Beantwoord

Fritz!box 7590


  • is een Master Poster
  • 22 reacties

Goeienavond.

 

intussen wordik helemaal gek. Ik heb een fritzbox 7590 weten te fixen omdat t-mobile zelf me niet kan vertellen wanneer ik mn installatiepakket binnenkrijg. ik heb een glasvezelaansluiting waar een mediaconverter inzit, deze heeft een RJ-45 output waar ik een utpkabel in kan stoppen. 

Nu heb ik alle aanwijzingen gevolgd in de internet topics die ik heb gevonden. ik heb connectie gemaakt met deze fritzbox, heb bij internet de wizard gevolgd en gewoon ´t-mobile thuis glasvezel´ kunnen kiezen. daarna nog 1 of 2 instellingen ingevoerd en go!…...geen connectie, we weten niet waarom……

 

-kabel van glasvezel naar fritzbox werkt.

-kabel zit in glasvezelkast naar WAN poort van de fritzbox.

-toegang heb ik via LAN 1 met een kabel naar mn pc.

-T-Mobile heeft mij in 2 verschillende instantie verzekerd dat mijn verbinding geactiveerd is.

-Diagnostics op de fritzbox zijn gecheckt. alles werkt. ook de fritzbox zelf geeft aan dat alle kabels aangesloten zitten en herkend mijn pc-naam.

-alles is minstens 2x gereset en opnieuw ingesteld vanaf fabrieksinstellingen. 

-wizard is gevolgd met de vooropgezette instellingen van t-mobile thuis glasvezel...niks

-internet instellingen los instellen onder ´other internet provider´ en vlan 300 zelf instellen met instellingen overgenomen van hierboven…..niks.

 

Ik weet het niet meer, en begin me een beetje te irriteren. Is er iemand die mij kan helpen of andere mogelijkheden heeft voor me?

 

ik hoor het graag,

groet, en alvast bedankt.

Rens

icon

Beste antwoord door flexzi 1 augustus 2020, 13:48

Van wat ik nu begrijp, is de verbinding wel geactiveerd, maar de converter in het glasvezelkastje kan deze snelheid niet aan, aangezien ik 1000mbit heb besteld. Gezien KPN glasvezel heeft gelevert op mijn adres van 100mbit, kan deze het dus niet aan, vandaar het gebrek aan een actieve verbinding. Zodra de monteur het nieuwe plaatje in het glasvezelkastje heeft gemonteerd zal de verbinding wel werken.

Voor mij genoeg informatie, dan hoef ik niet meer te proberen de bende aan te sluiten.

bedanktvoor al jullie hulp mensen!

Bekijk origineel

26 reacties

Intussen is het lampje voor mn lijn gaan branden. Dacht ik een los moment 'kom, laat ik de glasvezelkast opnieuw opstarten'. Toen brandde opeens alle lampjes die moeten branden. Helaas nog steeds geen internet na opnieuw instellen van de Fritz!box…..

Ik geef eeerlijk toe een beetje gefrustreerd te raken met hoe de zaken lopen. NIEMAND bij T-Mobile kan mij vertellen wanneer mn installatiepakket word geleverd, ik heb voor de 2e x een voucher aan moeten vragen voor unlimited internet via mn telefoon, maar daar hebben mijn computers (zonder draadloze netwerkkaarten) verder helemaal niks aan. In de 3x dat ik mensen gesproken heb, kreeg ik 3 verschillende dingen te horen.

 

1: Het installatiepakket is onderweg, we kunnen u alleen nog niet vertellen wanneer het aankomt. Het internet kunt u alvast gebruiken met een ander modem, want het is al wel geactiveerd sinds 27 juni. We geven u zelf het nr. van guidion om de monteur af te zeggen zodat die niet voor niks langskomt.

2: Uw installatiepakket is nog niet onderweg, want u heeft de guidion monteur afgezegd. Wij sturen pas een pakket als er een afspraak is gemaakt. Uw verbinding is geactiveerd en werkend, dus laat de guidion monteur daar naar kijken als hij langskomt.

3: Uw internetverbinding is nog niet geactiveerd, (ik had het over het lampje wat niet brandde op de glasvezelkast) dit gebeurd pas de 11e van augustus. U hoeft nog geen afspraak te maken met de monteur, wacht gewoon op het installatiepakket.

Graag wil ik weten wat nu de uiteindelijke stand van zaken is. Echt, het maakt me niet uit hoelang het nog duurt, het leven is mooier dan alleen internet, maar ik zou erg graag de waarheid horen. volgens mij zag ik een goed apestaartje erbij staan, dus die ga ik proberen @Sander . Iedereen verder nogmaals bedankt voor het meewerken!

Reputatie 7
Badge +16

@flexzi

Gewoon wanneer je inlogt op T-Mobile thuis, eerste tabblad overzicht. Daar staat meestal na je aanvraag; lijn wordt aangevraagd, aanvraag is in behandeling, de installatiedatum waarop de lijn actief is.

Bij mij zie ik ook mijn facturen daar en dan lijkt er daar niks mis mee te zijn.

en @Waqqas, wat bedoel je met 'wat staat er in je overicht'? mn rekeningen staan hierin, en bij mn abonnement staat 'internet premium' aangegeven..

Jeetje, das een boel informatie en ik ben nu een beetje kwijt wat het antwwoord moet zijn. Is het nu logisch dat ik dus geen verbinding krijg met mn fritz!box 7590 of niet? 

Reputatie 7
Badge +16

T-Mobile kan ook gewoon 1000 Mbit leveren over een KPN/Reggefiber glasvezel kabel met een eigen POP in de wijk centrale, wellicht is dat het geval.

@Bas.L , Datgene wat je met dat gele kabeltje en MC van T-Mobile doet doet de Genexis ook maar dan past die netjes op de FTU terwijl TM voor deze losse oplossing heeft gekozen omdat er meerdere verschillende FTU’s aanwezig zijn en ze zo maar 1 apparaat op voorraad  hoeven te hebben en er geen verkeerde worden opgestuurd.

 

@eric_2 , T-Mobile heeft nog nooit 1Gb geleverd via een ander netwerk dan die van hunzelf, op ODF = eigen netwerk tot in de centrale was het altijd alleen maar mogelijk, alleen was tot medio vorig jaar op WBA = KPN wholesales nog 500Mb mogelijk maar omdat ze een prijsvechter wilden worden is nu op WBA nog maar 100Mb mogelijk omdat op 200 en 500 er niet meer verdient kan worden.

Reputatie 4
Badge +2

Van wat ik nu begrijp, is de verbinding wel geactiveerd, maar de converter in het glasvezelkastje kan deze snelheid niet aan, aangezien ik 1000mbit heb besteld. Gezien KPN glasvezel heeft gelevert op mijn adres van 100mbit, kan deze het dus niet aan, vandaar het gebrek aan een actieve verbinding. Zodra de monteur het nieuwe plaatje in het glasvezelkastje heeft gemonteerd zal de verbinding wel werken.

Voor mij genoeg informatie, dan hoef ik niet meer te proberen de bende aan te sluiten.

bedanktvoor al jullie hulp mensen!

T-mobile levert sinds een paar maanden alleen nog 1gb verbindingen bij nieuwe klanten via glas wat zij zelf leggen. Alles wat ze bij kPN moeten inkopen is maximaal 100mb. Heb je inderdaad een orderbevestiging dat ze 1000mb bij jou gaan opleveren?

Reputatie 1

de andere foto van de converter van t mobiel.

 

Reputatie 1

@flexzi hoi ik heb de andwoord denk ik op je vraag hoe het nu bij u is aan geslooten gaat niet werken t-mobile  gebruikt namelijk geen print plaat van kpn maar een converter die met een gele kabel rechtstreeks op je glas vezel kabel word aan geslooten door de monteur en in de convertel gaat dan de internet kabel  van je modem in en ik zet er gelijk 2 foto's bij voor meer duidelijk heid zonder de converter van t-mobile heb je namelijk geen internet en tv en op deze manier is het bij mij aan gesloten door de monteur meschien geeft het u dit meer duidelijk heid van wat de probleem is en ik denk dat er iets fout is gegaan bij de besteling of levering van de apratuur meschien is het handig om t-mobile hier over te belen en ze lezen natuurlijk mee. @Sander 

 

Reputatie 7
Badge +16

@flexzi 

Als je inlogt in je T-Mobile thuis omgeving dan staat geen lopende bestellingen meestal onder het kopje bestellingen maar wat staat er in het overzicht?

Kijk eens wat er op de genexis staat.

KPN levert over deze ook 1Gb, dus als je lijn echt opgeleverd is kan het zijn dat TM er niet mee werkt, maar aangezien jou My TM ook iets raars aangeeft lijkt het meer op aan het lijntje houden.

Van wat ik nu begrijp, is de verbinding wel geactiveerd, maar de converter in het glasvezelkastje kan deze snelheid niet aan, aangezien ik 1000mbit heb besteld. Gezien KPN glasvezel heeft gelevert op mijn adres van 100mbit, kan deze het dus niet aan, vandaar het gebrek aan een actieve verbinding. Zodra de monteur het nieuwe plaatje in het glasvezelkastje heeft gemonteerd zal de verbinding wel werken.

Voor mij genoeg informatie, dan hoef ik niet meer te proberen de bende aan te sluiten.

bedanktvoor al jullie hulp mensen!

Deze zou het moeten doen maar ik zie het lampje voor de lijn niet branden, er staat dus geen signaal op de lijn, heb je de stekker er al een keer uit gehad, als ze dan nog niet groen branden kunnen er twee dingen aan de hand zijn.

1, logische, er staat geen signaal op de lijn.

2, De genexis is stuk of werkt toch niet met TMT

mijn t-mobile thuisomgeving zegt dat er geen lopende bestelling is (dat zei die al de hele tijd) dus ik heb voor de 3e x gebelt met ze, en er is mij verzekerd dat het signaal al vanaf de 27e is geactiveerd via mijn glasvezel lijn en dat ik (los van het feit dat ik dus nog geen monteur of installatiepakket heb ontvangen) gewoon met andere modems/routers kan proberen internet te installeren en dat dit zou moeten werken als ik weet wat ik doe (daar heb ik jullie voor :)).

In de fritz!box heb ik simpelweg via de wizard het profiel van t-mobile thuis glasvezel kunnen kiezen, de rest deed ie vanzelf. ik heb zelfs via een omweg (other internet provider) los de vlan waarde op 300 gezet, maar nog steeds niks….

Reputatie 7
Badge +16

@flexzi

Zou wel kunnen werken hiermee.

Even ter dubbelcheck de T-Mobile thuis omgeving thuis zegt ook al dat de installatiedatum verstreken is en alles staat goed in je fritzbox zoals het T-Mobile profiel etc..?

de voorkant

 

de voorkant

 

dit is mijn glasvezelkast

Reputatie 7
Badge +16

Misschien kan je er eens een foto van maken.

Wel raar dat je nu al betaald wand dat zou pas moeten wanneer Guidion alles heeft geïnstalleerd en de verbinding heeft doorgegeven aan de technische dienst dat het werkt.

ik heb eerlijk gezegd geen idee. waar kan ik dit zien?

 

Welke genexis heb je hangen, niet alle modellen werken met TMT.

waarom zegt t-mobile dan dat de dienst al geactiveerd is? liegen ze simpelweg tegen me? want dan hebben ze een ander probleem met me...

ik betaal al.

Reputatie 4
Badge +2

Als T-Mobile nog geen hardware heeft geleverd is er ook nog geen actieve dienst. Anders zouden klanten al betalen terwijl ze nog geen apparatuur hebben.

Reageer