Beantwoord

Externe toegang werk, TCP/UDP poort 4172 openzetten

  • 26 August 2019
  • 2 reacties
  • 598 Bekeken

Al weken bezig met het verkrijgen van externe toegang voor mijn werk.

Het gaat om PColP VMwar View

De oorzaak: dit komt doordat die locatie TCP/UDP poort 4172 op de firewall (router) dicht staat

Volgens de ICT service van mijn werk dien ik het volgende te doen:

Used for PColp in a VMware 4.5 and later enviroment.This port is requiered for the PColP display protocol.
The port 4172 UDP must be open in both inbound and outbound directions.
The port 4172 TCP must be open in only inbound direction.

Ik ben in mijn Huawei modem ingelogd en heb via een topic hier via Doorsturen -> Portforwarding de poort toegevoegd. Ook heb ik daarbij mijn werklaptop (waarmee ik probeer in te loggen) als apparaat gekoppeld.
Ondanks meerder pogingen, verschillende nummers (bijv 4170 t.m 4175) open zetten blijft hij mij geen toegang geven.
Zowel de medewerker van de klantenservice van T-Mobile als de medewerkers van de ICT van mijn werken geven aan geen ondersteuning te bieden voor dit probleem.
Oftewel, zoek het maar uit...

Is er iemand die mij hiermee kan helpen. Ik heb weinig verstand van modems, internet, portforwarding en andere dingen.
Ik heb het over 2 weken nodig, want dan heb ik bereikbaarheidsdienst vanuit mijn werk en heb ik toch echt externe toegang nodig tot mijn Follow You omgeving.
icon

Beste antwoord door yoda747 29 August 2019, 17:12

Bekijk origineel

2 reacties

Niemand die mij kan helpen met dit probleem?
Ook geen andere tips?
Reputatie 3
Hallo @Judith1234567

Ik heb wel eens poorten moeten openzetten om mijn camera te benaderen van buitenaf (internet) naar binnen (lan) zodat ik met een app op mijn telefoon de camera die bij mijn voordeur hangt kan zien en bedienen, real-time.
Wat ik heb gedaan is eigenlijk het zelfde als jou (alleen andere poort nr's).
Om er zeker van te zijn dat die poort openstaat kan je naar deze website gaan : https://www.grc.com/shieldsup
Door op "proceed" te klikken kom je weer op een ander scherm, daar kan je klikken op de middelste lege witte regel en daar kan je een poortnr invullen en dan op de enter knop drukken.
Daarna krijg je weer een ander scherm met een knop genaamd: Probe This Port.
Als je het goed heb ingesteld in je router moet deze port open worden gegeven.
Als dat niet wordt gegeven dan staat er nog iets fout ingesteld.
Mocht blijken dat het nog niet werkt ondanks dat je poort ge-forward is dan kan je firewall op je notebook het nog tegen houden.
Zet dan evt om het te testen die firewall (neem aan dat je Windows 10 heb) helemaal uit.
Werkt het dan wel dan weet je dat je daar nog een aanpassing moet doen, je kan je firewall weer aanzetten en de betreffende poorten ook open zetten of je kan bijv de applicatie die je gaat gebruiken toegang geven, dit geld zowel voor inbound (inkomend) als outbound (uitgaand) verkeer en udp en/of tcp .
Niet simpel uit te leggen dit maar je kan het proberen.

Reageer