Beantwoord

FO lampje op media converter brandt niet

  • 21 May 2020
  • 9 reacties
  • 1820 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds gisteren 20-05-2020 om 23:30 is het internet uitgevallen.

Heb alles uit en aan gezet, naar niks helpt.

De media converter brand het FO lampje niet.

 

Help aub, zit nu zonder internet.

 

Postcode 2132EC

icon

Beste antwoord door Piotr 11 August 2020, 13:46

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7

Hi @Dunky13,

 

Ik kijk graag met je mee! Zou je eerst dit stappenplan willen doorlopen: Stappenplan geen internet. Vooral het van de stroom halen van het modem én Media Converter (en de kabel tussen beide even loskoppelen) en afzonderlijk laten opstarten, zal hopelijk wonderen verrichten!

Zelfde probleem hier! Al werkt hier niets, modem is net opgehangen (zit al weken zonder internet sinds verhuizing!). 
 

Guidion heeft verwezen naar KPN. KPN zegt dat converter niet werkt, terug naar Guidion.. compleet afhankelijk van nieuwe afspraak datum.. Echter, ik denk dat KPN hier weer moet komen, want:

 

1) FO lamp werkt niet

2) Guidion heeft al twee converters geprobeerd, werken hier niet, bij andere klant wel

3) Rood lampje wereldbol

 

Al gedaan:

alles van het stroom af gehaald; internet kabel uit converter gehaald; aan en uit; switch 3 en 4 naar 1 en 6 gezet

 

Wat te doen??

iIk was zo dichtbij het idee van hier eindelijk internet te hebben.. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Lizvs, goed dat je het aankaart op de Community, ik ga je helpen! Mag ik in een privébericht je volledige adres (postcode + huisnummer), geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN ontvangen, alsjeblieft? Dan ga ik zo snel mogelijk na hoe ik je kan helpen. 

Top trouwens dat je alle bovenstaande stappen al doorgenomen hebt, zo kunnen we sneller uitvogelen waar het euvel zit en hoe we dit kunnen oplossen. 

We komen er samen uit! 💪😎

Sinds vanmiddag geen internet meer. Meestal komt het weer vanzelf op, maar na twee uur nog niet dus de klantenservice gebeld. Daar goed geholpen en een monteurs afspraak gemaakt, alleen die kan dus pas over twee weken… omdat het probleem identiek is zoals in de posts hierboven, namelijk:

  • zonder iets aangepast te hebben, ineens geen internet meer (bekabeld)
  • alles aan/uit gezet + losgekoppeld zonder resultaat.
  • FO lampje brand niet.
  • Modem brand een rood lampje bij de wereldbol

Is er een mogelijkheid dit op te lossen zonder twee weken te wachten, en dan binnen 5 minuten de analyse te hebben dat het aan de KPN kant opgelost moet worden?

Reputatie 7
Badge +15

Heb je een WBA aansluiting dus maximaal 100 Mbit mogelijk ?

Kijk even in je T-Mobile thuis account onder actuele storingen of er toevallig geen werkzaamheden zijn of een storing . Als dat het geval is dan is het een kwestie van geduld hebben helaas.

Blijf om de zoveel tijd je mediaconverter resetten door de stroom er ongeveer een minuut af te halen. Wie weet kan hij het zomaar weer doen.

Dank voor je tips @Waqqas mijn verbinding is glasvezel. Helaas staan er geen actuele storingen in My T-mobile Thuis, dan was het snel opgelost :) Ik ga zeker blijven proberen te resetten, hopelijk lost dat het op :thumbsup:

Reputatie 7

Laat je ons weten of het is gelukt, @mrb_geen_internet ? Ben erg benieuwd namelijk. De tips van @Waqqas zijn namelijk vaak goud waard.

Helaas nog geen success @Boris meerdere keren alles aan/uit gezet maar zonder succes. Mochten er nog andere tips zijn om het op te lossen dan hoor ik het uiteraard graag!

Reputatie 7

Hey @mrb_geen_internet,

Jammer dat de tips niet hebben geholpen! Hoe graag ik het ook wil, dienen we nu de terugkoppeling van onze monteur af te wachten. Je kunt gerust telefonisch contact opnemen met de monteursafdeling op het volgende nummer: 088-2000 151. Het komt regelmatig voor dat er een afspraak wegvalt waardoor er eerder een afspraak gemaakt kan worden. Met de terugkoppeling kunnen vervolgens onze techneuten gelijk aan de slag indien er vervolgstappen genomen moeten worden. 

Reageer