Beantwoord

Fortinet VPN connect thuis niet meer

  • 2 August 2019
  • 16 reacties
  • 2464 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 16 reacties
Hi,

Sinds afgelopen week kan ik mijn TMNL Fortinet VPN thuis niet meer opzetten via mijn verbinding thuis. Als ik het via een hotspot van mijn mobiel doe werkt het wel goed. DE VPN software is al opnieuw geïnstalleerd. het werkt overal behalve thuis.
De melding die ik krijg ziet er als volgt uit:



Nu heb ik op mijn router gecontroleerd of er iets via de Firewall geblokkeerd wordt, maar daar staan alle instellingen goed en is er ook geen update geweest. Ik ben dus benieuwd of er aan de Thuis kant iets veranderd is. Ik maak nu van de Zyxtel modem gebruik van de Thuis pilot.
icon

Beste antwoord door Piotr 9 August 2019, 16:20

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ronnie1913, bedankt voor je terugkoppeling en de screenshot: dat verduidelijkt het enorm! 

Die exacte melding kreeg ik ook, maar dan bij 45%. E-authenticator is een verificatiemethode waarbij je een code toegestuurd krijgt die je achter je wachtwoord in de VPN inlog gebruikt (FortiClient) → dit zorgt er dan voor dat je toegang verleend krijgt tot de VPN. Omdat dit bij mij niet langer werkte, word ik nu gebeld door een nummer van de externe server waarbij ik dan met één toets (op de mobiele telefoon) kan verifiëren dat ik degene ben die inlogt en daarmee kan inloggen op het netwerk.

Wellicht een gekke vraag, maar kun je eens proberen om de Wifi volledig uit te schakelen, te vergeten en dan weer opnieuw verbinding te maken? 

Wanneer je FortiClient opent en dan boven naar “File” gaat, kun je ervoor kiezen om de configuratie volledig te herstellen. Ik vermoed dat er iets misgegaan is met een tussentijde update, maar dat jouw client die settings niet automatisch overgenomen heeft. Je zou kunnen proberen deze te herstellen:

Houd je me op de hoogte? Als dit ook niet werkt, kun je dan eens proberen in te loggen met jouw mobiele telefoon en checken of dit wel werkt op het mobiele netwerk, alsjeblieft? Thanks voor je medewerking!

Hoi @Jason , ik heb een week of 3 geleden dan die Wifi plus punten toegevoegd, maar dit heeft gewoon gefunctioneerd. Verder hebben ze vanuit het werk een update uitgevoerd mbt de firewall. Echter ben ik de enige de er hinder van ondervind. 

De melding die ik krijg heb ik toegevoegd aan het bericht. Dit gebeurd iedere keer bij 40%.

Ik maak geen gebruik van OneSpan E-authenticator, eerlijk gezegd weet ik ook niet wat dit is :sweat_smile:

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ronnie1913, is er iets veranderd in je thuisnetwerk? Welke melding krijg je wanneer je probeert te verbinden met de VPN? Toevallig heb ik hier zelf vorige week last van gehad en toen was het verholpen doordat we de inlog credentials aanpasten. Ook leek er een nieuwe inlogmethode bij te zijn gekomen. Gebruik jij nu toevallig ook OneSpan E-Authenticator?

Beste, 

 

Ik heb een soort gelijke probleem als waar dit topic ooit mee begon. 
Sinds afgelopen maandag is het voor mij niet meer mogelijk om dmv Forticlient in te loggen bij mijn werkgever. 

Overal schijnt het verbinden met de desbetreffende laptop te werken behalve thuis. Ik heb een Draytek router en 2 Wifi plus punten (sinds een week of 3). Dit heeft gewoon maanden lang gefunctioneerd. Ook bij een bekabelde versie krijg ik dezelfde melding. 

 

Hopelijk komt er snel een oplossing. 

Reputatie 5
Dat je geen trace kan doen of kan pingen kan normaal zijn. De meeste routers blokkeren standaard ICMP pakketjes in de firewall.
Je zou in theorie gewoon contact moeten maken met je VPN server.

Welke mobiele provider gebruik je? T-Mobile?
Reputatie 7
Hi @Deegata, bedankt voor de resultaten! Van welke APN maak je gebruik op ons mobiele netwerk? Via de APN 'smartsites.t-mobile' zou het moeten werken. Als dit niet het geval is laat het dan zeker weten!
Reputatie 1
Zekers. Na veel moeite weer toegang tot community. Nu nog uitvinden hoe ik een bijlage er in kan gooien.


Reputatie 7
Hi @Deegata zou je de traceroute eens willen posten? Dan kijken we graag met je mee!
Reputatie 1
Jammer genoeg is het niet voor iedereen opgelost. Van mijn mobile telefoon kan ik geen VPN naar huis opzetten, via de wifi bij iemand anders thuis (geën t-mobilethuis klant) lukt dit wel. Ook als ik een traceroute doe krijg ik geen contact met mijn thuis Zyxel ip nummer.
Reputatie 7
Top, dat is goed om te horen @Mitchell van Roon, excuses voor het ongemak!
Er is kennelijk ergens een update uitgevoerd en inmiddels werkt alles vlekkeloos!!
Reputatie 7
Hey @Kelvs & @Mitchell van Roon,

Ik heb zelf ook T-Mobile Thuis, maar geen Zyxel modem ( Huawei) en hier werkt Fortinet vlekkeloos. Krijgen jullie die melding ook te zien wanneer jullie bekabeld zijn verbonden met het modem?
Reputatie 6
Ik hoop dat je handig bent met VLANs, dan kun je als test 1 of beide routers tussen je PC en mediaconverter omzeilen. Zodoende om je er wel achter wat de bottlebeck is.
Beste tmoesel,

ik maak gebruik van de Zyxel modem, hierop heb ik de WiFi uitstaan en daar mijn eigen TP-Link Deco M9 netwerk op gecreëerd. Wij maken gebruik van Forticlient obv SSL en ik zit op een Glas verbinding.

zojuist contact gehad met onze it-service desk en deze kunnen mij niet verder helpen omdat als ik via telefoon een hotspot maak de VPN wel werkt. T-Mobile thuis Klantenservice zegt hier ook niets aan te doen omdat het zei niet over de VPN gaan.
Reputatie 6
Er zijn een aantal plaatsen/zaken waar het euvel kan zitten: router (welk type?), soort VPN (IPsec of SSL of anders ?), netwerk/routingpath (KPN WBA (DSL of glas), ODF).
Mijn eerste gok is dat het een combinatie is van soort VPN en Zyxel firmware.
Goedenavond hier hetzelfde probleem met de forticlient, krijg ook dezelfde melding sinds ik over ben op T-Mobile thuis. Op elk ander netwerk kan ik gewoon inloggen en thuis niet. Heb ook ervaren dat calling over WiFi niet werkt op het thuis netwerk. Kan iemand hierin ondersteuning leveren?

Reageer