Beantwoord

Er klopt iets niet aan mijn upload snelheid

  • 25 April 2018
  • 3 reacties
  • 305 Bekeken

Hoi mensen,

Ik heb internet pakket 50, dat is 50mb download snelheid en 5mb upload snelheid.
Ik merkte op, tijdens streamen in OBS (Open Broadcast Studio), dat ik problemen had met connectie.
Had ook met Restream.io mijn report van streamen zitten bekijken en dat was net een achtbaan en geen vloeiende lijn zeg maar.

Had toen een paar testen gedaan via Speedtest.net en zag het volgende:

Mijn download snelheid was normaal, alleen mijn upload snelheid was 30mb, terwijl ik maar 5mb upload snelheid heb.

Test resultaat:
http://www.speedtest.net/result/7255624537

Plaatje van de test, is ook bijgevoegd.


Vraag is nu:
Ligt dit nu aan mij kant en hoe moet ik dit gaan oplossen?
Of is er iets verkeerd gegaan aan jullie kant?


MvG,
Jos den Hertog
icon

Beste antwoord door Brian 1 May 2018, 11:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Lijkt aan de T-Mobile zijde te zijn. Ik heb diverse collega's met hetzelfde pakket en dit als resultaat op een DSL-verbinding.

Maar... mooi toch? 30Mbit/s krijgen en 5Mbit/s betalen! 🙂
Lijkt aan de T-Mobile zijde te zijn. Ik heb diverse collega's met hetzelfde pakket en dit als resultaat op een DSL-verbinding.

Maar... mooi toch? 30Mbit/s krijgen en 5Mbit/s betalen! :)


Hahahaa ja 😛 Dit is zeker niet verkeerd.

Maar ik zie, dat dit een veel voorkomend iets is ;)

Dank je Rolf
Reputatie 7
Hey Jos, wat tof dat je streamt! Wat voor kanaal heb je? 🙂 Je verbinding ziet er op de speedtesten goed uit! De ping is wat hoog op de servers van Portugal en Spanje maar dit zal met de servers zelf te maken hebben. Ik heb zojuist je verbinding op afstand bekeken en dit ziet er ook prima uit, je haalt de volle snelheid (er is zelfs een hogere snelheid beschikbaar op jouw adres) en de verbinding lijkt stabiel. Ik ga er even vanuit dat je gestreamt hebt via een bekabelde verbinding? Via Wifi kan je resultaat inderdaad wat... variabeler zijn.

Wat je uploadsnelheid betreft, deze ligt in werkelijkheid inderdaad rond de 33 Mbps maar met DSL kunnen we maar 5 Mbps garanderen. Hier is dus niets vreemds aan de hand, je krijgt simpelweg meer dan 'advertised'! 😉

Reageer