Beantwoord

Extra Zyxel T50 in easymesh opstelling

  • 14 September 2020
  • 2 reacties
  • 2413 Bekeken

Ik heb na een verhuizing opnieuw T-mobile thuis en kreeg daarbij de Zyxel T-50 router.

Hiervoor had ik de draytek vervangen voor een asus 66U.

Nu haal ik prima resultaten met de nieuwe T-50 maar ik zat ook te kijken naar een TP link m5 mesh opstelling. Boven heb ik namelijk zeer matig internet. Omdat de nieuwe T-50 ook mesh ondersteunt vind ik dat eigenlijk zonde, maar helaas praat het niet met elkaar. Ik weet dat ik het t-mobile wifi plus abonnement er is, maar vind de 2,50 voor iets wat je leent best prijzig. 

Nou zie ik regelmatig dat de T-50 ook aangeboden word voor een klein bedrag en daarom dus mijn vraag: Kan je ook een 2e T-50 op bijvoorbeeld zolder zetten (bedraad) en dat beide routers goed met elkaar praten. Of moet de router daarvoor in een modus gezet worden die hij niet ondersteunt? Bij mijn asus kan ik meerdere modi kiezen, maar die optie kan ik in het menu van de t-50 niet vinden. 

Dit forum al flink rondgezocht en ook op tweakers, maar kon het antwoord niet echt vinden. Weet niet hoe dat hier zit qua regels, maar ik wil hierbij de beantwoorder alvast bedanken! 

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 September 2020, 21:15

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mielmania 

De Zyxel is wat beperkt qua functies en daardoor kan je geen operating mode kiezen dus 2 Zyxel T50 modems zullen niet goed met elkaar werken.

Een Asus kan wel in Acces Point of je laat de Deco M5 de WiFi regelen.

Reputatie 7

Hi @mielmania, de modem zelf wordt inderdaad geen onderdeel van het mesh netwerk van de M5 maar je kan één extender aansluiten als Acces Point en dan de andere twee verspreiden door de woning. Ik heb er zelf ook goede ervaringen mee en toevallig was er een andere vraag over in dit topic. Ik voorzie dus geen problemen. :wink:

Reageer