Beantwoord

ervaring FortiGate vlan

  • 10 January 2020
  • 2 reacties
  • 663 Bekeken

Hello beste leden… al veel geleerd dankzij deze community..

ik ben altijd wel lekker aan het rotzooien met het netwerk thuis. Ik heb glasvezel 500/500 van T-mobile. En al geruime tijd draait alles via een switch in huis.. alleen ben ik niet tevreden met het standaard modem.

 

nu heb ik een Fortinet FortiGate 60D en ik weet dat ik deze kan gebruiken als zijnde modem. 
zijn er toevallig leden die ook een FortiGate gebruiken? Zo ja zouden jullie kunnen helpen met het instellen? 
ik was vanochtend wat aan het rotzooien en had hem draaiend. (Veel stabieler dan de draytec) maar omdat ik de ochtend aan het rotzooien was wilden ik hem weer cleanen, immers had hem aan de praat. Dus een reset en opnieuw instellen.. Jammer joh ik krijg het niet meer voor elkaar.. ik weet gewoon niet meer hoe ik het had gedaan. :( 

 

dus als er iemand is die dit ook gebruikt dan zou ik graag willen weten hoe ik de lan kan koppelen aan de wan. En policy’s etc. 
want op adressen krijg ik als ik op de wan extra interfaces aan maak vlan300 (internet) vlan640 (tv)

 

ik hoor het graag.

 

groetjes Aldwin

icon

Beste antwoord door RoGEK 12 January 2020, 21:21

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1

onder ip4 policy moet je een firewall rule bouwen van lan naar wan en daarbij nat inschakelen.

wan kan idd gewoon op  vl300 op dhcp

en vl640 moet je voor je firewall wegplukken en je vlan naar je tv boxen brengen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @aldwinve,

 

Welkom op de Community, supoertof dat je aangeeft al veel opgestoken te hebben van onze toppers! :smile: Ze zijn ook altijd zo behulpzaam, echt enorme complimenten aan hen. Terug naar jou: is het gelukt met de tips van @RoGEK?

Reageer