Beantwoord

Fortinet VPN connect thuis niet meer

  • 2 augustus 2019
  • 12 reacties
  • 676 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 9 reacties
Hi,

Sinds afgelopen week kan ik mijn TMNL Fortinet VPN thuis niet meer opzetten via mijn verbinding thuis. Als ik het via een hotspot van mijn mobiel doe werkt het wel goed. DE VPN software is al opnieuw geïnstalleerd. het werkt overal behalve thuis.
De melding die ik krijg ziet er als volgt uit:



Nu heb ik op mijn router gecontroleerd of er iets via de Firewall geblokkeerd wordt, maar daar staan alle instellingen goed en is er ook geen update geweest. Ik ben dus benieuwd of er aan de Thuis kant iets veranderd is. Ik maak nu van de Zyxtel modem gebruik van de Thuis pilot.
icon

Beste antwoord door Piotr 9 augustus 2019, 16:20

Hey @Kelvs & @Mitchell van Roon,

Ik heb zelf ook T-Mobile Thuis, maar geen Zyxel modem ( Huawei) en hier werkt Fortinet vlekkeloos. Krijgen jullie die melding ook te zien wanneer jullie bekabeld zijn verbonden met het modem?
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Dat je geen trace kan doen of kan pingen kan normaal zijn. De meeste routers blokkeren standaard ICMP pakketjes in de firewall.
Je zou in theorie gewoon contact moeten maken met je VPN server.

Welke mobiele provider gebruik je? T-Mobile?
Reputatie 6
Badge +7
Hi @Deegata, bedankt voor de resultaten! Van welke APN maak je gebruik op ons mobiele netwerk? Via de APN 'smartsites.t-mobile' zou het moeten werken. Als dit niet het geval is laat het dan zeker weten!
Zekers. Na veel moeite weer toegang tot community. Nu nog uitvinden hoe ik een bijlage er in kan gooien.


Reputatie 6
Badge +7
Hi @Deegata zou je de traceroute eens willen posten? Dan kijken we graag met je mee!
Jammer genoeg is het niet voor iedereen opgelost. Van mijn mobile telefoon kan ik geen VPN naar huis opzetten, via de wifi bij iemand anders thuis (geën t-mobilethuis klant) lukt dit wel. Ook als ik een traceroute doe krijg ik geen contact met mijn thuis Zyxel ip nummer.
Reputatie 6
Badge +7
Top, dat is goed om te horen @Mitchell van Roon, excuses voor het ongemak!
Er is kennelijk ergens een update uitgevoerd en inmiddels werkt alles vlekkeloos!!
Reputatie 5
Badge +2
Hey @Kelvs & @Mitchell van Roon,

Ik heb zelf ook T-Mobile Thuis, maar geen Zyxel modem ( Huawei) en hier werkt Fortinet vlekkeloos. Krijgen jullie die melding ook te zien wanneer jullie bekabeld zijn verbonden met het modem?
Reputatie 6
Badge +11
Ik hoop dat je handig bent met VLANs, dan kun je als test 1 of beide routers tussen je PC en mediaconverter omzeilen. Zodoende om je er wel achter wat de bottlebeck is.
Beste tmoesel,

ik maak gebruik van de Zyxel modem, hierop heb ik de WiFi uitstaan en daar mijn eigen TP-Link Deco M9 netwerk op gecreëerd. Wij maken gebruik van Forticlient obv SSL en ik zit op een Glas verbinding.

zojuist contact gehad met onze it-service desk en deze kunnen mij niet verder helpen omdat als ik via telefoon een hotspot maak de VPN wel werkt. T-Mobile thuis Klantenservice zegt hier ook niets aan te doen omdat het zei niet over de VPN gaan.
Reputatie 6
Badge +11
Er zijn een aantal plaatsen/zaken waar het euvel kan zitten: router (welk type?), soort VPN (IPsec of SSL of anders ?), netwerk/routingpath (KPN WBA (DSL of glas), ODF).
Mijn eerste gok is dat het een combinatie is van soort VPN en Zyxel firmware.
Goedenavond hier hetzelfde probleem met de forticlient, krijg ook dezelfde melding sinds ik over ben op T-Mobile thuis. Op elk ander netwerk kan ik gewoon inloggen en thuis niet. Heb ook ervaren dat calling over WiFi niet werkt op het thuis netwerk. Kan iemand hierin ondersteuning leveren?

Reageer