Beantwoord

Entone box drukt Wifi-netwerk Apple Airport Express weg

  • 15 November 2020
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

Wanneer ik de Entone settop box voor TV aanzet werkt het wifi van mijn Airport Express niet meer.
    •    Het lukt dan vaak niet om met het netwerk contact te maken
    •    Het wifi-wachtwoord werkt tijdelijk niet meer
    •    Wanneer ik een download test doe via de app Speedtest van Ookla via een iPhone of iPad kan de app geen verbinding maken met een testserver
 
Zodra ik de settopbox uitzet werkt alles weer naar behoren. T-Mobile klantenservice wil mij niet helpen omdat de Airport Express niet hun apparatuur is. Alles werkte goed totdat T-Mobile het Zyxel modem geïnstalleerd heeft als vervanging voor het Draytek modem.

Configuratie:
 
Zyxel T50. Router. Zorgt voor dhcp en NAT
 
Airport Express 802.11n 1ste generatie
    •    Via gigabit switch aangesloten op de Zyxel router.
    •    Bridge modus. DHCP en NAT uit.
    •    Ontvangt ip-adres via DHCP Zyxel modem
    •    Wifi: Maakt draadloos netwerk aan
 
Ik gebruik de Airport Express ivm Airplay en de digitale audio-uitgang. De digitale uitgang is aangesloten op een DAC.
 
Wanneer ik een Macbook met een ethernetkabel op de switch aansluit merk ik geen problemen met de verbinding.
Ik heb geprobeerd de Airport Express via een vast IP adres buiten de dhcp reeks aan te sluiten maar dat heeft geen effect op het behoud van de wifi verbinding. De supportmedewerker stelde dat ik door de Airport Express een vast IP adres te geven ik aan port-forwarding zou doen.
 
Heeft iemand een suggestie hoe ik kan zorgen dat de Entone settop box het wifinetwerk van de Airport Express niet wegdrukt?
 
Edward.

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 15 November 2020, 15:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @edward400, zijn de tv-box en de Airport Express allebei op de switch aangesloten of alleen die laatste? En wat is het merk en type van de switch? Met deze info kan ik je hopelijk verder helpen.

Hallo @TMTV 

De tv-box en de Airport Express zijn beiden op dezelfde switch aangesloten. Het merk van de switch is D-Link model DGS-108

Reputatie 7

@edward400 

Probeer eens je Airport rechtstreeks op het modem aan te sluiten en te kijken of dat wel werkt.

Daarna doe je het zelfde met de tv-box. wellicht word op die manier het iets duidelijker.

@Hidden.nld 
Het wifi netwerk van de Airport Express werkt op dit moment wanneer ik de settopbox op een eigen poort op de Zyxel router aansluit en de Airport Express op de switch. Ik heb nu wel een ethernetpoort op de Zyxel router moeten opgeven.

Dank voor je hulp.

Reageer