Beantwoord

final fantasy - problemen met verbinden inlogserver

  • 2 June 2020
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Hallo allen,

 

Tot nu toe heb ik altijd zonder enkele problemen kunnen inloggen op mijn favoriete mmo, die ik zeker in deze tijden van de coronacrisis veel heb gespeeld. Echter heb ik, sinds gisteren, enorme problemen met inloggen.

 

Hoewel er naar mijn idee niets veranderd is, zijn de problemen ineens begonnen. De inlog-client laat vaak totaal geen informatie zien, behalve dat er verbindingsproblemen zijn, en regelmatig krijg ik gelijk daarna een foutcode: “https error”.

 

Gelukkig kan ik nog met een omweg op de game komen. Het is zelfs zo dat ik op het moment mijn computer tijdelijk op mijn mobiele netwerk moet verbinden om langs het inlogscherm te komen, en vervolgens werkt alles prima. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar het lijkt mij momenteel dat er iets verkeerd gaat in de verbinding langs t-mobile, gezien het probleem totaal weg is via het mobiele netwerk. 

 

Is er iets wat ik hier zelf aan kan doen, of is er iets verkeerd gegaan aan de t-mobile kant? Ik zou dit probleem graag willen fixen als ik dat kan!

 

Om een indruk te geven, hierbij hoe de launcher er uit ziet, terwijl ik letterlijk alle andere delen van het internet kan bereiken: https://i.gyazo.com/0c7012f70a4d6814c01a18c7fc46e826.png

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 June 2020, 11:48

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @FuzzyRabbitz 

Speel je de game op een computer/laptop of gaming console?

Heb je zowel via de wifi als bedraad geprobeerd?

Als het bedraad is kan je misschien een andere internet poort proberen of andere kabel en van welke modem maak je gebruik?

Hallo @Waqqas , 

 

Om antwoord op je vragen te geven: 

Ik speel bedraad op mijn game-pc. Gezien ik geen toegang heb tot wifi voor de computer (geen receiver), is het ook altijd zo geweest. Het gebruiken van een andere kabel gaat ook ietwat lastig, omdat de pc aan de andere kant van de kamer staat van waar mijn glasvezel binnen komt.

Een andere poort heb ik nog niet geprobeerd, maar ik denk niet dat het aan de verbinding zelf ligt. Wanneer ik in de game ben, speel ik zonder enige problemen, en zonder enige disconnects. Het is echt puur het stukje inloggen waar het mis gaat, en waar ik problemen heb. 

 

De suggesties die het meest gegeven worden, heb ik ook geprobeerd. Dit zijn dingen als:

  • reset dns settings met een dns flush
  • zet de login server in je vertrouwde websites
  • Update internet explorer (en / of andere gebruikte browsers
  • reset de router

Geen van deze dingen hebben tot nu toe gewerkt. het enige wat wel werkte, was tijdelijk op mijn mobiel netwerk zitten, inloggen, en vervolgens terug naar het vaste internet. Op dat moment is er ook geen enkel probleem. Ik zie de launcher gelijk, en hij laad alle informatie gelijk in.

Reputatie 7
Badge +15

@FuzzyRabbitz 

Weet niet zeker of het gaat helpen maar al eens geprobeerd de DNS instellingen in de modem aan te passen?

Huawei modem

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en wachtwoord. Kies in de balk bovenin voor "home network". Vervolgens in de balk links voor "lan interface". Vervolgens ga je naar "DHCP server". Hier zet je de DNS mode op "Manually configure the DNS server for LAN devices".

Nu kun je een alternatieve DNS server intoetsen en deze opslaan door op "save" te klikken. 

 

Zyxel modem

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en het wachtwoord.

Kies voor "netwerk" en dan "thuisnetwerk". Verander bij "DNS waarden" het vinkje van "DNS-Proxy" naar "Statisch". Vul vervolgens de alternatieve DNS-servers in en kies "toepassen". Reboot wanneer de instellingen zijn opgeslagen je modem zodat deze van kracht worden.

Gebruik bijvoorbeeld 8.8.8.8 en 8.8.4.4 voor DNS server 1 & 2 en na het toepassen modem opnieuw opstarten.

@Waqqas ,

 

Helaas heb ik dit ook al geprobeerd, echter alleen lokaal op de pc, en niet op de modem. Geen idee of dat een verschil gaat maken, maar ik ga het proberen. Ik laat het u zsm weten.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @FuzzyRabbitz, goed dat je het aankaart op de Community, we helpen elkaar hier aan oplossingen! 😎👍

Gamen is al enorm leuk en time-investing, maar in deze tijd van thuiswerken helemaal een must om 100% functionerend te hebben. Gelukkig heeft @Waqqas je al goed op weg geholpen door het aanpassen van de DNS voor te stellen. Dit kun je in jouw geval het beste doen in de instellingen van het modem zelf. Laat je ons weten hoe het gegaan is? 

Kleine anecdote: de laatste keer dat ik Final Fantasy speelde, was op de Super Nintendo. Dat was volgens mij Final Fantasy III of V. Mijn eerste kennismaking met een RPG - ik was toen een jaar of zes, zeven denk ik. Supertof! Veel gameplezier in ieder geval! 💻🎡

Reageer