Beantwoord

Ervaringen met D-Link Touch P5 en Draytek Vigor 2132FVn?

  • 24 April 2018
  • 7 reacties
  • 495 Bekeken

Reputatie 1
Hoi,

Net zoals velen heb ik ook problemen met mijn Wifi signaal thuis. Op de 1ste verdieping is bij het signaal bijna nihil dus je begrijpt hoe het op zolder zal zijn.

Nu heb ik een D-Link touch P5 gekocht. Wilde hem in gaan zetten als versterker. Hij leest dan ook keurig het Draytek modem uit maar daarna is het einde oefening. Mijn Wifi werkt geheel niet meer. Het is er nog wel maar accepteert het wachtwoord niet meer.

Na een reset van de D-Link heb ik het Wifi weer terug.

Iemand ervaringen met combinatie en hoe ik het het beste aan kan vliegen?

Ik hoor het graag,

groet,

Harold
icon

Beste antwoord door Rolf M. 24 April 2018, 15:23

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
- Sluit de D-Link via een kabel aan op b.v. LAN1 en op de Draytek b.v. ook LAN1
- Geef de D-Link een vast IP-adres b.v. 192.168.1.2
- Zet de DHCP-server op de Draytek uit en schakel deze op de D-Link in (niet noodzakelijk overigens).
- Ik weet niet of je per sé de 2.4Ghz WiFi uit wil zetten op de Draytek, maar kan aan blijven.
- Schakel de 2.4Ghz/5Ghz WiFi in op de D-Link en geef deze een naam + wachtwoord. Als je op de Draytek de 2.4Ghz aan laat staan, kan je op de D-Link dezelfde naam + wachtwoord gebruiken. Dan kun je het zien als een soort extender.

Bovenstaande heb ik eerder als antwoord hier op het forum gegeven.
Reputatie 1
Dank je wel voor je reactie. Ga het even uitproberen.

Nog een kleine noot:

- Moet de D-Link dan verbonden blijven met de Draytek op LAN1? Of kan deze dan ook op een andere plek in het huis geplaatst worden?
- Als ik de dezelfde SSID ga gebruiken op de D-Link is het dan automatisch roaming?
Reputatie 3
De D-Link moet altijd bedraad blijven met je Draytek, als ik je vraag correct begrijp.

Wat betreft je andere vraag; klopt, zolang je hetzelfde SSID + wachtwoord gebruikt!
Reputatie 1
Moet dat bedraad blijven direct op de draytek of kan het ook via een switch op een andere kamer?
Reputatie 3
Nee hoor, kan zeker op een andere switch in een andere kamer. Zolang je maar op hetzelfde netwerk gekoppeld bent met de Draytek.
Reputatie 1
Top. Dank je. Ga er morgen eens mee aan de slag.
Reputatie 7
Goede korte uitleg @Rolf! Laat zeker even weten of het hiermee gelukt is @hjtoering! 😉

Reageer