Beantwoord

Extra users aanmaken in Zyxel router.

  • 12 July 2019
  • 3 reacties
  • 622 Bekeken

Sinds kort heb ik een Zyxel router.
Ik heb een usb stick in de router geprikt waarmee ik bestanden in mijn netwerk deel.
Als ik alles op public zet werkt dit prima. Alleen wil ik dit niet ik wil de bestanden achter een wachtwoord hebben. Als ik dit doe kan ik alleen kiezen voor de user admin. Dit wachtwoord wil ik geheim houden voor mijn huis genoten. Daarom wil ik een extra account aanmaken voor de users die ik toegang geef tot mijn files.Zie hier mijn probleem het lukt me niet om een user aan te maken.Als ik klik op +new user laat hij alleen admin user zien en verder geen mogelijkheid om een 2de user aan te maken.
Wat doe ik verkeerd?
icon

Beste antwoord door Pieter_B 13 July 2019, 10:34

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Je doet inderdaad niets verkeerd.


De interface geeft je het idee dat je voor de USB-service een afzonderlijke user kan aanmaken, maar ...



.. als je dit doet, kom je op de Gebruikersaccounts pagina zonder knop om iemand toe te voegen.
De enige mogelijkheid die je hebt hier, is het wijzigen van het wachtwoord van de FIXED admin user.

Dit probleem is veroorzaakt doordat T-Mobile Thuis zijn eigen Firmware draait op dit modem, met als gevolg 'beperkte' mogelijkheden.

Nu weet ik dat er op korte termijn een FW update aankomt, maar ik geloof niet dat dit is meegenomen.
Dat is jammer. (beperkingen waardoor je gedwongen wordt dingen minder veilig te doen vindt ik altijd jammer)
Maar bedankt voor je antwoord.(dan hoef ik niet verder te zoeken)
Reputatie 7
Badge +3
Ja, is inderdaad jammer van de eenvoud.

Zou zeggen kijk eens naar een goedkope 2 bay NAS o.i.d., dan heb je volledige controle over wie wat waar.

Reageer