Extreem trage uploadsnelheid glasvezel

  • 22 July 2019
  • 2 reacties
  • 433 Bekeken

Lieve t-mobile mensen,

Allereerst shout out naar jullie. Ik heb al lang niet meer op een forum gezet, maar dit is leuk.
Alright dan naar de orde van de dag, ik ben een klant en klanten zeiken.. dus sorry ik ook!

Ik kom van een XS4all glasvezel abonnement die super stabiel was en ging naar jullie over voor de leuke klantenvoordeel (die oprecht heel chill is). Nou heb ik het 500mbit pakket genomen en ik gebruik het nu ongeveer een week en de downloadsnelheid is helemaal goed maar de uploadsnelheid is instabiel en traag. (bijgevoegd screenshot).

Mijn systeem is als volgt. T-mobile Router trekt ik via een ethernet kabel door naar mijn eigen router in de woonkamer en die trek ik door naar mijn iMac. Dit deed ik ook bij mijn XS4all dienst en dat werkte perfect. Dus het is alleen een provider wissel.

Zouden jullie vanuit daar kunnen checken of het bij jullie ligt?
Thanks.

x veer


This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 6
@vaatwasser Welkom terug.

Wat voor snelheid haal je als je test met de utp in de modem van T-Mobile?

Ik gebruik altijd de speedtest.net app uit de windows store en zit altijd over de 800Mbit, dus retestabiel. Deze laat ook de ping zien. Het kan ook aan de server liggen aan de andere kant.
Reputatie 7
Hi @vaatwasser, top dat het zo goed bevalt! Ik heb vanuit hier naar je verbinding bekeken maar ik zie geen opvallende zaken. Nu zegt dit niet altijd wat maar ik zou graag eerst de rest nog even nalopen. Zou je de iMac inderdaad eens rechtstreeks op de modem aan willen sluiten zoals @Glassertje aangeeft? Dan kunnen we de router in ieder geval al uitsluiten als oorzaak. Als het mogelijk is probeer dan ook even te testen met een andere netwerkkabel. Als het rechtstreeks op de modem met een andere netwerkkabel ook niet goed gaat dan is er mogelijk wat met de modem/aansluiting aan de hand. Overigens kan je voor de meest betrouwbare speedtest deze direct met de speedt test app vanaf je desktop doen en niet vanuit de browser (ook al bieden wij hem via de browser aan 🙂).