Beantwoord

Foutmelding: “Er kan geen beveiligde verbinding met de server worden gebracht.”

  • 10 January 2019
  • 0 reacties
  • 6362 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Hallo,

Ik heb sinds dinsdag geen internet thuis meer, ik krijg de melding dat er geen beveiligde internetverbinding is als ik een website wil laden. Tot gisteren kon ik nog wel mijn Philips Hue lampen bedienen die via internet verbonden zijn, maar 's avonds heb ik de router van het stroom gehaald en sindsdien doet dat het ook niet meer, de router resetten naar fabrieksinstellingen heb ik ook al geprobeerd. Ik word doorgestuurd naar de Home Gateway op 192.168.1.1 maar daar ben ik ook niks mee opgeschoten.

Iemand nog een idee? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Pieter_B 11 January 2019, 09:11

Bekijk origineel

0 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De opmerking die je krijgt dat het geen beveiligde verbinding is, komt uit je browser en niet uit je modem/internet.
Steeds meer browsers, waaronder Google Chrome, waarschuwen je voor een site die geen HTTPS is maar een HTTP.
HTTPS is een secure verbinding en HTTP niet, dus ze brengen hierdoor jo op de hoogte dat je data onbeveigid is die je eventueel stuurt naar die HTTP site.

Meestal heb je ergen in die meldingspagina iets staan, waar je op kan klikken om toch gewoon de betreffende site te bezoeken.

192.168.1.1 is inderdaad de pagina van je modem interface en je default gateway.

Reageer