Beantwoord

ethernet heeft geen geldige ip configuratie


Ik heb geen WIFI en geen verbinding met mijn modum. Ook heb ik geen internet verbinding. Ik heb IPconfig gebruikt en /release en /renew commando’s ingegeven. Ook heb ik mijn modum verchillende keren gereset, uitgezet(ook voor langere tijd) en kabels losgemaakt en weer vast gemaakt. Als ik het  IP adres van mijn modum invoer in Chrome, dan krijg ik geen verbinding met mijn modum. Alle lampjes op mijn modum staan op groen, toch krijg ik al de hele dag geen verbinding met mijn netwerk of internet. Graag helpen.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 June 2020, 10:35

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Heb je een glasvezel of VDSL verbinding?

De zwarte mediaconverter voor een minuut van het stroom halen wilt ook nog wel eens helpen bij glasvezel.

Gebruik ook eens een andere internetkabel.

Anders kan je eens een fabrieksreset van het modem uitvoeren door het reset knopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip.

Ik heb ADSL van T-mobile thuis. Ik heb 2 computers die alle twee geen verbinding hadden met de modem. Ook niet als ik het IP adres van het modem zelf intypte. Het is echter spontaan opgelost, zonder dat ik een specifieke handeling had verricht. Echt vreemd.

Reputatie 7
Badge +15

Meestal heeft het iets met de binnenkomende lijn te maken. Goed om te horen dat de verbinding automatisch is hersteld. 😁

Reputatie 4

Hey @RobinHagendoorn! Ik stond al klaar in de startblokken om voor je aan de slag te gaan, maar zo te zien is het al opgelost. Top! Jij bedankt voor het reageren @Waqqas. Fijne avond beide. :smile:

Ik heb helaas weer dezelfde problemen; meliding dat Ethernet geen geldige IP configuratie heeft; geen internet en geen WIFI.

ping geeft 4 verzonden berichten aan met 4 ontvangen berichten.

Ik krijg nu ook de melding, dat WIFI geen geldige IP configuratie heeft; bij IPconfig staat dat media disconnected is; bij zowel ethernet als wireless lan adapter

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RobinHagendoorn, goed dat je weer aan de bel trekt. Daar gaan we samen wat aan doen! Zou je eens willen proberen om het modem een harde reset te geven (factory reset)? Daarmee wordt het signaal opnieuw verstuurd en haal je de meeste foutjes er wel uit. Hoe je dit doet, lees je in het speciale reset topic: Hoe voer ik een factory reset op het modem uit?

Mocht je er niet uitkomen, of mocht het nog niet werken, geef een seintje. Dan nemen we de verbinding nog uitgebreider onder de loep om na te gaan waar de kernoorzaak ligt. Een oplossing ligt altijd om de hoek! 😎👍

Bedankt voor de reactie! Ik heb met een spelt de modem een paar keer gereset; dat hielp destijds niet. Ik heb een HD met een Ethernet aansluiting op mijn modem aangesloten; ik begreep van een forum dat dat problemen kan geven met het aanwijzen van IP adressen. Als het netwerk hetzelfde IP adres gebruikt voor een PC en de netwerkschijf, dan geeft dat problemen.  Ik weet niet hoe je die schijf als NAS kan aansluiten op mijn netwerk en er een netwerkschijf van maken. Kunt u dat uitleggen? Ik kan die schijf ook als USB schijf gebruiken, maar ik heb het liefste als NAS.Ik kon de schijf niet zien in het netwerk. Is er software waarmee ik de netwerkschijf een vast IP adres kan geven en zichtbaar kan maken in mijn netwerk? Ik heb hem weggehaald en nu heb ik minder problemen met het Ethernet. Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Reputatie 5

Je HD “heeft een ethernet aansluiting” betekend wellicht dat je daar (HD) dus ook het een en ander kunt configureren, wellicht ook als NAS functie, buiten het herkennen via SMB. 
Met netwerkschijven en windows loop je ook aan tegen de toegelaten SMB versie. Windows 10 zal SMB1 schijven niet meer zien.

De schijf via usb aansluiten op het modem werkt wellicht, afhankelijk van wat je van tmobile hebt gekregen. In dat geval configureer je toegang to de schijf via het modem/router.

Het niet kunnen bereiken van je externe schijf kan te maken hebben met het standaard ingestelde ip adres. Dat kan al in gebruik zijn.
Sluit het even direct aan op je pc en probeer dan 192.168.0.1 of 192.168.1.1.

 

 

 

Reageer