijk wat wij adviseren:



Het is inderdaad wel degelijk mogelijk om andere e-mailadressen dan @t-mobilethuis.nl over onze servers te ontvangen en verzenden. Bedankt voor je scherpte, Anton!
Reputatie 1
Hoi @Sander

Bij de apple is het soms verwarrend omdat die proberen je het werk uit handen te nemen en dat niet altijd goed doen. Voor det t-mobilethuis account definitie gebruik ik smtp en dat is in principe wat ik ook voor mijn eigen domein gebruik. Heb het nog eens expliciet ingevoerd en zie het nu ook in mijn overzicht en het werkt, terwijl het account dat mail in het server account had na verwijdering weer terug komt als een beschikbaar account (ben er zeker van dat dat een Apple probleem is)
Reputatie 7
Verstandig om het zelf nog even na te lopen. Die automatische invulacties leveren soms juist extra werk op! 🙂

Reageer