Beantwoord

externe harde schijf in windows activeren

  • 5 December 2019
  • 12 reacties
  • 890 Bekeken

Beste mensen,

ik heb een Zyxel VMG8825-T50 router waar ik een externe harde schijf aan heb gekoppeld (via USB). Met de netwerkinstellingen van de router heb ik hem aan de praat gekregen op mijn mac. Daar kan ik alle directories die ik op ‘gedeeld’ heb staan bereiken. Alleen nu probeer ik hem te benaderen via een windows computer (windows 10), maar dat lukt me niet. In netwerkinstellingen van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Wie kan me helpen?

Groeten, Christiaan 

icon

Beste antwoord door yalerta 5 December 2019, 13:43

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +5

LINKje

Lees hier over de ervaringen van anderen.

Dank je wel! Het is me gelukt!

Groeten, Christiaan 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Christiaan Diemel,

 

Superfijn dat het gelukt is, als we iets anders voor je kunnen doen op de Community dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar! @yalerta Thanks voor je hulp! :grin:

Reputatie 3

LINKje

Lees hier over de ervaringen van anderen.

Hoi.

Ik wil dat linkje wel proberen (net mn usb disk aangesloten op de zyxel T50 maar zie m niet in de verkenner) maar ik kom op een pagina die 'zegt’ dat ik geen toegang heb.

Wat te doen?

Reputatie 5

LINKje

Lees hier over de ervaringen van anderen.

Hoi.

Ik wil dat linkje wel proberen (net mn usb disk aangesloten op de zyxel T50 maar zie m niet in de verkenner) maar ik kom op een pagina die 'zegt’ dat ik geen toegang heb.

Wat te doen?

 

Ik probeer even snel mee te denken. De link naar de ‘oplossing’ is inderdaad niet toegankelijk @Jason 

Heb je de usb-schijf al een keer op je laptop/pc aangesloten? Het kan zijn dat je deze eerst moet ‘formateren’.

Bij het (tijdelijk) aansluiten op je laptop/pc krijg je waarschijnlijk vanzelf de vraag na het inpluggen om de schijf in te stellen.
Ik zou dan de standaard instellingen gebruiken (of kiezen voor ntsf) en wellicht is daarna de schijf opeens zichtbaar.

Zo ja, probeer opnieuw de schijf direct op je modem/router aan te sluiten.

Voor wat meer hulp kun je ook de volgende link proberen welke zo te zien de gebruikershandleiding is → https://www.gebruikershandleiding.com/ZyXEL-VMG8623-T50A/preview-handleiding-862803.html?page=0254

 

 

 

Reputatie 3

LINKje

Lees hier over de ervaringen van anderen.

Hoi.

Ik wil dat linkje wel proberen (net mn usb disk aangesloten op de zyxel T50 maar zie m niet in de verkenner) maar ik kom op een pagina die 'zegt’ dat ik geen toegang heb.

Wat te doen?

 

Ik probeer even snel mee te denken. De link naar de ‘oplossing’ is inderdaad niet toegankelijk @Jason 

Heb je de usb-schijf al een keer op je laptop/pc aangesloten? Het kan zijn dat je deze eerst moet ‘formateren’.

Bij het (tijdelijk) aansluiten op je laptop/pc krijg je waarschijnlijk vanzelf de vraag na het inpluggen om de schijf in te stellen.
Ik zou dan de standaard instellingen gebruiken (of kiezen voor ntsf) en wellicht is daarna de schijf opeens zichtbaar.

Zo ja, probeer opnieuw de schijf direct op je modem/router aan te sluiten.

Voor wat meer hulp kun je ook de volgende link proberen welke zo te zien de gebruikershandleiding is → https://www.gebruikershandleiding.com/ZyXEL-VMG8623-T50A/preview-handleiding-862803.html?page=0254

 

 

 

usb schijf heeft tot nu toe aan een windows machine gehangen voor o.a. backup

Reputatie 3

UPDATE: ik bedoel dat ik de schijf niet zie in de Win10 verkenner

Reputatie 7
Badge +16

@Merleyn en @agentx De link werkte niet doordat er werd verwezen naar een gearchiveerd topic, excuses daarvoor! Ik heb het topic teruggeplaatst in het bijbehorende subforum.

Reputatie 7
Badge +5

@Merleyn 

Fijn dat Jason het topic terug heeft gezet. Ik was al bezig om een nieuwe instructie te maken. :laughing:

Nu het topic weer actief is kun je zien dat in de Zyxel modem de USB stick/USB drive gedeeld moet worden voor het netwerk. Daarna wordt het mogelijk om het in Windows verkenner te zien.

Bij het tabblad media server in de Zyxel kun je instellen om media zoals foto's, flimpjes of muziek af te spelen op een tablet, telefoon of TV en natuurlijk de computer.

Indien het alsnog niet lukt, meld hier waar je tegenaan loopt dan proberen we het op te lossen.

Reputatie 7
Badge +5

@Merleyn 

Je vind deze instellingen bij Netwerkinstelling → USB service
In onderstaand voorbeeld zie je een 38Gb harddisk aangesloten
Denk eraan dat als de drive in windows verkenner zichtbaar is je ook de gebruiker admin en het wachtwoord waarmee je aanmeld op de Zyxel nodig is.

Helaas is het niet mogelijk om andere/meerdere gebruikers aan te maken

 

Reputatie 3

Bedankt. Het is gelukt.

Ik had de optie \\192.168.1.1\ helemaal over het hoofd gezien voor een netwerkverbinding.

Alle instellingen stonden goed.

Reputatie 7
Badge +16

@Merleyn Top dat @yalerta je zo goed heeft kunnen helpen, fijn om te zien dat het gelukt is! 😄

 

Reageer